Paljonko ikäeroa suhteessa on liikaa?

  • Viestiketjun aloittaja Kaulin
  • Ensimmäinen viesti
Kaulin
Otetaan nyt vaikka nämä julkimot:

Sauli Niinistö s. 1948 - Jenni Haukio s. 1977 Ikäeroa 29 vuotta.
Paavo Lipponen s. 1941 - Päivi Lipponen s. 1967 Ikäeroa 26 vuotta.
Pekka Haavisto s. 1958 - Nexar Antonio Flores s. 1978 Ikäeroa 20 vuotta.

Minua jotenkin ällöttää ajatus, että esim. Saulin puoliso on nuorempi kuin hänen oma poikansa. Onko tuollaisessa suhteessa mitään järkeä?

Eihän rakkaus ikää katso, mutta joitain sairaita ajatuksia täytyy olla jos ihastuu itseään paljon nuorempaan. Mikä vika ikätoverissa on?

Oma rajani menee 10 vuodessa. En ikinä voisi kuvitella puolisokseni jotain viisikymppistä miestä, kun itse olen alle kolmenkymmenen. Tai vajaata parikymppistä "lapsukaista" - tulisi ihan pedofiili olo!
 
No itse en haluaisi seurustella yli 10 vuotta vanhemman miehen kanssa (en kyllä 10 vuotta nuoremmankaan ;)). Eli siinä se kai raja menee... Mutta onhan varmasti sellaisia pareja, joilla on iso ikäero, ja siitä huolimatta niillä menee hyvin, eikä ikäero päällisin puolinkaannäytä hyvin suurelle. Henkilökohtainen asia siis...
 
"Olivia"
Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mieltä;25518745:
Jostainhan tuollainen kertoo..hyhhyi. Oman isän ikäisiä ukkoja. "Isätrauma" tms
Että mua sitten ärsyttää tällaiset typerät oletukset.

Mä olen seurustellut 20 vuotta vanhemman miehen kanssa eikä mulla mitään isätraumaa ole. Mulla on hyvä isä ja hyvä suhde häneen joten ei mun tarvitse mitään isän korviketta katsella vaan kyllä mä etsin PUOLISOA itselleni. Hitto vieköön!
 
nallennenä
Otetaan nyt vaikka nämä julkimot:

Sauli Niinistö s. 1948 - Jenni Haukio s. 1977 Ikäeroa 29 vuotta.
Paavo Lipponen s. 1941 - Päivi Lipponen s. 1967 Ikäeroa 26 vuotta.
Pekka Haavisto s. 1958 - Nexar Antonio Flores s. 1978 Ikäeroa 20 vuotta.

Minua jotenkin ällöttää ajatus, että esim. Saulin puoliso on nuorempi kuin hänen oma poikansa. Onko tuollaisessa suhteessa mitään järkeä?

Eihän rakkaus ikää katso, mutta joitain sairaita ajatuksia täytyy olla jos ihastuu itseään paljon nuorempaan. Mikä vika ikätoverissa on?

Oma rajani menee 10 vuodessa. En ikinä voisi kuvitella puolisokseni jotain viisikymppistä miestä, kun itse olen alle kolmenkymmenen. Tai vajaata parikymppistä "lapsukaista" - tulisi ihan pedofiili olo!
Sairaita ajatuksia, jos ihastuu nuorempaan. ENtäs se toinen osapuoli, onko hänkin sairas? Mielestäsi? Ei kai se sairaus voi olla vaan toiseen suuntaan.
 
Eikö ole enemmän sairasta ajatella että sen sijaan että rakastuisi ihmiseen, etsii ikätovereistaan sellaista missä ei olisi "mitään isompaa vikaa"?
Minusta on vaikea kuvitella, että ottaisin kovasti eri-ikäisen puolison, ei se mahdotonta ole, mutta vaikea siis kuvitella. En silti voi sanoa, ettei koskaan noin pääsisi tapahtumaan. Se on vähän sama asia kuin joku sanoo pitävänsä vaikka vaaleatukkaisista ja ottaakin sitten tummatukkaisen puolison jne.
 
Riippuu aivan iästä. esim siskoni 17v seurusteli 27vuotiaan kanssa niin siinä tuntui jo se 10 vuottakin ihan liian isolta ikäerolta.. mut jos molemmat on aikuisia, lähes samassa elämäntilanteessa niin sillon ei se 10 vuotta ole edes paha..
 
esanahka
Minusta on vaikea kuvitella, että ottaisin kovasti eri-ikäisen puolison, ei se mahdotonta ole, mutta vaikea siis kuvitella. En silti voi sanoa, ettei koskaan noin pääsisi tapahtumaan. Se on vähän sama asia kuin joku sanoo pitävänsä vaikka vaaleatukkaisista ja ottaakin sitten tummatukkaisen puolison jne.
Ai ikä ja tukanväri vähän sama asia? Älä nyt ole, noh, Akaatti.
 
"birre"
kyllä mä voisin kuvitella olevani 10 vuotta vanhemman kanssa jos on silleen nuorekas muuten. Nyt olen ihastunut 11 vuotta vanhempaan mutta se homma ei tule koskaan tulemaan todelliseksi suhteeksi.Mua on aina kiinnostanut vanhemmat miehet mutta en ole koskaan seurustellut niin paljon vanhemman kanssa,normisti ollu 3 vuotta ikäeroa.
 

Yhteistyössä