Kysyin neuvolan th:lta, että jos lähden "juomaan", niin milloin voi imettää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä???

Vieras
Imetän vielä osittain ja vaua on 7kk. Tulossa on ystävän polttarit joissa ajattelin nauttia alkoholia reilumminkin. Kysyin sitten neuvolakäynnillä, että jos nauttii useita annoksia alkoholia, niin milloin voi imettää. Terkan naama venähti ja vaivautui.. sanoi jotenkin "jaha.... isä varmaan hoitaa vauvaa? Aamulla voi jo imettää varmaankin".

TIEDÄN että todella moni äiti juhlii joskus jopa imetysaikana. Onko tämä aihe jotenkin tabu, että siitä ei "saisi" puhua ÄÄNEEN?

Ja ei, en ole muuten ongelmainen tai minkään aineen vakikäyttäjä.

Ikään kuin asia on ok, kunhan siitä ei puhuta?

Jos et olet noin pitkään aikaan juonut lainkaan, saatat jo muutaman siiderin tai oluen jälkeen kulkea ristiaskelta tanssilattialla.. :D

Riippuu kyl tasan siitä paljonko juot ja mihin aikaan juot viimeisen annoksen.

Ei nille kannata juomisesta puhua, höh! Kun veressäsi alkoholipitoisuus on nolla, niin voit imettää. Eli jos voit ajaa autoa, niin voit imettää. Kun itse kävin viihteellä imetysaikana, imetin yleensä seuraavana päivänä ensimmäisen kerran joskus kolmen jälkeen, riippuen kuinka myöhään oli mennyt :)

"Kun äiti juo alkoholia, sitä imeytyy äidinmaitoon samalla lailla kuin äidin vereenkin. Jos äiti siis on "yhden promillen humalassa", maidossa on alkoholia yksi promille.Tämä on niin pieni määrä, että kun vauva juo tätä maitoa, vauvan verestä ei enää alkoholia pysty mittaamaan. Tällä perusteella neuvolan lääkärikin voi sanoa, että voit aivan hyvin juoda sen saunakaljan ja toisenkin ja imettää vauvaasi saman tien. Paljosta alkoholista lapsi voi tulla väsyneeksi, veltoksi ja nukkua tavallista raskaammin, mutta tutkimukset eivät ole osoittaneet lasten kärsivän vahinkoa jos imettävä äiti juo kohtuullisesti ja vain harvoin."

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=134

Pysykää nyt AIHEESSA, mun mielestä on ihan kiva joskus juoda enemmän, kun en ole yli 1,5 vuoteen juonut YHTÄÄN. Joten en pidä tätä suurena rikoksena. Ihan sama pitääkö junttina joku vai ei. Kyseessä on polttarit, joissa muutkin ottaa.

Itsehän sinä kysyit, että onko aihe tabu jota voi tehdä, kunhan ei sano ääneen, nioin itse kommentoin, että sanoit ääneen tai et, on se minusta idioottimaista, en käsitä humalahakuista juomista yli 19-vuotiailla.

Oletko jo ottanut pohjia, kun et muista, mitä itse kysyit aloituksessasi...? :O

Mä ihmettelen vaan sitä että ihan kuin olisin kysynyt jotain "väärää", suhtautuminen kysymykseen oli nimittäin outo.

No, ehkä se terkkari vain oli itseni kaltainen ihminen, jonka mielestä vain idiootti haluaa kännätä ja vielä idiootimpi kyselee vielä "lupien" perään, ikään kuin terkka voisi antaa lupaa kännäämisen kaltaisen idioottimaisuuden harjoittamiseen.

Enkä tarkoita tätä pahalla, mun mielestä vain ihmisellä puuttuu yksi jos toinenkin ruuvi päästä, jos haluaa kännätä. En vaan pysty ymmärtämään, kun itse en ole enää 19 vuotta täytettyäni humalassa ollut, eikä ole tehnyt mielikään. Tyttöjen iltaa voi viettää myös selvin päin tai ehkä yhden kahden viinilasin voimalla, jos syömässä käydään.

Ei terkoille kannata mainita mitään todelliseen elämään kuuluvia juttuja. Auta armias jos menisi vaikka äitiysneuvolassa mainitsemaan, että on kerran 15-vuotiaana polttanut kukkaa, niin varmasti olisi jossain hc-päihdeäitiseurannassa.

[QUOTE="jahas";25538645]vielä idiootimpi kyselee vielä "lupien" perään, ikään kuin terkka voisi antaa lupaa kännäämisen kaltaisen idioottimaisuuden harjoittamiseen.[/QUOTE]

Mun luetunymmärtäminen taitaa olla huonolla tolalla kun en minä mitään lupien kyselystä lukenut. Tai no voin mä uudet lasitkin tarvita. Käsitin että ap vain kysyi että koska saa imettää: ts. kauanko tulee pitää taukoa esimerkiksi viimeisestä alkoholiannoksesta.

Ap:lle: jos otat varman päälle niin sitten kun ajattelisit että voisit istahtaa rattiin, niin silloin imetät.

[QUOTE="jahas";25538645]No, ehkä se terkkari vain oli itseni kaltainen ihminen, jonka mielestä vain idiootti haluaa kännätä ja vielä idiootimpi kyselee vielä "lupien" perään, ikään kuin terkka voisi antaa lupaa kännäämisen kaltaisen idioottimaisuuden harjoittamiseen.

Enkä tarkoita tätä pahalla, mun mielestä vain ihmisellä puuttuu yksi jos toinenkin ruuvi päästä, jos haluaa kännätä. En vaan pysty ymmärtämään, kun itse en ole enää 19 vuotta täytettyäni humalassa ollut, eikä ole tehnyt mielikään. Tyttöjen iltaa voi viettää myös selvin päin tai ehkä yhden kahden viinilasin voimalla, jos syömässä käydään.[/QUOTE]

Oi ootpas sä tosi hieno ja hyvä ihminen, oikeen ihanne kansalainen. Palkinnon sietäisit saada!

[QUOTE="jahas";25538645]No, ehkä se terkkari vain oli itseni kaltainen ihminen, jonka mielestä vain idiootti haluaa kännätä ja vielä idiootimpi kyselee vielä "lupien" perään, ikään kuin terkka voisi antaa lupaa kännäämisen kaltaisen idioottimaisuuden harjoittamiseen.

Enkä tarkoita tätä pahalla, mun mielestä vain ihmisellä puuttuu yksi jos toinenkin ruuvi päästä, jos haluaa kännätä. En vaan pysty ymmärtämään, kun itse en ole enää 19 vuotta täytettyäni humalassa ollut, eikä ole tehnyt mielikään. Tyttöjen iltaa voi viettää myös selvin päin tai ehkä yhden kahden viinilasin voimalla, jos syömässä käydään.[/QUOTE]

No sä vaikutat tuon nimittelyn perusteella sen verran kireältä tyypiltä, ettei varmaan välillä olisi pahitteeksi ottaa muutama viinilasillinen enemmän ja vähän löysätä nutturaa.

Musta on ihan kiva mennä viihteelle ja ottaa useampi siideri ja polttaa silloin myös tupakkaa (oh dear god!). Ihan normaali sivistynyt työssäkäyvä äiti ja ihminen olen.

Voi luoja :laugh: Suosittelen ottamaan lasillisen jos parikin. ;) :D

• Tykkää
Reactions: Micosa

Yhteistyössä