"mmm"
Ja minäkään en koskaan ollut hyppykiikussa, ja opin kävelemään vähän alta 9 kuukautisena.
Ja mun äiti täysimetti mua niin opin tekemään kärrynpyöriä 7 kuukautisena.
Ja minäkään en koskaan ollut hyppykiikussa, ja opin kävelemään vähän alta 9 kuukautisena.
Mä näkisin tän niin, että hyppykiikuttaminen tekee lapsesta nopeammin valmiimman kävelyyn.Ja minä hölmö kun luulin että kävelemään oppii sitten kun siihen on valmis! Se onkin hyppykiikuttamisesta/kiikuttamattomuudesta kiinni! |O
Itse asiassa meillä ei ollut kuin yksi käsipari, eikä mua todellakaan pidetty koko aikaa sylissä.No teillä olikin varmaan sit monta käsiparii kotona kannattelemas lasta. Meil on vaan kaksi käsiparia, niin vähän vaikee ja päivisin vaan yks! Hyppykiikku on niin kätsy, ku Daniel tykkää ja jalat vahvituu...
Onhan tämä provo? Onhan? Ensinnäkin 11kk ei ole poikkeuksellisen aikaisin, vaan normaali aika alkaa kävelemään. Samoin on 1v2kk. Se on yksilöllistä, eikä kyseessä ole mikään kilpailu. Sama se vaikka Nico-Petteri oppis kävelemään 2 vuoden iässä, hän ehtii kuitenkin kävellä lopun elämäänsä. Se sun kersas ei ole mitenkään poikkeuksellisen hieno oppii se kävelemään minkä ikäisenä tahansa, vaikka kuinka aikaisin. En ymmärrä miksi ajattelet niin ja sysäät paineita lapsellesi. Nyt sen pitäis oppia kävelemään aikaisin, kenties puhumaan aikaisin ja mitä vielä.. myöhemmin odotukset ovat muunlaisia. Kenties odotat että hän alkaa lukea aikaisin, laskemaan aikaisin.. Annahan lapsesi kehittyä rauhassa omaan tahtiin. Kaikki ne lapset kehittyy eikä sillä ajankohdalla ole merkitystä siihen onko lapsesi ainutlaatuinen ja erinomainen.Voi kuules!! Mun kaveri just sanoi, että hänen tyttönsä oppi kävelemään 11kk iässä, vaikka hän itse oppi kävelemään vasta 1v. 2kk iässä, joten kylläpä se ilmeisen hyvin vaikuttaa kävelyyn oppimiseen. Ja ei hän ei varvistele vaan kävelee kuin mallit catwalkilla.