Mulla on jotain sydämen "muljautuksia", mistä johtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja essieee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla kans samanlaisia rytmihäiriöitä. Tulee usein silloin, kun on ite väsyny ja sit yrittää käydä nukkumaan tai istuu sohvalla. Yskittämään rupee kans heti sen jälkeen. Tosi inhottava vaiva! :(

Miulla joskus tuntuu että sydän alkaa jyskyttää tuhatta ja sataa, onneks se rauhottuu sit kun vaan hengittelen rauhassa. Tommosia muljauksia on myös välillä, tuntuu aika inhottavalle mut ei kai ne vaarallisia oo..?

Mullakin löytyy sydämen muljahduksia. Yleensä liittyvät johonkin ikävään tai tosi stressaavaan tilanteeseen, esim. kun otamme miehen kanssa todella kiivaasti yhteen tms. Muljahduksien ohessa tulee hengenahdistusta; siis sellaista tunnetta, että happi loppuu ja on pakko hengittää liioitellun syvään ja rauhallisesti. Kauhea tunne!

Tuo muljahdus on eteisperäinen lisälyönti ja ne tosiaan obvat vaarattomia. Mutta tuntuvat kyllä inhottaville! :( Mulle tulee semmoen vähän heikko ja huono olo, jos kauan muljahtelee. Puhumattakaan takykardiasta, kun syke on yli 200 muutaman minuutin. Jo vetää voimattomaksi!

• Tykkää
Reactions: Micosa
Tuo muljahdus on eteisperäinen lisälyönti ja ne tosiaan obvat vaarattomia. Mutta tuntuvat kyllä inhottaville! :( Mulle tulee semmoen vähän heikko ja huono olo, jos kauan muljahtelee. Puhumattakaan takykardiasta, kun syke on yli 200 muutaman minuutin. Jo vetää voimattomaksi!

Mulla on tota tiheälyöntisyyttä ollut niin kauan kuin muistan, siis ainakin 20v. Sydän alkaa hakata ihan hulluna... ei riipu edes välttämättä tilanteesta, tosin joskus esim. jokin "tärähdys" vaikka hypätessä saattaa laukaista.
Tosi inhottava tunne... Nykyään ainoa keino lopettaa kohtaus on mennä selinmakuulle ja hengitellä rauhassa ja odottaa.
Yhden kerran olen joutunut tekemään sen julkisella paikalla... sain aika pitkiä katseita.

Mulla kans noita tiheälyöntisyyskohtauksia ja ne on ihan hirveitä. Viimesimmällä kerralla kesti tunnin enkä saanu sitä itestään menemään ohi. Jouduin ambulanssin soittaan paitsi et rauhottu just ennen kun lanssi ajo pihaan.Beetasalpaajat oon nyt saanu vaivaan.. Muljahukset on myös inhottavia mutta ei mitään verrattuna tuohon svt-kohtaukseen. Pelottaa ihan millon seuraava tulee :(

Mulla vastaavia tuntemuksia: muljahtelua, tuntuu kuin lyönti tai useampi jäisi kokonaan välistä, tiheälyöntisyyttä.. voimaton olo kohtausten jälkeen.
No onkin sit WPW-syndrooma joka näkyy kaiken aikaa EKG:ssä, operoidaan lähitulevaisuudessa ennen kuin tulee todellisia ongelmia.

Yhteistyössä