Onko teille oikeasti ollut väliä lapsen sukupuolella?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Joku tuola toitotti, että jeesustelemista nämä "ei mitään väliä kumpi tulee".
Mä en raskausaikana kauheasti edes miettinyt kumpikohan sieltä tulee. Voisin vannoa, ettei mulle ollut väliä kumpiko tulee.

Ihmettelenkin näitä "toivottavasti teille nyt tulisi poika, kun suvussa on niin paljon tyttöjä" tai "voi hyvän kun saitte tytön niin voit pukea sille mekon" ja plaaplaa

"Kolina"
Minulle ei ollut. Ymmärrän kyllä, jos on monta samaa sukupuolta olevaa lasta, niin voisi olla ihan kiva jos se viides olisikin sitten tyttö/poika. Loppupeleissä oletan sukupuolen olevan terveelle ja normaalille vanhemma ihan sama.
Ymmärrän myös tilanteet, joissa ultrassa kerrotaan lapsen sukupuoleksi tyttö tai poika ja sitten syntyykin toinen, niin voi olla vähän totuttelemista.

"satu"
Ei ollut mitään väliä. :) En edes odotusaikana kysellyt,että kumpaako on tulossa vaan jännitin h-hetkeen asti :)

Tietysti minun on helppo hymyillä,kun minulla on molempia :) Kaksi tyttöä ja yksi poika :)

"näin täällä"
Minä salaa toivoin poikaa. Kuulin ultrassa viikolla 37, että tuleekin tyttö. Kyllä mä petyin aluksi kovasti, mutta ei se pettymys kestänyt kuin pari päivää.
Kakkosen kohdalla mulla oli ihan pakkomielle saada poika ja stressasinkin siitä, jos en onnistu saamaan poikaa. Sain sitten toisen tytön.
Rakastan tyttöjäni ja en pois vaihtaisi<3

"vieras"
Koska olen synnyttänyt ensimmäisen lapseni kotimaassani ulkomailla, niin oli väliä. Kotimaassani poikalastan pidetään enemmän arvossa ja elää yleinen myytti, että menestyneet vanhemmat saavat poikalapsia jne.
Onneksi Suomessa voi "rauhassa" saada kumpia vaan:)

Monilla kauniilla ja menestyneillä julkkiksissa, misseilä, poliitikoilla jne on mun mielestä fify fifty poikia ja tyttöjä, mutta kotimaassani sillä ei ollut merkitystä.

"vieras"
Ei mullakaan ole koskaan oikeasti ollut väliä kumpi tulee.Ensin tuli kolme poikaa ja nauratti etukäteen,että tulis vielä neljäs,mutta viimeinen olikin sitten tyttö ja ihan hyvä niin.Mä tunnustaudun siihen porukkaan,joka todella toivon vain,että raskaus menee hyvin ja saan terveen vauvan syliin.Olen siis siinä mielessä huono ihminen kun kehtaan tervettä vauvaa toivoa.Mun mielestä sen toivominen vain ei tarkoita,että rakastaisin vammaista lasta vähemmän tms..

Rollolainen
Ei sillä oikeasti oel ollut väliä, mutta toiveiss amulla oli että olisin sanut enemmän kuin yhden tytön.
No mullla onkuitenkin kolme mahtavaa poikaa ja yksi rakas tytär . Elämäni en vaihtais

idrianna
Tässä syy miks emme ole hankkineet vielä lapsia, haluan pojan.. en uskalla hankkiutua raskaaksi, koska voi myös tulla tyttö. Ja juu, monen mielestä pinnallista..
YMMÄRRÄN! Mä haluaisin kovasti myös pojan. En halua toista lasta, koska en usko että koskaan voisin saada mitä haluan. Esikoiseni on tyttö ja en pois antaisi jne. Haluaisin vaan oman pojan. Noniin alkaakaas jo tuomita!

Ekalla kerralla ei ollut oikeasti yhtään mitään väliä kumpi tulee. Tokalla kerrallakaan en vielä sen koommin ajatellut, että olisin halunnut ennemmin jomman kumman, tytön tai pojan. Kolmannella kerralla - kahden tytön jälkeen - toivoin kuitenkin todella poikaa. Poika tuli, mutta tottahan se kolmas tyttökin olisi ollut ihan yhtä rakas loppujen lopuksi.

"vieras"
Meillä on kaksi poikaa ja odotan kolmatta. Toivon tyttöä,sillä olemme sopineet että tämä lapsi jää viimeiseksi. Jos poika tulee,on se ihan yhtä rakas ja korvaamaton. Mä vaan niin toivoisin pääseväni joskus letittämään oman tyttöni hiuksia ja puhumaan tyttöjen juttuja :) Kaikki vaaleanpunainen ja hörhelöt jäis multa kokonaan kokematta.

Meillä
ensin tuli poika ja sukupuolella ei ollut väliä,olin aivan onnessani ihanasta terveestä pienestä poikavauvastani. Toisesta hiukkasen tyttöä toivoin,mutta poika ei olisi mikään pettymys ollut,ei tosiaankaan. Tytön kuitenkin sain.

-enni-
Voin täydestä sydämestä sanoa, ettei ole ollut mitään väliä. Ensimmäistä lasta "tehtiin" kaksi ja puoli vuotta ennen positiivista raskaustestlä, joten sukupuolella ei tuossa vaiheessa ollut enää mitään merkitystä, pääasia, että sen lapsen sai. Tosin en noiden kahden muunkaan lapsen kohdalla ole toivonut mitään tiettyä sukupuolta, lapsi itsessään on se tärkein.

Aikas pahan kommentin laittoi kolmannen tytön syntymähetkellä kätilö, joka tokaisi, että sitten neljättä ja poikaa tekemään...

foodia
Ei ole ollut. On tuntunu todella pahalta nähdä näitä, kun tulis tyttö toivojia, ja sitten kun vielä on ystävissä näitä jotka tietää, että "isä ois halunnu pojan", ja sit on koko ikänsä yrittäneet täyttää sitä isänsä toiveiden aukkoa :(

lahden laidalta
Nämä ketjut tästä aiheesta kasvavat aina pitkiksi, joten se jo itsessään kertoo että kyllä sillä sukupuolella on monelle väliä.

Itselleni on molemmilla kerroilla tullut "väärää" laatua ja kyllä on ollut sopeutumista. Mutta olen saanut pohtia miksi tuo on minulle niin iso asia ja tajunnut monia asioita esim. omasta lapsuudestani.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja hän-joka-jääköön-nimeämättä;25544764:
Käsi sydämellä: On ollut jokaisessa raskaudessa aivan yksi lysti kumpi tulee.
En ymmärrä mitä merkitystä sillä sukupuolella on. Voi ziisus näitä "haluan tytön koska voin pukea sen mekkoihin" tai "haluan pojan, koska pojat ovat arvostetumpia" Mitä puppua sanon mitä moisille.
Ihmisillä on oikeus tunteisiinsa ja toiveisiinsa ilman että niitä leimataan huonoiksi ja turhiksi. Se että tuomitsee toisen ajatukset ilman että viitsii edes perehtyä niihin sen kummemmin on pinnallista ja hieman lapsellistakin. Yleensä toive jommasta kummasta sukupuolesta liitetään niihin stereotyyppisiin oletuksiin erilaisista kokemuksista joita odotetaan lapsen kanssa koettavan.

Voihan olla että tyttö haluaakin olla lyhythiuksinen poikatyttö ja poikaa ei voisi jalkapallo vähempää kiinnostaa. En usko hetkeäkään että sukupuolella olisi merkitystä rakkauden määrään tai kiintymykseen,yleensä kyse on luultavimmin kokemusten menettämisen pelosta ja jäämisestä paitsi jostakin elämän osa-alueesta.

"Liisi"
Niin no. Kyllä se nyt vaan niin on, että toiset toivoo jompaa kumpaa sukupuolta olevaa lasta. Toisille asia ei merkkaa mitään. Jotkuthan ovat jopa valmiit menemään hedelmöityshoitoihin ulkomaille ja saada sitä kautta haluamaansa sukupuolta olevan lapsen. No, varmaan sekin päivä vielä koittaa, että voi kloonata itsensä. Mä en kyllä haluis toista itteeni :)

Yhteistyössä