Miehen veli soitti ja haukku mut...:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Soitti ja haukku meidän lapset ja minut, kun olin mennyt viime viikolla sanomaan miehen porukoil,että miehen veli juo joka viikonloppu. nytkin menossa koko vknlopuksi juomaan ja miehen porukat menee lapsenvahdiksi. Huusi lisäski puhelimessa että saahan se juoda niin paljon kuin haluaa,kun hoitaa kuitenkin lapsensa hyvin. eli tein väärin kun snaoin oman mielipiteeni että se juo paljon kun joka viikonloppu. laitoin sitte anopille viestin ettäitää kaikki juoruaan mennä. noi enpähän puhu nyt yhtään mitään ja mistään. kenenkään miehen sukulaisen kans aina mut haukutaan kun riitaa tulee. ja meidän lapset:(

Ikävää taitaa olla miehelle tuo jouminen ongelma tai häpeä kun tosi asiasta ei voi puhua vaan pitäisi vaieta.
Älä huoli :) toiset on selaisia.
Mitäs miehes tuumaa?

juu, sen lapsista kuulemma huomaan että on ruokaa saanut, toisin kuin meidän lapsista jotka ovat miehen veljen mielestä kuin afrikkalaisia laiheliinejä,joilla on vaan ilmaa mahassa:(. ja lisäksi haukku ne ufon näköisiksi ja ties miksi. sillä on kato itellä tytöt oikeesti liian lihavia,toisin kuin meillä ihan normaaleja on. kai ne neuvolassa ym huomais s ois "aliravittuja" .kerkesin minä soittaa miehellenikin ja märistä mutta eikai tuokaan saa turpaansa auki että vois akkaa puolustaa.. löin luurin korvaan sille miehen veljelle,en todellakaan jaksa kuunnella lapselista haukkumista ja huutamista , oon raskaanakin viikolla 36. Mun mielestä lapsellista huutaa raskaana olevalle naiselle. muutenkin pahotan mielen niin herkästi:(. Miehen veljen mielestä aikuinen ihminen saa vaan juoda niin paljon kuin haluaa jos hoitaa lapset muuten hyvin ja on hyvä hoitaja:O ,,, niin tottahan se on mut ei mun mielestä oikeasti aikuinen järkevä ihmienen tarvii joka viikonloppu sitä viinaa?

Saanko mä nyt kysyä, MIKSI sun piti päästä sanomaan mielipiteesi miehesi veljen juomisesta? Jos siis lapsilla on silloin hyvä hoitaja, eikä miehesi veli ole päissään silloin, kun on lastensa kanssa.

[QUOTE="vieras";25511657]Oikeastiko joku sanoo "PORUKAT" kun siis tarkoitat miehen vanhempia...[/QUOTE]

no täällä päin snaotaan. ja niinpä tuo sano miehen siskokin mie´lipiteensdä ja kun anoppi kerran niin tomerana ilmoitti että ovat taas menossa sinne viikonlopuksi hoitamaan lapsia että miehen veli ja sen lumppu akka pääsee viihteelle niin sanoinpahan vaan että minusta ne juo liian usein. ja taisin myös sanoa että taasko menevät eikö ne viimeviikonloppuna mennytr ja niin eivät ole edes täällä paikkakunnalla.mut silti mut aina haukutaan vaikka muutkin kauhistelivat sitä niiden juomista. mutta ei kai ne sitten juo kauheesti?

[QUOTE="vieras";25511657]Oikeastiko joku sanoo "PORUKAT" kun siis tarkoitat miehen vanhempia...[/QUOTE]

Meillä vanhemmat ovat myös porukat. Meidän porukat kävi = vanhempani kävivät. Näin teidän porukat kylillä = näin vanhempasi, kun käin kaupoilla.

Mitä ihmeellistä siinä on?

Itse menet puhumaan toisten asioista, vedät kunnon itkushown pystyyn, soittelet miehelles, valitat anopilles ja sulle ei saisi sanoa mitään kun oot raskaana ja niin herkkä muutenkin. Miksi?

no joo.... sanoin vaan että minusta juo liikaa!!! ja niin sanoi koko miehen suku muutkin, mutta minä olen aina kaikkeen syypää! ja soitin miehelle että sen veli soittelee mulle. ja anopille en ole noin valittanut laitoin vain viestin että pitää minut aina vetää syypääksi kaikkeen. vaikka siinä on ollut 10 muutakin mukana kauhistelemassa!

no täällä päin snaotaan. ja niinpä tuo sano miehen siskokin mie´lipiteensdä ja kun anoppi kerran niin tomerana ilmoitti että ovat taas menossa sinne viikonlopuksi hoitamaan lapsia että miehen veli ja sen lumppu akka pääsee viihteelle niin sanoinpahan vaan että minusta ne juo liian usein. ja taisin myös sanoa että taasko menevät eikö ne viimeviikonloppuna mennytr ja niin eivät ole edes täällä paikkakunnalla.mut silti mut aina haukutaan vaikka muutkin kauhistelivat sitä niiden juomista. mutta ei kai ne sitten juo kauheesti?

No joo, siellä päin sitten puhutaan myös naisista/puolisoista lumppu akkoina. Johtuneeko sitten paikkakunnasta vai sivistystasosta moiset ilmaisut, veikkaan jälkimmäistä...

[QUOTE="...";25511770]no joo.... sanoin vaan että minusta juo liikaa!!! ja niin sanoi koko miehen suku muutkin, mutta minä olen aina kaikkeen syypää! ja soitin miehelle että sen veli soittelee mulle. ja anopille en ole noin valittanut laitoin vain viestin että pitää minut aina vetää syypääksi kaikkeen. vaikka siinä on ollut 10 muutakin mukana kauhistelemassa![/QUOTE]

Sellaista se on, kun puuttuu toisten asioihin, joku voi hermostua.

Itse menet puhumaan toisten asioista, vedät kunnon itkushown pystyyn, soittelet miehelles, valitat anopilles ja sulle ei saisi sanoa mitään kun oot raskaana ja niin herkkä muutenkin. Miksi?

niin ja lisäys että en olisi edes juurikaan tiennyt niiden juomisista jos miehen veljen akka ei ois mulle ite vouhottanut tai anoppi tai muut sukulaiset kertonut. minusta ne ihmiset on vaan juoppoja jotka joka viikonloppu vetää kännit, vähintäänkin täysin pentuja!

[QUOTE="...";25511770]no joo.... sanoin vaan että minusta juo liikaa!!! ja niin sanoi koko miehen suku muutkin, mutta minä olen aina kaikkeen syypää! ja soitin miehelle että sen veli soittelee mulle. ja anopille en ole noin valittanut laitoin vain viestin että pitää minut aina vetää syypääksi kaikkeen. vaikka siinä on ollut 10 muutakin mukana kauhistelemassa![/QUOTE]

Vaikka on muutkin kauhistelemassa, taisit ylittää rajan, olla se kovaäänisin huutelija. Ja mitä te keskenänne sipisettä toisten juomisista ja menoista, puhuisitte suoraan kohteelle. Ja sun asentees miehen veljen perhettä kohtaan on ikävä, vertaat lapsianne, sanot äitiä akaksi...

Mua ei kyllä pätkän vertaa kiinnostaisi tossa kohtaa se, että mua on haukuttu, mutta jos mun lapsia haukuttaisiin, niin se olisi ongelma. Toisaalta taas jos itse haukut toisten lapsia niin sitten on hiukan turha itkeä siitäkään.

No mä ymmärrän aloittajaa.Itse olen absolutisti ja hoidan lapset itse,en tyrkkää heitä hoitoon juomisen takia.
Kaveri taas hummailee pitkin kyliä joka viikonloppu,ja arkisinkin useampana päivänä.Sitten valittaa jatkuvasti että ón raskasta kun ei ole lapsenvahteja koskaan!´. Käytännössä parina kolmena päivänä on itse lapsensa kanssa. Ihan ok,eläköön miten haluaa,mutta pitääkö silti valittaa??
lapsen mummit säälittävät,kun joutuvat perumaan omia menojaan lapsen hoidon takia.Kumpikaan ei uskalla kieltäytyä kun alkaa heti sota ja hirveä show, ettei mummo välitä lapsesta..

juu, sen lapsista kuulemma huomaan että on ruokaa saanut, toisin kuin meidän lapsista jotka ovat miehen veljen mielestä kuin afrikkalaisia laiheliinejä,joilla on vaan ilmaa mahassa:(. ja lisäksi haukku ne ufon näköisiksi ja ties miksi. sillä on kato itellä tytöt oikeesti liian lihavia,toisin kuin meillä ihan normaaleja on. kai ne neuvolassa ym huomais s ois "aliravittuja" .kerkesin minä soittaa miehellenikin ja märistä mutta eikai tuokaan saa turpaansa auki että vois akkaa puolustaa.. löin luurin korvaan sille miehen veljelle,en todellakaan jaksa kuunnella lapselista haukkumista ja huutamista , oon raskaanakin viikolla 36. Mun mielestä lapsellista huutaa raskaana olevalle naiselle. muutenkin pahotan mielen niin herkästi:(. Miehen veljen mielestä aikuinen ihminen saa vaan juoda niin paljon kuin haluaa jos hoitaa lapset muuten hyvin ja on hyvä hoitaja:O ,,, niin tottahan se on mut ei mun mielestä oikeasti aikuinen järkevä ihmienen tarvii joka viikonloppu sitä viinaa?

Onko sun miehesi veli täysin suomalainen? :D

Jännä, kun oon ite huomannut, että joissain suvuissa on ns. tabuja, jotka kaikki tietää, mut kukaan ei puhu niistä mitään. On opittu vaikenemaan vaikeista asioista vaikka ois paljon parempi jutella avoimesti.
Ehkä siinä oli kysymys tuontapaisesta.

on täysin suomalinen joo..mutta kun vaikka en olis mihinkään juuta enkkä jaata snaonut niin mut vedeträän joka ikiseen riitaan mitä niiden suvussa on niin minä olen joka paikkaan syypää... niin eniten hermostuin siitä kun haukku mulle mun lapset. en ole sille sen lapsia haukkunut. Mutta jos lapset vedetään mukaan tollaseen ilmanaikuiseen niin ei oo mun mielestä aikuismaista.

Tääläpäin ihan normaalis käytös tuo sana. "Käyrähän porukootten työnä kaffilla".

Yhteistyössä