Millä voin auttaa ekaa kiima aikaa elävää kissaani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miuku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miuku"

Vieras
Kärsiiköhän se,hirmuista moukumista ja pepun nostamista,nyt kestänyt 3vrk.Leikkaukseen meinaan huomenna soittaa aikaa.Mitenkäs tiuhaan tämä kiima aika tulee,onko vaikea ajoittaa leikkauksen aika,kiiman aikana kun ei vissiin leikata?

Niin ja kissillä ikää 6.5kk.

Tyttö vai poikakissa? Kannattaa tosiaan varata pikaisesti aika, koska kiimat saattavat tulla päivien sisällä uudelleen. Ja ei ole aikainen, joillain kissoilla tulee vieläkin aikaisemmin

[QUOTE="miuku";25605200]Tyttökissa tuo on :) apua,mistäs sitten tiedän ettei osu kiiman aikaan tuo leikkaus..Mitäs haittaa siinä on jos kiiman aikana leikataan?[/QUOTE]

Pahimmassa tapauksessa kiima voi jäädä päälle. Mutta soita heti huomenna lääkäriin, ja jos 3vrk jo kestänyt, niin loppuu varmaan kohta. Muuten hellyyttä ja turvaa kisulle kiiman aikana :)

Meillä on saman ikäinen ja jo alkaa pieniä kiiman merkkejä olla.(eto rääpäle) etpä voi mitenkään oikein auttaa. En menisi kesken kiiman leikkaamaa. Olen kuullut että kiima voi jäädä vähän niinkun päälle. Muutenkin kuulemma olisi hyvä se ensimmäinen kiima pitää tyttökissalla. Tästä toki moni eläinlääkäri tuntuu olevan erimieltä. Mutta itse 4 kissaa leikkuttamassa käyttänyt. 3 muuta sai kiimansa pitää rauhassa, yksi teki 2 pentuettakin. Yksi leikattiin ennen kiimaa ja rupesi merkkaamaan... Sattumaako... Sano ja tiedä.

Kisu tuli taloon meille vasta kuukausi sitten,ei yhtäkään pisuvahinkoa ole tehnyt,nyt sitten kolmen päivän sisään kolmesti pissannut vessansa ulkopuolelle..eli kaiketi johtuu kiimasta?

[QUOTE="miuku";25605231]Kisu tuli taloon meille vasta kuukausi sitten,ei yhtäkään pisuvahinkoa ole tehnyt,nyt sitten kolmen päivän sisään kolmesti pissannut vessansa ulkopuolelle..eli kaiketi johtuu kiimasta?[/QUOTE]

Luultavasti. Se haluaa jättää potentiaalisille kolleille puhelinnumeronsa mahdollisimman näkyvään paikkaan. :D

Et mitenkään. Vie se vaan mahdollisimman pian leikkaukseen niin loppuu noi manööverit. Aika aikaisin tuli sun tyttökissalle eka kiima.
Mä olen leikkauttanut tyttökissani tossa 7-8 kk iässä, yhdelläkään ei ole ollut kiimaa ennen leikkausta.

Meidän kissa on vuosi ja kolme kuukautta ja vieläkin löytyy pentukarvaa mutta nyt vasta alkoi ensimmäinen kiima. Aina ollut tosi hiljainen mutta herranjumala että siitä ääntä lähteekin. Huutaminen loppuu heti kun hieroo vähän mahaa tai juttelee sille takasin. Täälä toimii!

Yhteistyössä