Huomenna meillä on uusi pressapariskunta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tosi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ketä varten sitä "maan äitiä" tarvitaan ja miksi se on tärkeä? Suomen kansaa vartenko, mihin tarkoitukseen? Kättelemään kerran vuodessa, vai esikuvaksi kansalle? Vai muiden maiden kansalaisia varten, edustamaan? Harvempi taitaa tietää muidenkaan maiden presidenttien puolisoista yhtään mitään, saati välittää. (Ehkä Yhdysvaltain First Ladya lukuun ottamatta, ja mahdollisesti Ranskan, mutta Brunikin tunnetaan muista syistä kuin vain presidentin puolisona.)

Jos nyt keskityttäisiin siihen presidenttiin vaan, tai ainakin pääasiallisesti. Maaliskuussa tosiaan meillä on uusi presidentti. Huomenna olisi jännittävä päivä, jos vaalien tulos ei olisi jo niin selkeä.

Ketä varten sitä "maan äitiä" tarvitaan ja miksi se on tärkeä? Suomen kansaa vartenko, mihin tarkoitukseen? Kättelemään kerran vuodessa, vai esikuvaksi kansalle? Vai muiden maiden kansalaisia varten, edustamaan? Harvempi taitaa tietää muidenkaan maiden presidenttien puolisoista yhtään mitään, saati välittää. (Ehkä Yhdysvaltain First Ladya lukuun ottamatta, ja mahdollisesti Ranskan, mutta Brunikin tunnetaan muista syistä kuin vain presidentin puolisona.)

Jos nyt keskityttäisiin siihen presidenttiin vaan, tai ainakin pääasiallisesti. Maaliskuussa tosiaan meillä on uusi presidentti. Huomenna olisi jännittävä päivä, jos vaalien tulos ei olisi jo niin selkeä.
minusta se on jännää silti, esimerkiksi äänestysprosentin osuudelta.

Juu no Jennistä ei kyllä ensimmäisenä tule mieleen sana näyttävä :D.

Antonio sen sijaan on ihanan iloinen ja eloinen, tyylikäs ja valoisa pakkaus. Ja täydentää oikein mainiosti Pekan hillittyä charmia. Ovat aidosti onnellisen oloinen pari.

Antonio sen sijaan on ihanan iloinen ja eloinen, tyylikäs ja valoisa pakkaus. Ja täydentää oikein mainiosti Pekan hillittyä charmia. Ovat aidosti onnellisen oloinen pari.

:D kun mies on miestä 20 vuotta nuorempi niin ne on aidosti onnellisia. Iloinen ja eloinen on ainakin humalassa - nähty on

kun nainen on 30 vuotta miestä nuorempi he eivät voi olla aidosti onnellisia - mä uskon että voivat on lähipiirissä hyvää esimerkkiä.
Se tossa Jennissä on että kukaan ei oo hänestä mitään negatiivistä kaivanut esille ainoastaan vaan se että on nuorempi kuin puolisonsa ja palstan mukaan "älyttömän vanhan näköinen"

no mikäs sulla tulee sitten hänestä ensimmäisenä mieleen, todella kaunis ja huolitellun näköinen nainen,
Joka kuvassa olen huomannut jennin olevan iloinen ja hei, aidosti, ja todella hyvin täydentää saulin charmia.ovat todella aidosti hyvin voivan näköinen pariskunta.

oletkos sä itse minkäsnäköinen jos ei jenni ole näyttävä

[QUOTE="vieras";25597942]:D kun mies on miestä 20 vuotta nuorempi niin ne on aidosti onnellisia. Iloinen ja eloinen on ainakin humalassa - nähty on

kun nainen on 30 vuotta miestä nuorempi he eivät voi olla aidosti onnellisia - mä uskon että voivat on lähipiirissä hyvää esimerkkiä.
Se tossa Jennissä on että kukaan ei oo hänestä mitään negatiivistä kaivanut esille ainoastaan vaan se että on nuorempi kuin puolisonsa ja palstan mukaan "älyttömän vanhan näköinen"[/QUOTE]

Mistä lähtien ikäerolla on ollut mitään tekemistä onnellisuuden kanssa? Esim. Paavo ja Päivi Lipposella on iso ikäero, ja he ovat mielestäni onnellisen oloinen pari.

On se hurjan paljon näyttävämpi kuin sinä vaikka suunnilleen saman ikäisiä olette.
Antonio on jo niin yksinkertaisen näköinen ja sitten kun avaa vielä suunsa niin tulee sellainen myötähäpeä ettei tosikaan. Vaikka eipä parturilta paljoa voi odottaakaan :)

no mikäs sulla tulee sitten hänestä ensimmäisenä mieleen, todella kaunis ja huolitellun näköinen nainen,
Joka kuvassa olen huomannut jennin olevan iloinen ja hei, aidosti, ja todella hyvin täydentää saulin charmia.ovat todella aidosti hyvin voivan näköinen pariskunta.

oletkos sä itse minkäsnäköinen jos ei jenni ole näyttävä

Juu, Jenni on kaunis ja huoliteltu, mutta samalla jotenkin pidättyväisen oloinen. Liian hillitty ollakseen näyttävä siinä merkityksessä kuin minä sen ymmärrän.

Huomaathan, että kyse on subjektiivisesta mielipiteestä. Saat puolestani olla asiasta eri mieltä, mutta annathan minullekin oikeuden omaan mielipiteeseeni.

[QUOTE="vieras";25597996]On se hurjan paljon näyttävämpi kuin sinä vaikka suunnilleen saman ikäisiä olette.
[/QUOTE]

Juu, todellakin on. En ole koskaan väittänyt olevani kaunis tai näyttävä millään mittapuulla mitattuna. Korkeintaan tavallisen näköinen.

Minulla ei ole tapana arvostella ihmisten ulkonäköä julkisesti. Mutta totean, että mikäli etsitään nimenomaisesti kaunista ja karismaattista naista kansan keulakuvaksi, heitä olisi ollut presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella kaksi kappaletta ihan ehdollakin. Nyt se puoli on näissä vaaleissa vähän kuin menetetty, joten äänestäköön jokainen sitä miestä, jonka paremmaksi katsoo.

[QUOTE="vieras";25597996]On se hurjan paljon näyttävämpi kuin sinä vaikka suunnilleen saman ikäisiä olette.
Antonio on jo niin yksinkertaisen näköinen ja sitten kun avaa vielä suunsa niin tulee sellainen myötähäpeä ettei tosikaan. Vaikka eipä parturilta paljoa voi odottaakaan :)[/QUOTE]

Jeps. Parturi-kampaaja edustamaan Suomen ja tapaamaan valtion päämiehiä. Mistähän Antonio osaa puhua heidän kanssaan esim. juhlaillallisilla.

Jenni Haukio on sentään valtiotieteiden maisteri, joten ymmärtääkin jotain maailman menosta.

Juu, Jenni on kaunis ja huoliteltu, mutta samalla jotenkin pidättyväisen oloinen. Liian hillitty ollakseen näyttävä siinä merkityksessä kuin minä sen ymmärrän.

Huomaathan, että kyse on subjektiivisesta mielipiteestä. Saat puolestani olla asiasta eri mieltä, mutta annathan minullekin oikeuden omaan mielipiteeseeni.

liian hillitty ollakseen näyttävä, siis hä
eihän hänen tarvii tuoda itseään tykö kun hänen miehestään se pressa tulee, hän on nainen miehen takana
fiksu nainen ei mikään hölösuu

sulla jäi vastaamatta kysymykseen

Kerropa nyt vielä, miten selität nämä "muovi-Jenni" ja "pahvi-Sauli" -ilmaukset?

[QUOTE="vieras";25598022]Jeps. Parturi-kampaaja edustamaan Suomen ja tapaamaan valtion päämiehiä. Mistähän Antonio osaa puhua heidän kanssaan esim. juhlaillallisilla.
[/QUOTE]

Se kato hihittelisi siellä omaan tapaansa, hänen näyttävä tapa kommunikoida ja edustaa ;)
Niin että Haavisto on hillityn charmantti ja Haukio taas ei ole näyttävä kun on niin hillitty. Että osaa ihmiset olla puolueettomia :D

[QUOTE="vieras";25598048]Kerropa nyt vielä, miten selität nämä "muovi-Jenni" ja "pahvi-Sauli" -ilmaukset?[/QUOTE]

Pahvi-Sauli ei ole alkuunkaan minun keksintöni. Vaan nimitys on tullut siitä, että ympäri Suomea avoinna olleissa Cafe Niinistöissä on ollut rekvisiittana pahviset Niinistön kokovartalokuvat.

Minulle henkilökohtaisesti Jenni Haukiosta välittyy tietynlainen nukkemainen vaikutelma. Hän on niin pidättyväinen ja varovainen kaikessa kommentoinnissaan, että vaikuttaa melkein epätodelliselta. Muoviselta. Lisäksi hänestä jää vaikutelma, ettei ole oikein läsnä tilanteissa, vaikka paikalla olisikin. Uskon, että tämä on väärä mielikuva, koska runoilijana hänen täytyy olla luonteeltaan tarkkaavainen.

Pahvi-Sauli ei ole alkuunkaan minun keksintöni. Vaan nimitys on tullut siitä, että ympäri Suomea avoinna olleissa Cafe Niinistöissä on ollut rekvisiittana pahviset Niinistön kokovartalokuvat.

Minulle henkilökohtaisesti Jenni Haukiosta välittyy tietynlainen nukkemainen vaikutelma. Hän on niin pidättyväinen ja varovainen kaikessa kommentoinnissaan, että vaikuttaa melkein epätodelliselta. Muoviselta. Lisäksi hänestä jää vaikutelma, ettei ole oikein läsnä tilanteissa, vaikka paikalla olisikin. Uskon, että tämä on väärä mielikuva, koska runoilijana hänen täytyy olla luonteeltaan tarkkaavainen.

Olisi todella mielenkiintoista nähdä kuinka säkenöivä keskustelijä sinä olisit, jos yht´äkkiä joutuisit televisioon ja mikki työnnettäisiin sinun kasvojesi eteen. :laugh: Varmasti sinulta tulisi niin älykästä puhettä että... Ja tottakai sinä olisit luonteva esiintyjä.

Sinä jaksat arvostella muita, mutta jos sinua arvostellaan, niin heti puutut asiaan. Haluat, että jokainen saa olla just sellainen kuin on. Myös ulkonäöltään. Olet aika kaksinaamainen ihminen.

[QUOTE="vieras";25598122]Olisi todella mielenkiintoista nähdä kuinka säkenöivä keskustelijä sinä olisit, jos yht´äkkiä joutuisit televisioon ja mikki työnnettäisiin sinun kasvojesi eteen. :laugh: Varmasti sinulta tulisi niin älykästä puhettä että... Ja tottakai sinä olisit luonteva esiintyjä.

Sinä jaksat arvostella muita, mutta jos sinua arvostellaan, niin heti puutut asiaan. Haluat, että jokainen saa olla just sellainen kuin on. Myös ulkonäöltään. Olet aika kaksinaamainen ihminen.[/QUOTE]

Totta kai jokainen saa olla juuri sellainen kuin on. Kerroin vain, että MINULLE ei Jenni Haukiosta tule ensimmäisenä mieleen sana näyttävä vaikka hän kaunis nainen onkin.

Lienee turha verrata minua ja Jenniä keskenään, koska minusta ei ole tulossa presidenttiä eikä presidentin puolisoa. Mutta jos verrataan nyt näitä kahta puolisoehdokasta, niin MINUN mielestäni Antonio on sanavalmiimpi ja esiintymiskykyisempi kuin Jenni huolimatta siitä, että suomi ei ole hänen äidinkielensä niin kuin Jennillä, hän on koulutukseltaan "vain" parturi-kampaaja ja Jenni taas on viestintäalan ammattilainen ja valtiotieteen maisteri.

Mutta ottakaa nyt hyvät ihmiset ihan rauhallisesti. Saatte minun puolestani ihailla Jenniä ihan vapaasti. Antakaa minullekin oikeus omaan mielipiteeseeni,

Mielestäni se asia, mikä Haukiolta ja jossakin määrin Niinistöltäkin puuttuu, on karisma. Se ei mielestäni tee Niinistöstä sen huonompaa presidenttiä, eikä tarkoita sitä että he olisivat parisuhteessaan mitenkään kylmiä tai onnettomia.

Joku viisas on joskus sanonut, että karisma tarkoittaa sitä että osaa heittäytyä tilanteeseen. Osittain se on synnynnäistä, mutta voi sitä oppiakin. Riepun mainitsemalla Päivi Lipposella on upea karisma, samoin hänen miehellään. Siksi ihmiset pitävät heitä onnellisina. Prinsessa Victorialla on hieno karisma, vaikka hän toteuttaa suurimman osan ajasta tarkkaan määriteltyä protokollaa. Karismaattisia ovat myös Mauno ja Tellervo Koivisto ja - kyllä - Antonio Flores.

Yhteistyössä