Voiko miehet oikeesti olla niin tyhmiä et jos nainen on laitoshuoltaja niin se on goodbye!

  • Viestiketjun aloittaja Laitoshuoltaja
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meitsi on laitoshuoltaja ja tiimivastaava osastollani. Ihan älyttömän kivaa, vaihtelevaa ja vastuullista työtä. En saatana suostu nöyristelemään ja olemaan "vain" jotakin. Minä osaan, voin ja pärjään. Olen hyvä työssäni ja itse ammattini valinnut.

Tokihan jotkut aliarvioi, mutta ei se haittaa. Eivät kaiketi tiedä työnkuvaa, tai eivät ole koskaan joutuneet törmäämään kysesien ammatin harjoittajaan vaikkapa isolla sairalaosastolla.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
ammattikoulun tyttö
Minkä alan edustajia miehet on olleet? Kokemuksen mukaan akateemisille tai amk käyneille miehille ei kelpaa alemman koulutuksen saaneet, esim. kampaajat, laitoshuoltajat jne. He hakevat usein enemmän koulutettuja naisia jostakin syystä mitä en tiedä. Mutta taas ammattikoulun käyneille varsinkin jos tekevät koulutustasoaan vastaavaa työtä laitoshuoltajat ja kampaajat on tavallisia seurustelukumppaneita. Oletko ehkä törmännyt vääränlaisiin miehiin?
Taitaa se olla naisissa ja miehissä, että koulutettu kelpaa aina paremmin, ainakin yleisesti. Tosin itse tuntisin alemmuutta, jos mieheni olisi joku lääkäri joten pysyn mielummin amiskan tai amk käyneissä miehissä.
 
Laitoshuoltaja
No tää on mulle silleen uus juttu,törmäsin yrittäjään,en nyt tiedä oikeen mitä se sitten tekee jäi vähän epäselväks mutta muutama työntekijä sillä on.No mä sitten kerroin mitä teen ni tuli vaan mieleen et mahtoko juttu tyssätä siihen....Ei mulla ole kyllä ollu mitään lääkäreitä tms,et ihan perus tehdasduunareita.Mietin vaan et onko yrittäjä sitten niin paljon korkeemmalla kuin tavalline laitskari.
Alkuun mua hävetti(sillon ku alotin nää hommat)mutta ex kannusti et mielummin tota kuin kilometritehtaalla eikä koskaan väheksynyt sitä mitä teen,no okei se oli ite duunari mutta silti.Nyt ajattelen silleen et mielummin tätä kuin työttömänä ja oikeestaan tykkään tästä,varsinkin kuin työpaikka ja työkaverit on tosi mukavia niin menen aamulla mielelläni töihin.Ja saan olla itse oma pomoni ja suunnitella hommani itse.
 
"elina"
jotain häikkää jos tuo ammatti ei miehelle kelpaa kumppanin ammatiksi, voi joillain olla juuri myös toive että kumppani tekee jotain perustyötä eikä ole vaikka johtavassa asemassa. Joskus on niinkinpäin että kuka mitäkin sitten halveksii, itse en halveksi mitään ammattia.
 
"alma"
Eikös se yleensä mee niin, että mieheltä vaaditaa hyvää ammattia ja naisilta taas ulkonäköä?
Uskoisin siis, että hyvännäköinen laitoshuoltaja kyllä kelpaa.
Ihan niinkun mies saa olla ruma jos on vaikkapa aivokirurgi.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt

Yhteistyössä