H
"Huurre"
Vieras
Ja "viihtyä" on väärä sana, koska lapsi valitti surkeasti lähes koko ajan. Pakkasta -23. Hänellä oli päällä ruskovillan kerrasto, paksuhkot villaskoitesukat (villafroteeta), velourpöksyt ja neuletakki, fleecehaalari ja toppahaalari. Pipo ja toppahaalarin huppu päässä. Kahdet lapaset ja topparukkaset ja goretex-kengät.
Sisällä koitin heti sormet; olivat lämpimät. Varpaat eivät olleet ihan yhtä lämpimät, mutta eivät kylmätkään. Niska lämmin (ei hikinen).
Hetken päästä lapsen nenästä tuli verensekaista räkää. Ottiko tuo kylmä ilma vaan noin kovasti nenän limakalvoihin ja keuhkoihin? Mitenhän tässä jatkossa ulkoillaan kun tätä keliä ja kylmempääkin on luvattu pari viikkoa. Kyllä minä itse mielelläni kävisin edes puoli tuntia ulkona, mutta ei se kivaa ole jos lapsi valittaa surkeana
Ja oli eka kerta kun lapsi on paria minuttia pitempään näin kylmässä. Viime viikolla ulkoiltiin helposti tunti, kun pakkasta oli 9-14 astetta.
Sisällä koitin heti sormet; olivat lämpimät. Varpaat eivät olleet ihan yhtä lämpimät, mutta eivät kylmätkään. Niska lämmin (ei hikinen).
Hetken päästä lapsen nenästä tuli verensekaista räkää. Ottiko tuo kylmä ilma vaan noin kovasti nenän limakalvoihin ja keuhkoihin? Mitenhän tässä jatkossa ulkoillaan kun tätä keliä ja kylmempääkin on luvattu pari viikkoa. Kyllä minä itse mielelläni kävisin edes puoli tuntia ulkona, mutta ei se kivaa ole jos lapsi valittaa surkeana