Mikä näihin mun helvetinmoisiin oviskipuihin auttais?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Nytkin kestäneet jo tasan viikon. Alavatsakipu helvetinmoista, synnytyskivun tyylistä ja kestää aina
muutaman tunnin kerrallaan, sit lääke auttaa ja taas muutaman tunnin päästä alkaa kipu. Kipu säteilee pakaroihin, nivusiin ja emättimeen. Oon viikon verran vedellyt kaksin käsin Burana 800 ja Litalginiä ja huonosti auttavat kipuihin.
Kun kipu pahimmillaan tulee hiki päähän ja välillä oksettaa.
Nää kivut alkoivat kuopuksen synnyttä 5v sitten, aluksi eivä olleet niin pahoja, mutta viimeisen 2 vuoden aikana pahentuneet.
Nyt sit särkylääkkeet loppuneet, pakko mennä käymään työterveyslääkärillä ja pyytää lisää lääkettä, suostuukohan kirjoittamaan sairaslomaa tälläsen takia?
Gynellä oon ravannut, munasarjoissa aina välillä pieni kysta joka sieltä ajan kanssa on hävinnyt, kohdussa on 8kpl pieniä myoomia, mutta ne eivät kuulemma tätä kipua aiheuta. Kesällä söin parin kuukauden ajan e-pillereitä ja ne vei oviskivut pois, mutta eivät sopineet mulle koska tekivät monta kertaa viikossa tulevan migreenin.

Mulla auttaa e-pillerit pääasiallisesti mut vaikee löytää sopivaa merkkiä kun oon aivan itkupotkuraivarikiukkuinen pillereiden vuoks :(

Mutta siis mulla on säännöllinen lääkitys oviksen alla eli syön sirdaludia ja buranaa jatkuvalla syötöllä oviksen ajan. Sirdaludilla saadaan lihaksia rentoutuun ja fakta on se et toi oviskipu lyö mulla vielä lihakset alapäässä kramppiin joka vielä voimistaa kipua ja se kramppi lähtee selästä asti. Aika hyvin noilla lääkkeillä pysyny kurissa ennen tätä raskaaksi tuloa. Saa nähdä paheneeko vaiva taas raskauden jälkeen kun mulla alkoi kuopuksen synnyttyä. Kävin yhdessä vaiheessa fysioterapiassakin lantiopohjan kipujen vuoksi ja se fyssari sanoi et on mahdollista et on jäänyt arpeumaa synnytyksestä tonn sisälle joka sit myös edes auttaa kipuilua kun mulla on itellä vielä toisinaan tosi kovia yhdyntäkipujakin. En tiedä vastasko tää sun kysymykseen mut on meitä muitakin valitettavasti.

Mulla auttaa e-pillerit pääasiallisesti mut vaikee löytää sopivaa merkkiä kun oon aivan itkupotkuraivarikiukkuinen pillereiden vuoks :(

Mutta siis mulla on säännöllinen lääkitys oviksen alla eli syön sirdaludia ja buranaa jatkuvalla syötöllä oviksen ajan. Sirdaludilla saadaan lihaksia rentoutuun ja fakta on se et toi oviskipu lyö mulla vielä lihakset alapäässä kramppiin joka vielä voimistaa kipua ja se kramppi lähtee selästä asti. Aika hyvin noilla lääkkeillä pysyny kurissa ennen tätä raskaaksi tuloa. Saa nähdä paheneeko vaiva taas raskauden jälkeen kun mulla alkoi kuopuksen synnyttyä. Kävin yhdessä vaiheessa fysioterapiassakin lantiopohjan kipujen vuoksi ja se fyssari sanoi et on mahdollista et on jäänyt arpeumaa synnytyksestä tonn sisälle joka sit myös edes auttaa kipuilua kun mulla on itellä vielä toisinaan tosi kovia yhdyntäkipujakin. En tiedä vastasko tää sun kysymykseen mut on meitä muitakin valitettavasti.

Pitäis kokeilla tota Sirdaludia myös. Tota 800 Buranaa oon syönyt niin paljon, että alkaa jo tulemaan pillerin oton jälkeen ylävatsakipua ja närästystä. Mulla ollut aiemmin vatsakatarri ja pelkään että buranan popsimisen takia uusiutuu.
Kuis pitkään sulla kesti noi oviskivut? Mietin, että onko tosiaan normaalia että kestävät jopa yli viikonkin? Ikääkin mulla jo 42v, joten ihmetyttää.....
Gyne muuten sanoi kesällä että vaikka ikää näinkin "paljon" melko varmasti tulisin raskaaksi helposti ellei ehkäisyä käytössä.

Mulla aiheuttaa endometrioosi järkyttävät oviskivut, oon kipeä oikeastaan 2viikkoa kuukaudesta, kun ensin menkat ja sitten ovis, ehkä muutama kivuton päivä välissä. Vain e-pillerit auttaa ja raskaus, mutta nyt yritetään toista lasta niin pakko olla ilman pillereitä ja kipeänä :/

Yhteistyössä