Avaisitteko oven neljältä aamulla jos joku koputtaa?

  • Viestiketjun aloittaja "Pelokas"
  • Ensimmäinen viesti
"Pelokas"
Itse en uskaltanut :( Miten voi käydä noin heti kun mies yövuorossa. Joku siis jyskytti ovea ja verhon raosta vilkaisin että mies oli. Nyt sitten mietin vaan että mikähän oli hätänä.
 
Meillä näkee tosta eteisen ikkunasta niin hyvin ulos, että katsastaisin tyypin.
Jos nyt ei ihan haulikko tanassa kuistilla seiso, niin varmaan avaisin.

Koska jos tänne hevonkuusen viimeiseen pellonlaitaan eksyy aamuneljältä, niin kuvittelisin, että jollain on oikeasti hätä.
Ja jos ei olekaan, vaan liikkuu pahat mielessä, niin sitten pääsee painimaan mun pikkukoirien kanssa.
 
En avaisi, huutaisin oven läpi että kuka siellä on ja mitä asiaa. Jos olisi joku naapuri tai muuten tuttu niin avaisin, muussa tapauksessa (joku pyytäisi apua tmv.) miettisin uskallanko avata vai soittaisinko hätänumeroon ja pyytäisin apua. Jos mies olisi kotona niin uskaltaisin avata..
 
Blue
Avaisin. Koira (tai yhdestä niistä vaan on oikeasti turvaa jos jotain käy, mutta koiria tuntemattomille muutkin toimii pelokkeena) backuppina ja naapuritkin suht lähellä.

Täällä kylällä on ton läheisen lastekodin asukkaat tehneet jonkin verran ilkivaltaa jamuutaama tuhopolton yritys, joten tosi hanakasti ääniin reagoin ja päästän koiran pihalle tarkastamaan tilukset. Tosin tuskin tähän pihaan ikinä eksyvät mutta toimiipahan pelokkeena naapureiden suojaksikin.
 
----
Näillä pakkasilla voi kyseeseen tulla jo heitteillejättö, jos oven takana on hädässä oleva ihminen, eikä auteta... Olisin kysynyt mitä asiaa, ainakin meidän oven läpi voi huutaa ;) ja jos tämä ei onnistu niin avannut oven turvaketju päällä.
 
En varmaan uskaltas tällä hetkellä.. On mulla tuo koira ja se salettiin haukkuskin keskellä yötä jos joku koputtelis oveen mut jotenkin ei uskaltas.. En varmaan uskaltas mennä edes kattoon kuka siellä on mut en kyl nukkuskaan koko loppuyönä enää.
 
"Aapee"
Näillä pakkasilla voi kyseeseen tulla jo heitteillejättö, jos oven takana on hädässä oleva ihminen, eikä auteta... Olisin kysynyt mitä asiaa, ainakin meidän oven läpi voi huutaa ;) ja jos tämä ei onnistu niin avannut oven turvaketju päällä.
tuota samaa jäin miettiin, mutta ajattelin että jos olisi oikea hätä olisi huutanut apua :/ pelästyin niin kovin ja kun unesta heräsin ettei järki leikannut että tosiaan olisin voinut kysyä mikä hätänä. Ainoa mikä mielessä pyöri että jos onkin pahalla asialla , vaikka nyt ei enää niin mieti mutta yöllä. Oli jäljistä päätellen kiertänyt talon, eikä kuitenkaan mennyt naapuriin.
 
"Aapee"
En varmaan uskaltas tällä hetkellä.. On mulla tuo koira ja se salettiin haukkuskin keskellä yötä jos joku koputtelis oveen mut jotenkin ei uskaltas.. En varmaan uskaltas mennä edes kattoon kuka siellä on mut en kyl nukkuskaan koko loppuyönä enää.
meilläkin on koira ja se kyllä haukkui, mutta ei siitä turvaa ole. Ei kyllä uni tullut! Oon pitänyt itseäni suht rauhallisena, mutta tää sai musta pienen hysteerikon esiin.
 
"kerttu"
Hui kauheeta, kiertänyt talon. Veikkaisin että kyse on jostain pahanteosta. Eihän kukaan muuten taloa kierrä. Varmaan eka kiertänyt talon ja sitten mennyt koputtelemaan - painoiko ripaa alas?

En kyllä ite nukkuis sen jälkeen. Meillä on onneksi noita liiketunnistimilla toimivia valoja vähän joka puolella, niin veikkaisin että ne säikäyttävät pahanteossa olevat.

Jos sillä olis oikeesti ollut suuri hätä, niin ihan varmasti olis huutanut apua!
 
----
Ootteko sitä mieltä, että välinpitämättömyys on kasvanut ja kasvaa edelleen yhteiskunnassamme? Tässä nyt oli aika suppea otos, mutta muissakin asioissa on huomattu, että ihmiset ei enää kai välitä tai pelkäävät liikaa (median luomaa hysteriaa? Yksittäistapauksista mesotaan niin, että yleisö alkaa kuvitella kaikki kirvesmurhaajiksi :) )Onnettomuuspaikkojen ohi ajetaan ja soitetaan _ehkä_ hätäkeskukseen, sammunut jätetään kadulle ja kun joku alkaa räyhäämään bussissa tai muualla, kaikki kääntyvät katselemaan ikkunoista ulos.
 
"Aapee"
Ootteko sitä mieltä, että välinpitämättömyys on kasvanut ja kasvaa edelleen yhteiskunnassamme? Tässä nyt oli aika suppea otos, mutta muissakin asioissa on huomattu, että ihmiset ei enää kai välitä tai pelkäävät liikaa (median luomaa hysteriaa? Yksittäistapauksista mesotaan niin, että yleisö alkaa kuvitella kaikki kirvesmurhaajiksi :) )Onnettomuuspaikkojen ohi ajetaan ja soitetaan _ehkä_ hätäkeskukseen, sammunut jätetään kadulle ja kun joku alkaa räyhäämään bussissa tai muualla, kaikki kääntyvät katselemaan ikkunoista ulos.
olen samaa mieltä. Ja olen aina ollut sitä mieltä että aina autan enkä ajattele pahinta. Kunnes tuli nyt tämä. Kaksi pientä tuhisee sängyssä ja mies ei kotona. Ajattelin tyhmänä vaan että joku suunnittelee pahaa että miten suojelen lapsia :( enkä oikeasti ennen ole ollut tälläinen hysteerikko. Kun nimenomaan välinpitämätön en haluaisi olla ja nyt sitten olen.
 
En mäkään avais ovea keskellä yötä, en yksin enkä miehen kanssa! Suomi täynmä toinen hullumpaa porukkaa! Kyllä ihminen huutaa jos on hätä tai tarve jollekin avulle kuten puhelimen lainaan.

Hyi kamala. Kai mies on ens yönä kotona?
 
"vieras"
En avaisi, katsoisin ikkunasta kuka oven takana on ja huutaisin oven läpi, mitä asiaa. Ei se ole ollenkaan tyhmää, vaan järkevää. Meille on pari vuotta sitten rynninyt kaveri verissään ja ilmeisesti huumepäissään sisälle, kun etuovi oli auki. Onneksi mies oli kotona! Laittoi huumeveikon ulkopuolelle odottamaan poliisia, jotka onneksi tulivat suhteellisen nopeasti.
 
Mulle taas tuli ensimmäisenä mieleen, että olisi ollut poliisit ilmoittamassa jostain hivenen kamalemmasta uutisesta.
Mutta taitavat kyllä liikkua pareittain niissäkin asioissa ja hyvin tod.näk. olisivat huudelleet samalla ja esitellet itsensä.. tai ainakin niin luulen.

Tuntemattomille en todellakaan avaisi.
 

Yhteistyössä