Kuoleman jälkeen - mitäs sitten?

Maailma on aika epäreilu paikka, vahvemmat riistää ja hyväksikäyttää heikompia ja usein selviää ilman seuraamuksia. Esimerkkinä ihmiskauppa. Mä rupesin miettiin, että koska yksittäinen ihminen on aika voimaton näissä tilanteissa tulis parempi mieli jos vois edes uskoa pahoista teoista rangaistavan kuoleman jälkeen.

Mutta se edellyttäis uskomista Jumalaan, taivaaseen ja helvettiin. Enkä mä oikein kykene siihen, ainakaan perus kristillisessä mielessä..Toinen vaihtoehto olis uskoa uudelleensyntymiseen, jossa sun "olomuodon" määrittelis edellisen elämän teot. Mutta tääkin edellytäis sitä, että jos uudelleensynnyt esimerkiksi lehmänä, sulla pitäisi olla tietoisuus ja kyky päättää teoistasi ( edesauttaaksesi Nirvanan saavuttamista) enkä mä usko että eläimillä tällaisia kykyjä on.

On aika synkkä ajatus kyllä sekin, että kuollaan ja muututaan mullaksi. Sehän tarkoittaa sitä, että elit elämäsi tuhoten tai paranten yhteiskuntaa, lopputulos on sama eikä sitä lopullisa vastuunkantoa teoista ole olemassakaan. Uhrit eivät saa hyvitys eikä pahantekijät rangaistusta, kaikki maatuu samalla tavalla..

Mikä sun mielipide on?

On muuten aika sekava sepustus, johonkin piti purkaa nää ajatukset ja mies meni päiväunille :D

"yksvaan"
No me siirrytään henkimaailmaan tietyn välitilan kautta. Eikä siihen vaikuta se, mihin sä täällä maan päällä uskot ja mihin et. Minulla on jonkin verran kokemusta näistä asioista. Olen myös käynyt meediolla jonka luona tapasin edesmenneitä rakkaita ja sain "keskustella" heidän kanssaan.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
[QUOTE="Sanna";25548943]
Elämä on yksisuuntainen juna, joten se kannattaa käyttää hyvin. [/QUOTE]

Tää se mua häiritseekin. Käyttää hyvin - kenen kannalta hyvin? Mikä sua motivoi käyttäytymään kauniisti toisia kohtaan jos huonolla käytöksellä saat enemmän materiaa tai mitä nyt haluatkin?

"sasa"
Tää se mua häiritseekin. Käyttää hyvin - kenen kannalta hyvin? Mikä sua motivoi käyttäytymään kauniisti toisia kohtaan jos huonolla käytöksellä saat enemmän materiaa tai mitä nyt haluatkin?
Turhaa pohtia. Vain promilleluokkaa kuolleista jää ihmisten mieliin pidemmäksi aikaa kuin pari-kolme sukupolvea. Kaikki muut feidaavat tuntemattomaan historiaan.

"yksvaan"
Missä se henkimaailma on? Mitä siellä tehdään? Millaista siellä on?
No se ei ole mikään konkreettinen paikka kuten esim. maapallo. Se on HENKImaailma. Tässä ihan vieressä tai kauempana tai millon missäkin. Eikä siellä kuulemma vain olla, vaan tehdään asioita ja töitä kuten täälläkin. Enempää en siitä tiedä. Ja mm. mummini minulle kertoi meedion välityksellä että siellä on hyvä olla. Että ei kannata pelätä kuolemaa :) Siellä pätee tarkat henkimaailman lait.

Meillähän on kokoajan henkimaailma tässä läsnä vaikka me ei sitä helposti silmin nähdäkään. Toiset ihmiset näkee (lapset ja eläimet erityisesti), toiset tuntee ja kuulee. Toiset ei huomaa mitään. Ei meistä kukaan ole koskaan yksin. Ja jos ei ole henkiä vieressä niin enkeleitä ja henkioppaita kylläkin.

• Tykkää
"vieras"
Me eletään maailmassa, jossa rinnalla on toinen maailma, henkimaailma. Osin ne kohtaa, koska henget vierailee joidenkin luona ja jotku kommunikoivat henkien kanssa. Suuri nosa on kuitenkin tietämätön henkimaailman olemassaolosta. Minä uskon henkiin, koska olen kokenut henkien läsnäolon henkiparantajan luona. Samoin mieheni ja poikani ovat saaneet apua hengiltä ihan fyysisiin vaivoihin.

Tämä on minulle ihan silkka fakta ilman mitään epäilystä tai ihmetystä.

"vieras"
Potkaistuasi tyhjää (= kuolet), hengailet PölyEsterin kanssa hellareiden taivaassa tai Bootyn kanssa jutkujen taivaassa.

Me loput normikristityt sitten heidän mukaansa kärvennymme helvetin lieskoissa, mikä sekin taitaa olla paras noista vaihtoehdoista.

Yhteyskunnan kannalta hyvin. Toimiva yhteiskunta on edellytys sille että sun omat jälkeläiset seliviytyy ja jatkaa eloa maan päällä vielä sukupolivenkin päästä.

Vaikka elämän tarkoitus on varmistaa oman sukulinjan (= omien geenien) jatkaminen niin liian itsekäs toiminta kostautuisi pidemmässä juoksussa.

Siksi äänestät Kokoomusta.

Kepsis
Oma näkemykseni asiaan on se, että aivan sama onko mitään tai ei, elä tämä elämä hyvin, kukaan ei sinulle voi taata mitä sitten tapahtuu kun viimeisen henkosen vedät.

Eikä siinä vaiheessa enää voi valittaakkaan että "mua kusetettiin".

Kuolema tasaa tilit, kuolleelle millään ei ole merkitystä. Oli elämä ollut sitten surkea tai upea, niin kuolema kohtelee kaikkia tasapuolisesti. Kaikki on vain väliaikaista. Minusta ei tarvita mitään jumalia tai kuoleman jälkeistä elämää.

"minä"
Kerran tulee maailmaloppu eli Jeesus saapuu viimeisen kerran. Kysytään VAIN yhtä asiaa: oletko nöyrtynyt ja uskonut syntisi anteeksi Jeesuksen nimesä ja veressä. Millään muulla ei ole mitään merkitystä. Jeesus sanoo: Tulkaa minun Isäni siunatut. Muut joutuvat paikkaan, jossa on itkua ja hammasten kiritystä. Paikkaan, jossa hallitsee itse Saatana ja siellä ei ole ihan mitään hyvää.. Tuntuu kyllä itsestäkin liian raa'alle, sillä kaikki ihmiset on silti syntisiä, mutta nyt vielä sinullakin on mahdolisuus päästä osalliseksi Jumalan valtakuntaan tekellä parannus.

"yksvaan"
Kuolema tasaa tilit, kuolleelle millään ei ole merkitystä. Oli elämä ollut sitten surkea tai upea, niin kuolema kohtelee kaikkia tasapuolisesti. Kaikki on vain väliaikaista. Minusta ei tarvita mitään jumalia tai kuoleman jälkeistä elämää.
Mutta eikö olisi kuitenkin kiva ajatella että toisenlainen "elämä" jatkuisi vielä senkin jälkeen kun elämä maan päällä loppuu? Että näkisit jälleen esim. lapsesi ja saisit viettää aikaa heidän kanssaan, toisenlaisessa olomuodossa?

[QUOTE="yksvaan";25549943]Mutta eikö olisi kuitenkin kiva ajatella että toisenlainen "elämä" jatkuisi vielä senkin jälkeen kun elämä maan päällä loppuu? Että näkisit jälleen esim. lapsesi ja saisit viettää aikaa heidän kanssaan, toisenlaisessa olomuodossa?[/QUOTE]

Miksi se olisi kivaa?

"Miuku"
[QUOTE="Sanna";25548943]Sama kuin oli ennen syntymää eli ei mitään.

Elämä on yksisuuntainen juna, joten se kannattaa käyttää hyvin. Toista tilaisuutta ei tule.[/QUOTE]

Näin minäkin ajattelen. Joillekin on kenties lohdullisempaa ajatella, ettei kuolema ole lopullista?

"viera"
Lue tämä kirja: Sielujen Matka

Siinä hypnologi on hypnotisoinut satoja ihmisiä ja pyytänyt heitä menemään edellisen elämänsä kuolinhetkeen ja että mitä sitten tapahtuu.

Hypnologi Michael Newton kertoo lukuisille kielille käännetyssä kirjassaan, mitä meille tapahtuu sieluina sielujen maailmassa. Hän on toiminut hypnoterapeuttina lähes 50 vuotta ja tutkinut perusteellisesti asiakkaittensa avulla henkimaailmaa ja elämää sieluna fyysisten elämien välillä. Kirja vastaa moniin mieltämme askarruttaviin kysymyksiin - ja kysymyksiin joita emme ole edes osanneet kysyä.

Mihin matkaamme kuoltuamme? Miten sielu toimii ihmisen kehossa? Keitä ovat oppaat ja sielunkumppanit? Mitä henkimaailmassa tehdään ja millaista siellä on? Miten ja miksi valitsemme seuraavan elämämme? Lähde mukaan unohtumattomalle matkalle tutkimaan elämääsi ikuisena sieluna, tämän kirja avaa sinulle kokonaisen uuden maailman

• Tykkää
"vieras"
Jatko-osa tuolle Sielujen Matka kirjalle on Sielujen kohtalo. Sekin on hyvä!

Keitä me olemme? Miksi me olemme täällä? Minne me olemme menossa? Yritin vastata näihin kysymyksiin ensimmäisessä kirjassani Sielujen matka. Ihmiset ovat kertoneet kirjan toimineen henkisenä herättäjänä elämässään, sillä aiemmin ei ole ollut olemassa sellaista kirjaa, joka kuvailisi niin tarkoin, millaista elämä henkimaailmassa on. Monet ovat myös sanoneet kirjan vahvistaneen heidän syvimpiä sielua koskevia tuntojaan ja niitä ajatuksia, joita heillä on ollut elämästä kuoleman jälkeen sekä maan päälle palaamisen merkityksestä. Kun kirja julkaistiin ja myöhemmin käännettiin monille eri kielille, lukijat ympäri maailmaa alkoivat kysellä minulta, seuraisiko sille jatkoa. En ottanut pitkään aikaan näitä toivomuksia vakavasti. Minun oli ollut jo tarpeeksi vaikeaa kerätä kasaan ja järjestellä alkuperäinen tutkimusaineistoni selkeäksi, ikuista elämäämme käsitteleväksi kirjaksi, ja minusta tuntui, että olin jo tehnyt oman osani.
Sielujen matka -kirjan johdannossa selvitin taustaani perinteisenä hypnoterapeuttina sekä sitä, miten skeptisesti olin aiemmin suhtautunut hypnoosin käyttöön henkisenä regressiomenetelmänä. Vuonna 1947, viidentoista ikäisenä, hypnotisoin ensimmäisen asiakkaani, joten kuuluin todellakin vanhaan koulukuntaan enkä ollut mikään new agen kannattaja. Joten kun tahattomasti aukaisin eräälle asiakkaalleni portin henkimaailmaan, olin äimistynyt itsekin. Minusta vaikutti siltä, että useimmat menneitä elämiä käsittelevät hypnologit pitivät elämää elämien välillä utuisena unohduksen tilana, joka oli vain silta maanpäällisten elämien välillä. Kävi pian selväksi, että minun oli keksittävä menetelmä, jolla pääsisin käsiksi asiakkaani muistikuviin tästä mystisestä paikasta. Useita vuosia jatkuneen hiljaisen tutkimustyön jälkeen kykenin lopulta muodostamaan toimivan mallin henkimaailman oloista ja huomasin, miten terapeuttista sen tutkiminen asiakkailleni oli. Huomasin myös, että sillä, oliko asiakkaani ateisti, syvästi uskovainen tai jonkin tietyn elämänkatsomuksen kannattaja, ei ollut mitään merkitystä - kun olin saanut ohjattua asiakkaani oikeaan ylitietoiseen tilaan, kaikki kertoivat henkimaailmasta johdonmukaisesti. Tästä syystä minusta tuli hypnologi, jollaista olen alkanut kutsua "henkiseksi regressionistiksi". Se on hypnologi, joka erikoistuu tutkimaan elämää kuoleman jälkeen. Kirjoitin Sielujen matkan antaakseni lukijoilleni selkeän järjestelmälliset perustiedot siitä, millaista on kuolla ja siirtyä henkimaailmaan - kuka on meitä vastassa, minne me menemme ja mitä puuhaamme sieluina ennen kuin valitsemme uuden kehon tulevaa jälleensyntymäämme varten. Kirjan on tarkoitus olla aikojen halki juokseva matkakertomus, jonka juoni punoutuu sen ympärille, mitä asiakkaani ovat kertoneet kokemuksistaan edellisten elämiensä välillä. Sielujen matka ei siis ollut vain yksi kirja muiden reinkarnaatiokirjojen joukossa vaan pikemminkin se murtautui kokonaan uudelle metafysiikan alueelle, jota ei ollut aiemmin juurikaan tutkittu hypnoosin avulla.

Kun hahmottelin työskentelytapaani 1980-luvulla tutkiakseni elämää elämien välillä, lopetin kokonaan muunlaisen hypnoterapeuttisen praktiikan. Henkimaailman salaisuuksien paljastamisesta tuli minulle suorastaan pakkomielle, kun sain yhä useampia asiakkaita tutkittavakseni. Tämän myötä sain varmuutta ja vahvistusta aiempiin havaintoihini. Vuosikausiin ketkään muut kuin asiakkaani eivät olleet tietoisia kiinnostuksestani henkimaailmaa kohtaan ja hekin tiesivät tutkimuksistani vain sikäli kuin ne liittyivät heihin itseensä tai heidän tuttaviinsa. En myöskään lukenut minkäänlaista henkisen alan kirjallisuutta, sillä halusin varmistua siitä, etten loisi itselleni turhia ennakkokäsityksiä. Uskon vieläkin, että vapaaehtoinen eristäytymiseni ja vaikenemiseni oli oikea päätös.

Kun vetäydyin eläkkeelle Los Angelsista Sierra Nevadan vuoristoon kirjoittaakseni Sielujen matkan, oletin jääväni täyteen tuntemattomuuteen. Tämä osoittautui harhakuvaksi. Suurimmasta osasta kirjassa esitettyjä asioita ei ollut aiemmin kirjoitettu missään, ja aloin saada valtavasti postia lukijoilta kustantajani kautta. Olen suuressa kiitollisuudenvelassa kustantajalleni siitä, että he olivat riittävän kaukonäköisiä rohkaistakseen minua esittelemään tutkimustani suurelle yleisölle. He lähettivät minut kiertämään maata ja esitelmöimään ja järjestivät minut radioon ja televisioon.

Ihmiset halusivat lisää tietoa henkimaailmasta ja kyselivät lakkaamatta, oliko hallussani vielä lisää tutkimusaineistoa. Minun oli vastattava ihmisten kyselyihin myöntävästi. Minulla oli vielä kosolti julkaisematonta aineistoa, koska olin ajatellut, että osa siitä olisi sellaista, mitä lukijat eivät osaisi ottaa vastaan täysin tuntemattoman kirjoittajan esittämänä. Huolimatta siitä, miten innoittavana kirjana lukijat olivat Sielujen matkaa pitäneet, vastustelin jatko-osan kirjoittamista. Kirjan viidenteen painokseen lisättiin hakemisto ja muutamia uusia kappaleita, jotka selvittivät hiukan laajemmin tiettyjä kysymyksiä. Tämä ei kuitenkaan riittänyt. Sain yhä enemmän postia, jossa ihmiset kyselivät elämästä kuoleman jälkeen. Ihmiset etsivät minut käsiinsä, ja aloin harjoittaa ammattiani uudelleen rajoitetusti. Huomasin, että luokseni pyrki entistä suurempi määrä kehittyneempiä sieluja. Halukkaiden on odotettava pitkä aika päästäkseen luokseni, sillä olenhan puoliksi eläkkeellä enkä enää ota vastaan yhtä paljon asiakkaita kuin aikaisemmin. Tästä johtuen luokseni tulee vähemmän nuoria, psykologisessa kriisissä olevia sieluja ja enemmän asiakkaita, jotka kykenevät olemaan kärsivällisiä. Nämä ihmiset haluavat selvittää tiettyjen ongelmiensa taustoja henkimaailman muistojensa avulla, jotta he voisivat tehdä paremmin hienosäätöä elämänsä erilaisten tavoitteiden toteuttamiseksi. Monet heistä ovat parantajia ja opettajia itsekin ja heidän on helpompi uskoa minulle henkimaailmaa koskevat salaisuutensa. Minä puolestani toivon kyenneeni auttamaan heitä elämässä eteenpäin.

Yleisesti oltiin sitä mieltä, etten ollut vielä kertonut kaikkea, mitä tiedän. Aloinkin hiljalleen pohtia sitä, minkälaisen näkökulman valitsisin seuraavaan kirjaani. Edellä esitetyt tapahtumat ovat siis synnyttäneet tämän Sielujen kohtalo -kirjan. Pidän ensimmäistä kirjaani vähän kuin pyhiinvaellusmatkana ikuisuuden jokea pitkin henkimaailmassa. Matka alkoi joen suulta fyysisessä kuolemassa ja päättyi paikkaan, jossa palaamme uuteen kehoon. Olin kulkenut Sielujen matka -kirjassani jokea pitkin ylävirtaan Alkulähdettä kohti niin pitkälle kuin vain kykenin. Tämä ei ole muuttunut mihinkään. Vaikka jokaisella on muistissaan mielikuvia tästä lukemattomia kertoja tehdystä matkasta, kukaan joka yhä syntyy maan päälle ei kuitenkaan ole kyennyt viemään minua sen pidemmälle.

Sielujen kohtalon on tarkoitus viedä matkustajat jokea pitkin toiselle tutkimusretkelle, jolla poiketaan suurimmille sivuhaaroille tutkimaan niitä tarkemmin. Tämän toisen yhteisen matkamme aikana haluan paljastaa lisää matkantekoon liittyviä salaisuuksia, jotta voisimme saavuttaa paremman kokonaisnäkemyksen. Olen sovitellut tämän kirjan paremminkin aihealueittain kuin aikajärjestykseen. Jotta voisin tarkemmin paneutua tiettyihin kokemuksiin, tavanomaiset ajalliset henkimaailman tapahtumat menevät tässä kirjassa limittäin. Olen myös pyrkinyt valaisemaan jotakin tiettyä henkimaailman tapahtumaa usean eri asiakkaani kertomuksen avulla. Sielujen kohtalon tarkoituksena on auttaa meitä ymmärtämään yhä laajemmin sitä uskomatonta järjestystä ja suunnitelmallisuutta, joka koko ihmiskunnan hyväksi on laadittu.

Toivon kuitenkin, että myös kokemattomampi lukijani pitää tätä toista yhteistä matkaamme raikkaana ja nautinnollisena. Niille, jotka lukevat kirjojani nyt ensimmäisen kerran, ensimmäinen luku antaa tiivistetyn yleiskuvauksen siitä, mitä olen oppinut elämästä elämien välillä. Toivon että tämä yhteenveto auttaa sinua ymmärtämään paremmin koko kirjan sisältöä ja että se rohkaisisi sinua lukemaan myös perusteokseni Sielujen matka.

Haluan toisen matkamme alussa kiittää kaikkia teitä, jotka olette antaneet tukenne sille kovalle työlle, jota on tarvittu, jotta mielen portit henkimaailmaan avautuisivat. Nämä tapaamiseni ja tuttavuuteni monien ihmisten ja heidän henkioppaidensa kanssa ? erityisesti omien henkioppaitteni - ovat antaneet minulle sen voiman, jota tällaisen työn tekemiseen tarvitaan. Koen olevani suuresti siunattu saadessani toimia yhtenä sanansaattajana tälle merkittävälle työlle.

• Tykkää
"vieras"
Kuoleman jälkeen joutuu joko kadotukseen, tai pääsee taivaaseen.

Jeesus tulee ja hakee omansa 1000 vuotiseen paratiisiin.
Miksi sitten nuo hypnotisoidut ihmiset ovat kertoneet jostain ihan muusta? He ovat kertoneet yhteneväisesti mitä on tapahtunut kuoleman jälkeen ja mihin heidän sielu on mennyt ja kuinka he ovat syntyneet uudelleen maan päälle. Toisistaan tietämättä ovat kertoneet samankaltaisia juttuja. Suosittelen lämpimästi noita kirjoja. Avartaa hieman näkemystä asiaan.

[QUOTE="yksvaan";25549943]Mutta eikö olisi kuitenkin kiva ajatella että toisenlainen "elämä" jatkuisi vielä senkin jälkeen kun elämä maan päällä loppuu? Että näkisit jälleen esim. lapsesi ja saisit viettää aikaa heidän kanssaan, toisenlaisessa olomuodossa?[/QUOTE]

Olisi mukavaa ajatella että tiede antaisi meille kuolemattomuuden ja ratkaisisi pulmat terveyden, väkivallan ja ravinnon suhteen.

Edit: Olisi myös mukavaa ajatella että keijuja, luonnonhenkiä ja taikuutta olisi olemassa. Se ei tee niistä kuitenkaan totta.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="vieras";25549085]Me eletään maailmassa, jossa rinnalla on toinen maailma, henkimaailma. Osin ne kohtaa, koska henget vierailee joidenkin luona ja jotku kommunikoivat henkien kanssa. Suuri nosa on kuitenkin tietämätön henkimaailman olemassaolosta. Minä uskon henkiin, koska olen kokenut henkien läsnäolon henkiparantajan luona. Samoin mieheni ja poikani ovat saaneet apua hengiltä ihan fyysisiin vaivoihin.

Tämä on minulle ihan silkka fakta ilman mitään epäilystä tai ihmetystä.[/QUOTE]

Peesi! Mulla on ihan samoja kokemuksia. Itse tunnen kylläkin henkien läsnäolon useastikin, en näe, mutta tunnen.

"vieras"
Tässä tämä Yle Areenan dokumentti MIELEN SALATTU VOIMA, kuolema meno-paluu.

Siinä alussa nainen kertoo, kuinka näki ruumiinsa ja kaikki tapahtumat ylhäältä käsin. Muistaa ne vieläkin.

Sitten tiedemiehet myöntävät, että he eivät ymmärrä, miten tietoisuus voi syntyä fyysisesti aivoissa.

Dokumentti:

http://www.youtube.com/watch?v=m__r-XvNYes

Tässä muutamia lainauksia suoraan dokumentista:

lääketiede ei voi selittää rajakokemuksia. Rajakokemus ei ole kuin muut tietoisuuden tilat, kuten unet ja hallusinaatiot. Tämä todistaa rajakokemusten aitouden puolesta.

"Jos tutkitaan rajakokemuksia, tarvitaan malli, jossa aivot ovat aina samassa tilassa.

Perinteisessä lääketieteessä rajakokemus selitetään aivojen kemiallisilla ja sähköisillä signaaleilla, mutta tämä teoria edellyttää, että aivot toimivat. Siksi tutkijat tarkastelivat rajakokemuksia, jotka tapahtuivat sydämenpysähdysten yhteydessä.

Sydämenpysähdyksessä aivorunkoheijasteet puuttuvat. Silloin tietoisuuden perusmekanismit ovat poissa. Aivojen sähköinen toiminta lakkaa noin 15 sekuntia sydämenpysähdyksen jälkeen. Sydämenpysähdyksen aikana ei siksi pitäisi olla tietoisuutta eikä hallusinaatioita, koska aivot eivät toimi.

Sydänlääkäri kiinnostui ilmiöstä kuultuaan yhä uudestaan henkiinjääneiltä potilailta samanlaisista kokemuksista.

Miten se oli mahdollista? Miksi ihmisillä on rajakokemuksia?

Sitä nykytiede ei voi selittää."

"Ei ole lääketieteellistä, psykologista eikä lääkeopillista syytä, jonka takia potilaat saavat rajakokemuksen. Se on yhä mysteeri.

Lommelin tutkimus ei vahvistanut tiedemaailman käsitystä aivoista, että rajakokemuksiin on olemassa fysiologinen tai psykologinen selitys.

Kolmannes rajakokemuksen läpikäyneistä irtaantuu ruumistaan ja seuraa elvytystä. Silloin tiedämme tarkasti, milloin rajakokemus tapahtuu ja missä tilassa aivot ovat.

Milloin tarkalleen ottaen rajakokemuksia tapahtuu?

Ehkä ennen kuin aivosähkökäyrä on suora viiva tai sen jälkeen. Hän myöntää, että hallusinaatiot ovat mahdottomia, kun aivosähkökäyrä on suora viiva. Jos potilaat osaavat kuvailla elvytystään tarkasti, rajakokemukset ovat tapahtuneet, kun aivot eivät ole toimineet.

Ihmisten kertomusten perusteella vaikuttaisi vahvasti siltä, että sydämenpysähdyksen aikana voi kuulla ja nähdä lääkärien toimet."

• Tykkää

Yhteistyössä