Avaisitteko oven neljältä aamulla jos joku koputtaa?

  • Viestiketjun aloittaja "Pelokas"
  • Ensimmäinen viesti
Meillä näkee tosta eteisen ikkunasta niin hyvin ulos, että katsastaisin tyypin.
Jos nyt ei ihan haulikko tanassa kuistilla seiso, niin varmaan avaisin.

Koska jos tänne hevonkuusen viimeiseen pellonlaitaan eksyy aamuneljältä, niin kuvittelisin, että jollain on oikeasti hätä.
Ja jos ei olekaan, vaan liikkuu pahat mielessä, niin sitten pääsee painimaan mun pikkukoirien kanssa.
peesi, mut miulla onkin kaks keskikokosta koiraa.. :)
ekana kyll kävis mielessä ett jollain naapurilla ois hätä.
 
Mulla kävi tollee joku vuosi sitte. Mies oli yövuorossa ja puoli viis aamulla heräsin kolisteluun. Menin hiljaa kattoon niin joku mies yritti päästä meidän terassin ovesta sisään. Hakkas ja repi ovea ja huuteli että avatkaa! Soitin poliisille ja ne tuli ja vei äijän mennessään. Myöhemmin kuulin että tää äijä oli ollu kaupungilla juhlimassa ja oli sopinu jonkun tuttunsa kanssa että se tulee niille sitte nukkumaan. Se tuttu asui siis samassa talossa kuin me. Tää tyyppi oli erehtyny ovesta, luuli olevansa sen tuttunsa terassin ovella, ihmetteli miksei se avaa ja vielä enemmän ihmetteli kun poliisit tuli ja vei sen :LOL: No, pääsi se kuitenki lämpimään yöksi, nimittäin putkaan :LOL: ehkä se seuraavalla kerralla muistaa varmistaa että kolkuttelee oikean oven takana.
 
"vieras"
Hui, en kyllä uskaltaisi :-O

Olen paljon kahden pienen lapsen kanssa öitä kotona ja kun omakotitalossa asutaan niin naapuritkaan ei kuule avunhuutoja jos jotain tapahtuu. Tästä syystä en todellakaan avaa tuntemattomille yöllä ovea.

Sanokaa vaan, että olen välinpitämätön ja se on heitteillejättö jos joku on hädässä, mutta en kyllä ota sitäkään riskiä, että kaveri tunkee itsensä sisään ja käy riehumaan täällä. Itseni onnistuisin ehkä pelastamaan toista kautta ulos, mutta miten ihmeessä saisin nuo lapset napattua matkaani?
 
--
Missä tämä tapahtui? Heräsin yöllä oven koputukseen (se alkoi unessa ja heräsin siihen kun kuului oikeasti). Kukaan muu perheestä ei siihen herännyt, enk muuta kolistelua terassilta kuullut. En edes askelia. Mietin tässä että oliko vain mileikuvitusta? Ja Kanta-Hämeessä olen.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";25585393]Hui, en kyllä uskaltaisi :-O

Olen paljon kahden pienen lapsen kanssa öitä kotona ja kun omakotitalossa asutaan niin naapuritkaan ei kuule avunhuutoja jos jotain tapahtuu. Tästä syystä en todellakaan avaa tuntemattomille yöllä ovea.

Sanokaa vaan, että olen välinpitämätön ja se on heitteillejättö jos joku on hädässä, mutta en kyllä ota sitäkään riskiä, että kaveri tunkee itsensä sisään ja käy riehumaan täällä. Itseni onnistuisin ehkä pelastamaan toista kautta ulos, mutta miten ihmeessä saisin nuo lapset napattua matkaani?[/QUOTE] Oon ehkä liikaa lukenut tai kuullut huumejuttuja kun mietin kans että jos on jossain huumeissa, ja ihan sekaisin että en kyllä sellaisen kanssa pärjäisi.
 
--
[QUOTE="Miksi";25585462].. joillakin teistä ei pidetä ovia lukossa? Ainakaan täällä etelässä niin ei kannata tehdä.[/QUOTE]

Varsinkin Mummeliisa, joka kirjoittaa omilla kasvoillaan, ja kuvia kodista löytyy blogista.. On mös kertonut missä asuu jne. Aikalailla helppo kohde!
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
"vieras"
[QUOTE="Miksi";25585462].. joillakin teistä ei pidetä ovia lukossa? Ainakaan täällä etelässä niin ei kannata tehdä.[/QUOTE]

asutaan taloyhtiössä jossa sattuu ja tapahtuu, mutta kukaan ei ole ikinä tullut sisälle ilman koputusta. kotoa opittu tapa olen keskeltä ei mitään kotoisin. ja luotetaan sen verran ihmisiin täällä MAALLA=)
 
[QUOTE="Miksi";25585462].. joillakin teistä ei pidetä ovia lukossa? Ainakaan täällä etelässä niin ei kannata tehdä.[/QUOTE]

Minä en pidä ajatuksesta että lukitsisin meidät jonnekin.
Ei ole ikinä ollut tarvetta moiselle.

Mutta tietenkin se riippuu asuinpaikasta.
Tuskin minäkään missään lähiössä samoin toimisin.

:)
 
....
Kaupungissa kun asun, niin en itse asiassa avaa ovea edes päivällä, saatikka yöllä!! Onneks alakerran ovi on lukossa ympäri vuorokauden, niin ei sinäänsä suurella todennäköisyydellä kukaan tänne yrittäis änkeä.

Maalla olisi ehkä eri asia, siis ehkä. Jos olisin ihan yksin, niin en ainakaan avais. Mutta jos ois vahtikoiria henkisenä tukena ( :D ) niin sitten varmaan avaisin.
 
"Miksi"
Minä en pidä ajatuksesta että lukitsisin meidät jonnekin.
Ei ole ikinä ollut tarvetta moiselle.

Mutta tietenkin se riippuu asuinpaikasta.
Tuskin minäkään missään lähiössä samoin toimisin.

:)
Niin, sitä on tosiaan täältä erilaisesta ympäristöstä katsottuna ehkä hieman vaikea kuvitella, että niin voisi tehdä, kun ei ole sellaista kokenut. Emmekä asu lähiössä =) Tarkemmin ajatellen, kun olin pieni, niin meillä oli kesällä kotona omakotitalon alaovi auki päivisin, mutta ei sentään yöllä.

Mutta hienoa, että teillä on niin turvallista siellä!
 
"Miksi"
[QUOTE="vieras";25585485]asutaan taloyhtiössä jossa sattuu ja tapahtuu, mutta kukaan ei ole ikinä tullut sisälle ilman koputusta. kotoa opittu tapa olen keskeltä ei mitään kotoisin. ja luotetaan sen verran ihmisiin täällä MAALLA=)[/QUOTE]

Kuten jo Mummeliisalle totesin, hienoa, että voitte maalla olla turvallisin mielin. Kaupungissa asia ei ole ihan näin, ei edes, vaikka ei asuisi keskustassa tai lähiössä.
 
[QUOTE="Miksi";25585552]Niin, sitä on tosiaan täältä erilaisesta ympäristöstä katsottuna ehkä hieman vaikea kuvitella, että niin voisi tehdä, kun ei ole sellaista kokenut. Emmekä asu lähiössä =) Tarkemmin ajatellen, kun olin pieni, niin meillä oli kesällä kotona omakotitalon alaovi auki päivisin, mutta ei sentään yöllä.

Mutta hienoa, että teillä on niin turvallista siellä![/QUOTE]

Joo.
On kovin monenlaisia asuinympäristöjä... ja on täysin luonnollista ottaa huomioon omansa.
:)
 
"yyhoo"
En avaisi. Tutuiltakin kysyisin ensin turvaketjun raosta, että mikä hätänä ja jos ei mikään, niin käskisin painua huitulan hevadaan häiritsemästä ja menisin takaisin peiton alle. Meillä "ruukataan" nukkua öisin tuohon aikaan, eikä seurustella.
 
"vieras"
[QUOTE="Miksi";25585558]Kuten jo Mummeliisalle totesin, hienoa, että voitte maalla olla turvallisin mielin. Kaupungissa asia ei ole ihan näin, ei edes, vaikka ei asuisi keskustassa tai lähiössä.[/QUOTE]

tai ei tämä niin maaseutua ole kuin maseutu on, mutta kehäkolmosen sisäpuolelta katsottuna on. täällä on riesaksi asti teitä kehäkolmosen sisäasukkeja te täällä enemmän häiriötä aiheutatte lomaillessanne kuten nuo itänaapurit.

sesonki aikaan tää on suoraan helvetistä! mutta silti ei ole koskaan tullut mieleen laittaa ovia lukkoon yöksikään. jos joku tulee niin helposti saa listittyä lapset ja meidät miehen kanssa,
 
Todellakin avaisin. Ikkunasta varmaan tarkistaisin kyllä ensin, että minkä näköinen heppu sieltä pyrkii, mutta jos olisi siistin ja pystyssä pysyvän näköinen (muoks. en kyllä varmaan pystyisi känniläistäkään jättämään oman onnensa nojaan, ja mistäpä sitä tietää vaikka olisi sairaskohtaus? Tarkistaisin siis ikkunasta ja avaisin joka tapauksessa =) ), niin aivan varmasti kysyisin asian. Tänne maalle tuskin eksyy ihan mitä sattuu hulivilejä ihan satunnaisotoksella. Jos joku on tulossa pahat mielessä sisään, se aivan varmasti osaa hakata ikkunat rikki, oli ovi lukossa tahi ei. Murtomies varmaan kaipaa hieman työrauhaa, eikä täyteen taloon tuppaa sekaan.

Meille on itseasiassa kerran tullut ovelle koputtelemaan tieltä ulosajanut nainen. Auto oli meidän talon kohdalla tuolla valtatiellä suistunut korkealta penkalta mutkassa katolleen puuta vasten ja nainen oli tuurilla päässyt ryömimään ulos sieltä. Onneksi ei ollut pahemmin loukkaantunut, siis päällisin puolin. Lopulta vein hänet määränpäähänsä, jossa puolisonsa oli vastassa valmiina saattamaan terkkariin.
 
Viimeksi muokattu:
jgfjhg
Kun miettii..... Jos sillä ois pahat mielessä niin olis taatusti pimpottanut ovikelloa, jotta kaikki varmasti heräisivät. Jos oli jokin hätä, koputti ettei herätä kaikkia. Tai koputti, jospa vaikka joku olisi hereillä siihen aikaan vielä.

Kyllä meidän lastenkin kaverit tajuavat koputtaa oveen vaikka kellokin löytyy, jos siis tulevat sellaiseen aikaan että joku saattaa vielä nukkua
 
"Miksi"
[QUOTE="vieras";25585579]tai ei tämä niin maaseutua ole kuin maseutu on, mutta kehäkolmosen sisäpuolelta katsottuna on. täällä on riesaksi asti teitä kehäkolmosen sisäasukkeja te täällä enemmän häiriötä aiheutatte lomaillessanne kuten nuo itänaapurit.

sesonki aikaan tää on suoraan helvetistä! mutta silti ei ole koskaan tullut mieleen laittaa ovia lukkoon yöksikään. jos joku tulee niin helposti saa listittyä lapset ja meidät miehen kanssa,[/QUOTE]

Siis ketkä "te"? Olen kyllä sinkkuaikaan asunut Stadissa, mutta en enää. Tuskin olen lomaillut asuinseuduillasi, mikäli sisämaassa asut, pidän enemmän meren läheisyydestä =)

Asun muuten nykyään itsekin alueella, joka vilisee turisteja etenkin kesäisin,
ja meidän kodin alla heitä kulkee päivittäin sankoin joukoin, japanilaiset kuvaavat kaikkea mahdollista, vaikkapa taloamme. Kaupunkimme täyttyy iloisista lapsiperheistä ja ulkomaalaisista turisteista, eivätkä aiheuta riesaa ollenkaan, mukavaa piristystä vaan =)
 
"jojo"
Mä pelkäisin ihan kauheasti, vaikka mieskin olisi kotona. Herättäisin hänet, lykkäisin ovelle ja menisin itse hakemaan varuiksi puhelinta ja valurautapannua...

Yksin ollessani kurkkaisin keittiön ikkunasta, jos uskaltaisin. Vahtijussin valossa näkisin arvioida tyypin, ja jos siellä olisi joku tarpeeksi vanha mummeli papparainen, saattaisin avatakin oven. Epävarmassa tapauksessa saattaisin hihkaista keittiön tuuletusikkunasta, että mitä asiaa. Vielä epävarmemmassa tapauksessa seurailisin ikkunoista verhonraosta, näkyykö mitään viitteitä siitä, miksi ovelle tultiin ja käykö hän naapurissa koputtelemassa. Jos asialle löytyisi selitys, menisin huutelemaan perään. Mutta en todella suinpäin avaa ovea tuntemattomalle keskellä yötä tietämättä syytä.

Koirani on oikeasti vaaraton, mutta kamalan pahaääninen ja tempoileva, joten sitä pannasta pidellen voisin myös uskaltaa ovelle. Vieras luulee sitä takuulla verenhimoiseksi.

Eniten mua pelottaa se ikkunasta katsomisen tunne, mulla on joskus yksin kotona ollessa ollut semmoinen painajaismainen tunne, että jos kaihtimen alareunan ja ikkunan alapokan välissä näkyy lasia ja ulkona on pimeää, joka tuijottaa sieltä mua. Semmoinen kauhuleffafiilis, tiedättehän? En uskalla katsella sinne verhonrakoon yhtään, sillä kuolisin säikähdyksestä, jos huomaisin jonkun tuijottavan sieltä vastaan. Tämä typerä pelko taas johtuu siitä, että kerran kun olin yksin kotona, olin kuulevinani koputusta ikkunoiden takaa eri puolilta taloa. Uteliaana kurkin ulos pimeään ja yhtäkkiä ihan ikkunan taakse, parinkymmenen sentin päähän minusta, piirtyivät kasvot. Säikähdin ihan saatanasti. Kukaan ei ollut kertonut miehen suvun joulutonttuperinteestä, miehen täti siellä vain oli tonttupuvussa herkkukori mukanaan. Kun lopulta lakkasin itkeä tihuuttamasta :ashamed: ,sovittiin, että meille ei tulla tonttuilemaan. Kyllä mä sen nykyään jo sietäisin, mutta tonttu liikkuu vain silloin, kun ollaan koko sakki anoppilaasa.
 

Yhteistyössä