Yleislääkäri paikalla, saa kysyä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lekuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25637850]Jos lapsella on tk:n lääkärissä todettu oireiden perusteella infektioastma ja annettu ventoline-piippu, niin pitäisikö Käypä hoito tms. suositusten mukaan astma jotenkin tutkia myös lastenlääkärillä tai polilla? Kyseessä silloin 2 v, nyt jo 3 v. Oireet hallinnassa infektioidenkin aikaan tähän asti eli siis piiippu riittää.[/QUOTE]

Nostan, kun taisi mennä ohi?

[QUOTE="esikoisen äiti";25637859]Vauvani on nyt viisiviikkoinen ja rintaruokinnalla. Ongelmana ovat ikävät ilmavaivat jotka itkettävät, lisäksi pulauttelee herkästi. Voisinko kokeilla cuplaton nimistä valmistetta? Ohjeessa sanotaan että 3kk saisi neljä tippaa ennen joka ruokintaa.Paljonko näin pienelle voisi antaa? Voinko lypsää lusikkaan maitoa ja sekoittaa lääkkeen siihen?

Kiitos jos voit vastata![/QUOTE]
Nyt kyllä puutun vastaanottoon, mutta halusin sanoa Esikoisen äidille, että tuo on täysin normaalia eikä siihen tarvita lääkitystä. Suosittelen ennemmin kokeilemaan rela- tai gefilustippoja, jos niistä olisi pikkuiselle apua. Tsemppiä, terkuin viiden lapsen äiti (nuorin nyt 6 viikkoa ja ilmavaivainen pulauttelija, kuten suurin osa vauvoista.)

En ole juoppu. Olen hoikka ja elän terveellisesti, joten en usko kakkostyypin diabeetekseen. Ei ole muita diabetesoireita. (saatika ykköstyypin, kai se olisi jo ajat sitten paljastunut).

Onko tämä asia sellainen, että minun tulisi käydä lääkärissä, alkanut kuukausi sitten? vai annanko olla? Ei ole mitään muita oireita. Kauhea jano kyllä aina.

En ole lääkäri, mut eikö jano ole yksi diabeteksen oire?

[QUOTE="vieras";25638044]En ole lääkäri, mut eikö jano ole yksi diabeteksen oire?[/QUOTE]

Ykköstyypin diabeteksen oire. Mä suosittelisin katsomaan kuinka paljon syö suolaa ja tutkituttamaan munuaiset.

[QUOTE="vieras";25638102]Mut eikö se olis helppo kuitenkin varmistaa verensokerin mittaamisella ja sillä pissanäytteellä. Ei tarvis miettiä.[/QUOTE]

Joo ehkä meen. Yksityisellä vaan maksaa noi testit jonkun verran ja katotaan jos ne terveyskeskuksessa edes mittaa.

Joo ehkä meen. Yksityisellä vaan maksaa noi testit jonkun verran ja katotaan jos ne terveyskeskuksessa edes mittaa.

Mun mielestä ykköstyypin diabetes voi joskus puhjeta aikuisenakin (nuorena aikuisena siis) vai olenkohan väärässä.. Harvinaista varmaan silti.

Tai ootko syönyt jotain erikoista viime aikoina? Esim. paljon porkkanaa tai jotain muuta, mikä voi värjätä pissaa?

[QUOTE="esikoisen äiti";25637859]Vauvani on nyt viisiviikkoinen ja rintaruokinnalla. Ongelmana ovat ikävät ilmavaivat jotka itkettävät, lisäksi pulauttelee herkästi. Voisinko kokeilla cuplaton nimistä valmistetta? Ohjeessa sanotaan että 3kk saisi neljä tippaa ennen joka ruokintaa.Paljonko näin pienelle voisi antaa? Voinko lypsää lusikkaan maitoa ja sekoittaa lääkkeen siihen?

Kiitos jos voit vastata![/QUOTE]

Mieti mieluummin omaa ruokavaliotasi uusiksi :)

päänahkani kutisee, ja tietysti kynsin, kun olen tyhmä. sitten tulee pieniä ihorikkoja, joita taas kynsittää jne.. eli voiko päähän laittaa vaikka bebanthenia, kun on raskaana? vai meneekö niistä pienistä haavaumista verenkiertoon yms? tukkahan siinä niljaantuu, joo, mutta aivan sama...

jos et nyt ollut trolli, niin voit vaikka kylpeä Bebanthenissa raskaanakin. Tyhmyyteen ei oo keksitty lääkettä, mutta yritä olla kynsimättä. En oo kyllä lekuri, mutta...

Voi jeesus... No ei tuo lekuri kyllä mikään oikea lääkäri ole, tai sitten tyypiltä pitäisi saada oikeudet pois. Ensinnäkään kukaan lääkäri ei kutsu itseään lekuriksi. Toiseksi vastaukset olivat ihan ruokottoman huonoja.

Hei sinä, jolla oli patti /paise pakaran ja alapään välissä: se on aterooma, ei parane kuin poistamalla. Älä turhaan syö siihen antibioottikuureja, ei parane yksistään antibiootilla. Tulehtuu aina uudelleen.

Terv,
oikea lääkäri (ja en pidä nettivastaanottoa, potilaita riittää tarpeeksi ihan livenä)

"jaa": Sinulla on poskionteloissa räkää joka valuu. Osta sarvikuono apteekista ja huuhtele suolaliuoksella joka päivä niin helpottaa. Olen kohtalotoveri. En lääkäri :)
Kortisoninenäsuihkeista ja antihistamiini+sympatomimeetti yhdistelmistä on hetkellinen apu.

Miksi mahani oikuttelee. Tuntuu kuin olisin raskaana. Vatsan toiminta on hidastunut. Olen laihtunu kuukaudessa 4kg koska en voi syödä. Aiemmin oli kipua oikealla ylävatsalla. Närästykseen olen syönyt pantopratsolia 20-40mg päivässä. Närästys ja vatsan kuumotus helpottanut. Ilmaa tulee molemmista päistä :/

Turvottaa törkeästi. Maha tuntuu raskaana olevalta. Raskaustestit negatiivisia, kävin otattamasta seerumistakin kun nuo potkut on niin aitoja.

Yhteistyössä