Minua sitten inhottaa suomalaisten "munattomuus"

espoon bimbo
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa.

Ja ihan varmasti monikin jättää äänestämättä Haavistoa homouden vuoksi, katsoitteko eilen kun Ajankohtainen Kakkonen haastatteli ihmisiä Kihniössä presidentinvaalin tiimoilta? Luoja mitä junttipettereitä :O
Oletkos nyt itse sitten parempi ihminen kuin "junttipetterit"? Millä oikeudella tuomitset heidän asuinkunnan/paikan mukaan? Saako niin tehdä? Saako ihmisillä edelleen olla mielipiteensä, sellaisena kuin on? Vai pitääkö pienipaikkakuntalaisten alkaa pokkuroidan kaupunkien asukkeja, koska he tietävät paremmin, ovat fiksumpia ja oikeammassa asiossa?

Pyydätte suvaitsevaisuutta ja samalla teilaatte jonkin väestönosan junttipettereiksi? Ja tällä sitten ajatte suvaitsevaisuutta eteenpäin?

Oletkos nyt itse sitten parempi ihminen kuin "junttipetterit"? Millä oikeudella tuomitset heidän asuinkunnan/paikan mukaan? Saako niin tehdä? Saako ihmisillä edelleen olla mielipiteensä, sellaisena kuin on? Vai pitääkö pienipaikkakuntalaisten alkaa pokkuroidan kaupunkien asukkeja, koska he tietävät paremmin, ovat fiksumpia ja oikeammassa asiossa?

Pyydätte suvaitsevaisuutta ja samalla teilaatte jonkin väestönosan junttipettereiksi? Ja tällä sitten ajatte suvaitsevaisuutta eteenpäin?
Nooh, ei ne kaikki kihniöläiset oo junttipettereitä, mun mies on nimittäin sieltä kotoisin :D
Mutta katsoitko sä sen ohjelman? Ihan uskomattomia.

Turkilmas
Minä en enää jaksa tätä keskustelua. Tuskin kukaan jättää Haavistoa äänestämättä sen takia, että on homo. Älkää enää jaksako tuota edes väittää.

kaksi ehdokasta, toinen parempi-kumpi se sitten kenenkin mielestä on. Sitä äänestetään ja piste!!!!
Todella moni jättää äänestämättä Haavistoa siksi että hän on homo, valitettavasti. Ei ole ihan yksi tai kaksi tyyppiä, jotka ovat suoraan tunnustaneet pitävänsä Haavistoa parempana vaihtoehtona kuin Niinistöä, mutta pakon edessä äänestävät Niinistöä joka on hetero. Suvaitsevainen Suomi ja silleen...

"mie"
Täällä huomaa selvästi ihmiset jota ovat joskus muuallakin kuin "kanarialla" käynneet ja työskennelleetkin varmasti kansainvälisessä ympäristössä.

Nekin erottuvat jotka eivät ole Helsiniä pidemmälle päässeet- ja luulevat elävänsä maailman metropolissa.

En sitten kerro kuka on minkäkin ehdokaan kannattaja.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25521434:
Muuten olen kyllä aika lailla samaa mieltä kanssasi. Molemmat presidenttiehdokkaat hoitaisivat promokeikat ihan mainiosti.
Paitsi että toiseen liittyy vahvasti epämielyttäviä mielikuvia. Ei välttämättä paras mahdollinen alku myyntipalaveriin että joutuu kättelemään umpihomoa ympäristöaktivistia ja ydinvoman (= kehityksen ja talouskasvun) vastustajaa.

nihilä
Todella moni jättää äänestämättä Haavistoa siksi että hän on homo, valitettavasti. Ei ole ihan yksi tai kaksi tyyppiä, jotka ovat suoraan tunnustaneet pitävänsä Haavistoa parempana vaihtoehtona kuin Niinistöä, mutta pakon edessä äänestävät Niinistöä joka on hetero. Suvaitsevainen Suomi ja silleen...
JA yhtä moni äänestää Haavistoa vain siksi että haluaa äänestää mieluummin homoa. Kuvitellen että se tuo mukanaan jonkun valtavan mullistuksen suvaitsevaisuudessa. Lukematta lainkaan vastaehdokaan ajatuksia.

"vieras"
[QUOTE="mie";25521577]Täällä huomaa selvästi ihmiset jota ovat joskus muuallakin kuin "kanarialla" käynneet ja työskennelleetkin varmasti kansainvälisessä ympäristössä.

Nekin erottuvat jotka eivät ole Helsiniä pidemmälle päässeet- ja luulevat elävänsä maailman metropolissa.

En sitten kerro kuka on minkäkin ehdokaan kannattaja.[/QUOTE]

Olen työskennellyt koko urani kansainvälisessä työssä pitkin ja poikin maailmaa. Silti annan oikeuden myöskin niiden pitää oman mielipiteensä, jotka ovat käyneet vain Kanarialla tai Helsingissä. He äänestävät sitä presidenttiä, joka palvelee heidän tarpeitaan ja odotuksiaan. Näin on demokraattinen Suomi rakennettu ja niin ilmeisesti tulee olemaan. Joten... vaikka jotain huomaakin, niin huomatuksi tulleillakin on oikeudet - suuntaan ja toiseen.

"Vieras"

Sama ihmetyttää. Mutta ehkä näillä Haaviston kannattajilla on oma määritelmänsä suvaitsevaisuudesta. ;)

[QUOTE="vieras";25520487]Peesi tälle. Tätä homokysymystä eivät ylläpidä muut kuin muutamat persut, jotka jaksavat siitä kirjoitella ja sitten taas Haaviston kannattajat, jotka syyttävät kaikkea mahdollista homofobiasta ja 80% äänestäjistä ekalla kierroksella suvaitsemattomuudesta. Käsittämätöntä.[/QUOTE]

Ei ole totta! Homoutta tuodaan esille lehdistöissä, facebookissa jokatoinen kaivaa jonkun uutisen aiheesta esille ym. Mä oon kurkkuani myöten täynnä, ja tää alkaa pahasti tuntua jo homo-aivopesulta!

Itse koitan äänestää niin että se olisi Suomelle hyväksi monella lailla. Periaatteessa haluaisin äänestää Haavistoa juuri homouden ja humaaniuden vuoksi, että se antaisi Suomesta suvaitsevaisen kuvan ja voisi ehkä vaikuttaa ihan kotimaassakin ihmisten väliseen tasa-arvoon. Mutta sitten toisaalta, on kovat ajat, olisiko Niinistöllä paremmat konstit lamantappoon? Jotenkin järki sanoo että Niinistö voisi vaikuttaa paremmin talouteen, Haavisto taas sosiaaliseen puoleen kotimaassa.. Kumpi voittaa järki vai tunne?

[QUOTE="Jeba";25520970]Itseasiassa ihanan rasistinen äitini aikoo juurikin sen takia äänestää Saulia ettei vaan Suomelle tule "homo presidenttiä".

Ei ollut ensimmäisellä kierroksella käynyt edes äänestämässä mutta nyt kuulemma rupes niin paljon kyrpimään ja pelottamaan että pakko mennä.

Itse kuulun Haaviston kannattajiin ja en tiennyt että olisiko pitänyt itkeä vai nauraa äitimuorin jutuille.[/QUOTE]

Älä huoli, olet itsekkin jollekkin asialle rasistinen. Turha on muuta väittääkään!

Mut saa jotenkin raivoihin tää "hyväksyn homot - olen suvaitsevainen". Jos joku näin pikkusieluisesti kuvittelee, niin on vielä paljon oppimista.
Työkaverini, joka on homo, ja yksi parhaimmista ystävistäni suureen ääneen moralisoi työpaikallamme olevaa eriuskontokuntaa, kun hän itse on. Eipä hälläkään riitä ymmärrys omaa napaansa pidemmälle. Onko se suvaitsevaista?

Yhteistyössä