Uskallanko jättää 2 kissaa keskenään kotio 2 yöksi ja päiväksi?

• Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
itse en jättäisi. sillä kun laitan ruoan kuppiin niin meidän kissat ahmii sen kaiken kerralla ja sitten oksentaa.. joten jos ne ahmis kahen päivän ruuat niin herttinen sentään. meillä saavat ihan tietyn annoksen kerrallaan, joten pakko on jonkun ruokkia niitä aamulla ja illalla. tosin eihän kaikki kissat toimi niin.

No joo
[QUOTE="aloittaja";25548805]No ei meillä täällä uudessa kaupungissa missä asutaan niin ole:(
Mukaankaan emme voi ottaa:/
Voi hitto, mitähän nyt keksisi....[/QUOTE]

On kai teillä naapureita? Työkaverit? Lasten kavereistakin joku vois poiketa (jos koululaisia). Tässäpä teille oiva syy tutustua edes yhteen ihmiseen!

"Nana"
Heitteillejättöhän tuo jo on.

Kyllä ne hengissä selviäisivät, mutta kärsivät siitä varmasti. Jos joku kaverini jättäisi kissansa noin pitkäksi aikaa keskenään en epäröisi hetkeäkään tehdä eläinsuojeluun ilmoitusta.

Älä ota lemmikkejä jos et niistä viitsi huolehtia.

"Sanna"
Kyllä uskallat. Me olemme jättäneet välillä, koska reissaaminen stressaisi kissoja enemmän. Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut meillä.

Laitat vain riittävästi vessoja, vettä ja ruokaa. Osan märkäruoasta olen laittanut kylmäkallejen päälle, jotta säilyy pidempään. Kipon päälle vielä voipaperia. Pärjäävät kyllä kuivanaksuillakin.

"wtf"
Kyllä mä olen jättänyt kaks kissaa esim perjantai-illasta sunnuntai-päivään. Ruokaa tarpeeksi, kaksi hiekkalaatikkoa, vettä useaan kippoon keittiöön. Ei ne huomaa, meneekö yö vai kaks, kun nukkuvat, vaihtavat paikkaa, painivat keskenään ja taas nukkuvat..

Kun tulen, on kakat hienosti peitettynä laatikossa, ei lattialla, ruokaa vielä jäljellä ja kaksi aivan tavanomaisesti käyttäytyvää kissaa vastassa.

Hehhehe
[QUOTE="Nana";25548851]Heitteillejättöhän tuo jo on.

Kyllä ne hengissä selviäisivät, mutta kärsivät siitä varmasti. Jos joku kaverini jättäisi kissansa noin pitkäksi aikaa keskenään en epäröisi hetkeäkään tehdä eläinsuojeluun ilmoitusta.

Älä ota lemmikkejä jos et niistä viitsi huolehtia.[/QUOTE]

Oletpa hysteerinen! Toivottavasti mun kavereissa ei ole tuollaista eläinfanaatikkoa. Kissa kuin kissa pärjää 2 yötä ihan hyvin! Enemmän se stressaantuukin jossain hoitolan kopissa! Meillä kissa on jätetty kahdeksi yöksi tyyliin kerran tai pari vuodessa jonkun reissun ajaksi ja näin siis toimittu jo mun lapsuuden kodissa. Kokemusta useista kissoista yli 30v ajalta! MITÄÄN ei ole KOSKAAN sattunut, ei edes ruoka KOSKAAN ole ollut loppu tms. mitä tässäkin ketjussa on lueteltu. Teepä nyt eläinsuojeluilmoitus!!! :D

"aloittaja"
No huh huh mitä vastauksia... Heitteillejättö!:O Eläinsuojeluilmoitus???:O
Viimeksi kun olivat keskenään sen 1 yön ja KOKO päivän EI mitään ongelmaa. Ei paskoja tms. muualla kuin wc:ssä ja paikat kunnossa. Ruokaakaan eivät olleet ahmineet ja sitäkin oli vielä jäljellä kun tulimme kotio.

Kokemuksia tässä kaipailin, enkä mitään vouhkaamista!

Koirat on asia erikseen ja jotkut muutkin eläimet.

No jooo
Ni munkaan mielestä tässäei ole perimmäinen ongelma se et ne kissat olis kaksin sen pari vrk. Kyl ne varmasti ärjääm saavat seuraa toisisraan jn.e. Enemmön tulis stressiä hoitolasta tai mukana raahaamisesta. Mut se et aplla ei ole KETÄÄN joka vois käydä niitä kattomassa, niin se on jotenkin surullista.

"aloittaja"
Ni munkaan mielestä tässäei ole perimmäinen ongelma se et ne kissat olis kaksin sen pari vrk. Kyl ne varmasti ärjääm saavat seuraa toisisraan jn.e. Enemmön tulis stressiä hoitolasta tai mukana raahaamisesta. Mut se et aplla ei ole KETÄÄN joka vois käydä niitä kattomassa, niin se on jotenkin surullista.
No surullista??? Ollaan muutettu tänne vasta 1 kk sitten, joten niitä uusia tuttavuuksia tässä ole ehtinyt vielä kauheasti tapaamaan.... Olen kotonakin vielä joten...

"aliina"
Mun kissat on pärjänneet kaksi yötä hyvin. En ole kyllä lähtenyt heti aamusta ja palannut kahden päivän päästä myöhään illalla mutta kuitenkin, kaksi yötä ovat olleet keskenään.
Meillä kissat syövät kumpikin pelkästään raksuja (muu ei vaan kelpaa) joten tästäkin syystä olen uskaltanut jättää ne pariksi päiväksi. Lisäksi meillä on kaksi vessaa kissoilla ja olen jättänyt aina useita vesikippoja ja runsaasti ruokkaa. Ei ole ollut ongelmia. Ja siis mun mielestä ei pidä jättää todellakaan usein, mutta jos nyt joskus niin tekee (ite tehnyt noin ehkä kerran kahdessa vuodessa), niin mun mielestä ei ole mikään maailman suurin rikoa.

"vieras"
Niin kuin joku jo laittoikin eläinsuojelulaki määrää, että pitää käydä katsomassa 24 tunnin välein, joten et voi jättää kahdeksi vuorokaudeksi vaikka ne kuinka pärjäis...

Yhteistyössä