byäääh,oltais saatu isompi asunto...kolmio...

ideanikkari
No eikö tuossa tilanteessa kannata odottaa siinä pienessä asunnossa, kunnes pienimmän lapsen voi laittaa hoitoon ja mennä itse töihin ja kerätä ne rahat kokoon sitä takuuvuokraa varten ja muuttaa vasta sitten? En ymmärrä totakaan, että otetaan lainaa lainan päälle ja ostellaan asioita, ennen kuin niihin on rahat kerätty. Ilmankos niitä pikavippejä ja muita sitten otetaankin niin paljon, kun eletään yli varojen.

• Tykkää
Reactions: MIRKAMÖRKÖ
kummastelija
Missä se kuudes lapsi nukkuu? Sanoit että vauva nukkuu teidän kanssa ja 4 lasta makkarissa? Onko kaikki lapset teillä koko ajan? (siis ei esim tosilla huoltajillaan?)
En halua siis olla töykeä, musta vaan tuntuu niin oudolta että kaksi perheellistä aikuista ei saisi kaksiota isomapaa asuntoa hankituksi.

"Äiskä"
Vantaalla ainakin kaupungin asuntoihin nykyisin selalinen sääntö, että luootietojen meneminen ei ole esteenä, paitsi jos ne ovat syntyneet vuokraveloista tai esim. asunnon tuhoamisesta. Silloinkin voi saada armahduksen mikäli veloista on aikaa ja voi osoittaa, että asumisen kanssa ei ole ollut lähi elämässä ongelmia.
Mutta erillaisia ovat kunnat. Toivottavasti asumistilanteenne helpottaa.

"vieras"
jos takuu vuokra on noin järettömän suuri kuin 2000e niin mihin ne rahat menee?

Itse vaatisin sijoittamaan tilille joka kasvaa korkoo. Korottomana en antaisi rahaa lainaksi jollekin.

haukotus
Höpönlöpön, ei VOI pitää paikkaansa.
Mekin saatiin asunto vaikka miehellä oli luottotiedot menny. Ja siis LOHJALTA.
Toisekseen Lohjalla on ainaki Ojamolla Saton kämppiä!
Taitaa olla jotain provoo tämäkin..

rietas
Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;25578483:
nuoruudentyhmyydet ja virheet pitää estää kunnollista aikuista elämästäkö?
Ai mitä sitten? Unohtaa ja anteeksiantaako ne pitäisi? Tottakai sun pitää itse korjata omat virheesi. Kokemuksesta tiedän, että nuoruuden voi elää tekemättä sellaisia virheitä ja tyhmyyksiä, että luottotiedot menee! Aina olen maksanut laskuni ja velkani, myös nuorena. Just siksi, että olis ollut häpeä saada luottohäiriömerkintä.

Ai mitä sitten? Unohtaa ja anteeksiantaako ne pitäisi? Tottakai sun pitää itse korjata omat virheesi. Kokemuksesta tiedän, että nuoruuden voi elää tekemättä sellaisia virheitä ja tyhmyyksiä, että luottotiedot menee! Aina olen maksanut laskuni ja velkani, myös nuorena. Just siksi, että olis ollut häpeä saada luottohäiriömerkintä.
Minun mielestäni pitäisi antaa anteeksi.
Ja kuulun niihin, jotka EI ole tehnyt taloudellisia tyhmyyksiä sen kummemmin nuorena kuin nyt vanhempanakaan.
:D

Miten kunnalla voi olla noin suuret takuuvuokrat? vai johtuuko siitä ettei oo luottotietoja? Meidän kaupungissa vuokravakuus kolmiosta on noin tuhat euroa eli puolet vähemmän. Siis kaupungin asunnoissa. Ja henkilötakaajatkin kyllä käy että ei oo pakko olla yhtää rahaa takuuvuokraan. Eikö sossu auttais teitä? Täällä sossu ainaki auttaa vuokravakuudessa jos on vähävarainen perhe kyseessä. Aika harmillinen tilanne jos se jää tuosta kiinni se isompi asunto!Kannattaisko vielä kerran kysyä kunnalta että eikö ois mitää keinoa millä saisitte sen kolmion?

Mitä nykyiseen asuntoonne tulee niin mä kuvittelin että me asutaan ahtaasti kun me asutaan 3 lapsen kanssa 69 neliön kolmiossa. Mutta meillä taitaa olla sittenkin asiat vielä ihan hyvin :D

rietas
Minun mielestäni pitäisi antaa anteeksi.
Ja kuulun niihin, jotka EI ole tehnyt taloudellisia tyhmyyksiä sen kummemmin nuorena kuin nyt vanhempanakaan.
:D
No jos ne velat annetaan anteeksi, niin kenen maksettavaksi ne silloin siirretään? Ja jos ap:lle, niin silloinhan ne pitäis muillekin. Mistäs rahapuusta revitään rahat kaikkien luottotiedottomien velkojen mitätöimiseen..?

No jos ne velat annetaan anteeksi, niin kenen maksettavaksi ne silloin siirretään? Ja jos ap:lle, niin silloinhan ne pitäis muillekin. Mistäs rahapuusta revitään rahat kaikkien luottotiedottomien velkojen mitätöimiseen..?
Sanoisin että voisi olla jokin tarveharkintainen ja kannattavuuslaskelmainen menettely. Se, että joku on vuosikymmeniä velkavankeudessa jonkun nuoruuden harkitsemattomuuden vuoksi on yhteiskunnan kannalta todella huono vaihtoehto. Tulee paljon kalliimmaksi kuin velkojen kuittaaminen maksetuiksi.
:)

rietas
Sanoisin että voisi olla jokin tarveharkintainen ja kannattavuuslaskelmainen menettely. Se, että joku on vuosikymmeniä velkavankeudessa jonkun nuoruuden harkitsemattomuuden vuoksi on yhteiskunnan kannalta todella huono vaihtoehto. Tulee paljon kalliimmaksi kuin velkojen kuittaaminen maksetuiksi.
:)
Just. Annetaan nuorille se kuva, että ei se mitään, törttöily kuuluu nuoruuteen, antaa mennä vaan...

"äiti"
Sain sen käsityksen tästä ketjusta että äitisi omistaa kaksion jota vuokraa ihmisille?eikö hän voisi myydä kaksiota ja antaa rahat teille. Saisitte takuuvuokran tai pesämunan omaan asuntoon.

"eee"
Aika moni on ehdottanut, että ap:n mies ottaisi pankista sen parintonnin lainan. Ap, miksei tämä käy?

Tuossa tilanteessa suoraan sanottuna itse kyllä laittaisin lasten edun muiden edelle ja muuttaisin omine lapsineni siihen tien toisella puolella sijaitsevaan äitini kaksioon... Jos niin lähellä sijaitsee, niin ehtii kyllä varmasti nähdäkin riittävästi.

"alma"
[QUOTE="vieras";25579609]jos takuu vuokra on noin järettömän suuri kuin 2000e niin mihin ne rahat menee?

Itse vaatisin sijoittamaan tilille joka kasvaa korkoo. Korottomana en antaisi rahaa lainaksi jollekin.[/QUOTE]

Eiköhän ne mene vuokravakuustilille, jossa kasvavat korkoa vuokralaiselle, jonkun huikean puoli prosenttia vuodessa. Ihan normaali käytäntö.

"Sonja"
Kyllä meille on aina kunnon kämpät ja huonekalit ja kaikki telkkarit ja stereot tullut soskusta kun ukko vaan soittaa sinne ja ollaan tarvittu. 8 lasta ja neljä koiraa tarttee tilaa niin saatiin vihdoin omakotitalo tosin vuokraomakotitalo soskusta. Monta kuukautta kärsittiin 120 neliön rivarissa ja 32 tuumasella telkkarilla vaikka nuorimmaisella on vaikea karsastus eikä näe niin pienestä telkkarista kunnolla. Nyt kehtaa ukkokin pyytää kavereitaan kylään pelaan xboxia ja pleikkaria kun saatiin 52 tuumanen 3d televisio. Soskuun vaan selvät sävelet eikä mitään nöyristelyä. Heti vaan puhelimessa asiat selviksi ja tarkka lista mitä tarttee. Muuten ei soskusta saa mitä kuuluu!!

Yhteistyössä