Mun 17v pikkuveljestä tulee isä

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Neilee harmaana
Hei

Hienoa, että olet tukena.

Ikäerosta sanoisin sen verran, että en pidä sitä mitenkään kummoisena. Itse seurustelin 22-vuotiaana 17-vuotiaan pojan kanssa, meidän suhteessä ikäero ei näkynyt mitenkään. Jos olisin jostain syystä tullut raskaaksi olisi poikaystävästäni tullut isä. Kuitenin eri tilanne kuin veljelläsi, sillä me emme todellakaan lasta halunneet.

"Äitix3"
Hei! Minun mieheni oli 16½ vuotias kun esikoisemme syntyi. Itse oli hiukan vaille 19v. Kaikki on mennyt hyvin ja esikoinen täyttää ensi kesänä jo 12v!:)Meillä on esikoisen lisäksi myös 7v ja 3v lapset:) Olemme siis edelleen yhdessä 14v jälkeen ja eikä loppua näy. Tsemppiä!

ap.
[QUOTE="vieras";25549581]Jännä, että noin nuori 17v jätkä haluaa edes lapsen.[/QUOTE]

Mulle on tullut jotenkin tunne että mun veli tekee kaiken mitä tyttöystävänsä haluaa. Ei reagoinut mitenkään tulevaan isyyteensä, ja vaikka tunnen mun veljen ehkä paremmin kuin kukaan muu, en ottanut mitään selvää mitä mieltä hän oikeasti on tilanteesta. Tyttöystävällään ei ole ammattia eikä työpaikkaa.

"mona"
Ja kaikista pahinta tässä on, että oli ihan suunniteltu juttu. Veljellä on opiskelut kesken ja armeija vielä edessä.
No oikeesti tää on kyllä parasta. Mun pikkuveljelle kävi sama juttu (tosin oli vuotta vanhempi) eikä tosiaan ollu suunniteltua ku eivät kunnolla seurustelleetkaan. Tyttö oli 16v.

Mun pikkuveli kävi lukion loppuun. Meni armeijaan ja sitten piti yhden välivuoden ja teki töitä. Nyt taas opiskelee. Kyllä se siitä, vaikka nyt oliskin järkytys. Hoitoapua on annettu paljon jotta saavat vähän kahden keskistä aikaa ja mnnä niinkuin nuorten pitääkin. Mulla on esikoinen saman ikäinen kuin heidän lapsensa, joten hoito menee siinä sivussa.

ap.
[QUOTE="Äitix3";25549625]Hei! Minun mieheni oli 16½ vuotias kun esikoisemme syntyi. Itse oli hiukan vaille 19v. Kaikki on mennyt hyvin ja esikoinen täyttää ensi kesänä jo 12v!:)Meillä on esikoisen lisäksi myös 7v ja 3v lapset:) Olemme siis edelleen yhdessä 14v jälkeen ja eikä loppua näy. Tsemppiä![/QUOTE]

Miten sitten pärjäsitte? Jatkoiko mies opiskeluja? Asuitteko yhdessä?

"Äitix3"
Miten sitten pärjäsitte? Jatkoiko mies opiskeluja? Asuitteko yhdessä?

Kyllä,mies ja jatkoi opiskeluja ja minä olin kotona. Nelisen vuotta elettiin tuilla ja sitten mies sai hiukan ennen kakkosen syntymää työpaikan:) Sen jälkeen ollaan ihan omillamme oltu ja hyvin pärjätty:) Mies on aina ollut todella hyvä isä,nuoresta iästä huolimatta. Nytkin on tyttöjen kanssa parhaillaan luistelemassa:) Joten aina ei kannata tuijottaa ikää.

Nuoretkin voivat pärjätä ja pärjäävätkin. Meidän tukiverkkoon kuuluu ainoastaan minun äitini,mutta senkään puute ei ole meitä lannistanut.

Baareissa emme juokse ja itse olemme lapsemme hoitaneet paremmin kuin hyvin. Esikoinen pärjää koulussa loistavasti(9 keskiarvo) ja ekaluokkalainenkin aloitti oikein hyvin:)

oki on raskastakin välillä ollut,niinkuin vanhemmilla äideillä ja isilläkin.Eihän se aina ruusuilla tanssimista ole;)

Veljesi tyttöystävällä on tässä asiassa suuri rooli sinänsä,miten hän tulee "homman"hoitamaan. Toivotaan että kantaa vastuunsa kunnialla,niin asia onkin vain iloinen ja positiivinen:)

madma
[QUOTE="äiti";25549935]saavat heti sossun hoitamaan tulevan vauvan asioita,onnittelut.[/QUOTE]

no ehkä sen pojan ei kannata sossuille kertoa yhtään mitään ja jos on 18v kun vauva syntyy niin ei voi ls yhtään mitään jos asiallisesti lapsensa hoitavat, plus että äidillähän on ikää riittävästi.

Mut ei voi muuta sano oku että veli pilasi elämänsä,ei ois kannattanu

Joo,0
no ehkä sen pojan ei kannata sossuille kertoa yhtään mitään ja jos on 18v kun vauva syntyy niin ei voi ls yhtään mitään jos asiallisesti lapsensa hoitavat, plus että äidillähän on ikää riittävästi.

Mut ei voi muuta sano oku että veli pilasi elämänsä,ei ois kannattanu
Höpö höpö,se mitään pilalla ole.Ryypätä ja rällätäkö pitäis? Paneskella kaikki kaupungin naiset läpi? Ei elämä pääty lapsen saamiseen,vaikka nuori onkin!

"vieras"
[QUOTE="äiti";25549935]saavat heti sossun hoitamaan tulevan vauvan asioita,onnittelut.[/QUOTE]

Näin käy aivan varmasti, koska isäkin on sossun asiakas. Nainenkaan ei ilmeisesti siis ole mikään pärjääjä -tyyppi, kun ei koulutusta.

Ap tue kaikin keinoin sitä, että veljesi käy armeijan ja opiskelee ammatin. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Ja naisenkin on kouluun lähdettävä jossain vaiheessa, kun lapsi vähän kasvaa.

Harmi. Nuori, rakastunut mies on niin helppo höynäyttää tuollaiseen hommaan.

[QUOTE="vieras";25553742]Näin käy aivan varmasti, koska isäkin on sossun asiakas. Nainenkaan ei ilmeisesti siis ole mikään pärjääjä -tyyppi, kun ei koulutusta.

Ap tue kaikin keinoin sitä, että veljesi käy armeijan ja opiskelee ammatin. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Ja naisenkin on kouluun lähdettävä jossain vaiheessa, kun lapsi vähän kasvaa.

Harmi. Nuori, rakastunut mies on niin helppo höynäyttää tuollaiseen hommaan.[/QUOTE]

Isä on täysi-ikäinen lapsen syntyessään, joten näin tuskin tulee siis käymään.
Ja ilman tietoa naisenkaan taustoita ei kannata lähteä spekuloimaan. Sitä tiedä miksi ole koulutusta, eikä sen vuoksi voi lähteä tekemään ihmisanalyysia.

Ps. Itsellänikin vain peruskoulu alla, ja olen kyllä tälläinen pärjääjä-tyyppi. Pärjännyt olen kun 17-vuotiaana kotoa pois muutin ja nykyään kahden lapsen äitikin. Hyvin pärjätty.

Yhteistyössä