Kylläpä noista susista nyt lässytetään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "juu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Häirikkösusien poiston ymmärrän. Meidän kulmilta poistettiin sellainen metsästäjien yhteistoimintana nopesti ja tehokkaasti sen jälkeen kun susi oli vienyt pihoilta n. 7 koiraa. Sen jälkeen on koirat saaneet olla rauhassa. Yhden suden poisto riitti, sen häirikön.
Sitä en hyväksy että noissa toimissa tyritään.

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Aamuäree
Olen asunut maalla melkein koko ikäni, lapsena leikin metsässä ja olin isän kaverina metsätöissä, myöhemmin aloin marjastaa, sienestää, lenkkeillä, talvisin hiihtää metsässä.
Silti en koskaan ole nähnyt sutta enkä muitakaan petoeläimiä.
Tottakai häirikkösudet on lopetettava, mutta en usko, että on aihetta mihinkään hysteriaan.

Tässä on nyt huomattavissa samaa päätelmää mitä 'mamuissa'.
Yksi tappaa- ne tappaa kaikki.
Yksi raiskaa- ne on kaikki semmosia.

Kun kummassakin tapauksessa voidaan laumasta erotella ne häiriköt (ja tästä toisesta ryhmästä siis ne rikolliset) ja suorittaa toimenpiteet vain niitä koskien.....
Ilman että yltiöromantisointiin tai hysteriaan pitää heittäytyä- väärin perustein luonnonsuojeluun, lajien suojeluun tai rasisimiin ja sen torjumiseen.

Niin että.

täälläpäin suomea kyllä on susi osannu hakea koiran narun nenästä sekä häkistä, iha talon vierestä.
tosin, ompaosannu ilveskin käydä koirahäkissä, silloin koira tosin jäi henkiin.

Koirat ovat Suomessakin raadelleet ja tappaneet monia ihmisiä. Koira on sutta huomattavasti vaarallisempi. - Sen takia, että osa koiranomistajista hankkii vääränlaisia koiria, eivätkä osaa tai halua kouluttaa niitä tai kasvattavat väärin.

Susi on lähes sukupuuton partaalla. Suomessa on vain muutama lauma, eli noin 130 sutta. Omasta mielestäni lajin säilymisen turvaamiseksi susia pitäisi olla vähintään 5000 kpl.

[QUOTE="vieras";25465238]Ja montako pientä lasta esim viimeisen sadan vuoden sisällä on suden suuhun mennyt? Niinpä.[/QUOTE]

ja pystytkö sinä takaamaan ettei niin tapahdu? Niinpä.

[QUOTE="vieras";25465517]Olen asunut maalla melkein koko ikäni, lapsena leikin metsässä ja olin isän kaverina metsätöissä, myöhemmin aloin marjastaa, sienestää, lenkkeillä, talvisin hiihtää metsässä.
Silti en koskaan ole nähnyt sutta enkä muitakaan petoeläimiä.
Tottakai häirikkösudet on lopetettava, mutta en usko, että on aihetta mihinkään hysteriaan.[/QUOTE]

no silloin kun sinä olit lapsi susia sai pyytää ihan vapaasti, siksi niitä et tavannut eikä niistä siksikään ollut mitään haittaa, eivätkä ne siltikään kuolleet sukupuuttoon vaikka tästä propagandaa kovasti mesotaankin. Karhu on sitäpaitsi aivan toisenlainen kuin susi, se karttaa ihmistä viimeiseen asti, susi taas hakee tessun ruoakseen vaikka keskellä kirkasta päivää talon pihasta jos vain kohdalle sattuu. Siitä olen samaa mieltä ettei hysteria auta mitään, mutta tosiasiat pitäisi silti susien suojelijoillakin tunnustaa. Susi on peto ja peto tappaa, oli sillä sitten minkälainen kaulapanta kaulassa ja hieno nimi.

[QUOTE="vieras";25465877]no silloin kun sinä olit lapsi susia sai pyytää ihan vapaasti, siksi niitä et tavannut eikä niistä siksikään ollut mitään haittaa, eivätkä ne siltikään kuolleet sukupuuttoon vaikka tästä propagandaa kovasti mesotaankin. Karhu on sitäpaitsi aivan toisenlainen kuin susi, se karttaa ihmistä viimeiseen asti, susi taas hakee tessun ruoakseen vaikka keskellä kirkasta päivää talon pihasta jos vain kohdalle sattuu. Siitä olen samaa mieltä ettei hysteria auta mitään, mutta tosiasiat pitäisi silti susien suojelijoillakin tunnustaa. Susi on peto ja peto tappaa, oli sillä sitten minkälainen kaulapanta kaulassa ja hieno nimi.[/QUOTE]

Sen verran meni pieleen, että kun olin lapsi niin susi oli ollut jo vuosia rauhoitettu eläin suurimmassa osassa Suomea, oma kotiseutuni mukaanlukien.

Jos nyt oikeasti ollaan huolissaan siitä mikä aiheuttaa ennenaikaisia kuolemia niin ne aiheuttajat on kyllä ihan muita kuin susia.

[QUOTE="vieras";25465954]Sen verran meni pieleen, että kun olin lapsi niin susi oli ollut jo vuosia rauhoitettu eläin suurimmassa osassa Suomea, oma kotiseutuni mukaanlukien.

Jos nyt oikeasti ollaan huolissaan siitä mikä aiheuttaa ennenaikaisia kuolemia niin ne aiheuttajat on kyllä ihan muita kuin susia.[/QUOTE]

Joo, mutta susi ei tuolloin vielä tainnut tietää olevansa rauhoitettu. Nyt on asiasta jo kuultu susien tietotoimistossakin.

Suomessa on noin 130 sutta. Niistä kuolee nyt noin 10% kun jotkut murhanhimoiset paskiaiset lahtasivat laumanjohtajana toimineen alfanaaraan. 130 miestä lähti verenhimossa metsästämään yhtä kilttiä sutta joka ei ole tehnuyt kellekään mitään pahaa. Oli kävellyt vain joskus talon pihan läpi.

Mille sä perustat ton tietos? Kuvitteletko oikeesti että niillä susilla ei oo liikkumavapautta rajojen yli? tuus kuule tänne susirajalle asumaan missä niiden havannointi on päivittäistä ja sano sitten että niitä on 130 kappaletta!! Läheskään kaikki ei ole pannallisia susia joita voitais laskemalla laskea että aa..tuo oli tuo Jorma susi ja se on menny tästä pihasta jo viimeset viis vuotta ohi..plah! Jessus mua ärsyttää tuo ajattelutapa että susista puhutaan lässyttävään ja paapovaan tapaan! Petoja ne on ja nälkäisenä aikuiselle ihmisellekkin vaarallisia! Menkää ituhipit kasvamaan jumalauta tonne salolle hetkeks niin opitte kumpi teistä aukoo turhaan lärviään..sinä vai susi..?! Ugh, olen puhunut! Ja ampuisin minäkin suden jos vaan olis ase jos meinais hyökätä kohti vaikka minun lapsia, huom. Jos minulla olisi ase tai meidän talouksessa. Tuskin itesekkään katsoisit vieestä ja silittäisit sutta jos se niin olisi tekemässä ja huomaa sana JOS!!

[QUOTE="vieras";25482878]http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012012015103471_uu.shtml joo mutta onhan ne sudet niin söpöjä ja lutusia ja kyllähän niitä kannattaa suojella![/QUOTE]

helppoa ruokaa etsimässä ihmisten pihoilata ja ala-asteelta!

Sudet ovat olleet rauhoitettuja vuodesta 1973 lähtien. Tuosta ajankohdasta lähtien on Suomessa ehtinyt kasvaa vähintään 4-6 susisukupolvea , joiden ei ole tarvinnut ihmisistä väistää. Ihmiset ovat sutta väistäneet toisten metsäneläjien kanssa aina kohdatessaan.
Jo historiasta tuttu ja susia tutkivien tiedemiesten hyvin tuntema monivaiheinen kehitys suden käyttäytymisessä on nyt vaarallisessa vaiheessa. Susi ei enää kunnioita ihmistä eikä yritä piiloutua koska sitä ei metsästetä. Susi ei ole oppinut pelkoa emolta ja muilta lauman jäseniltä. Sukupolvi toisensa jälkeen on entistä rohkeampi. Susi tietää nyt tietää olevansa vahvempi kuin aseeton ihminen. Hyökkäävä käytös on tullut väistelyn tilalle ja kotieläimet viedään silmien alta. Seuraava vaihe on ihmisuhrit. Kysymys kuuluu milloin?
Taajamissa ja niiden välittömässä läheisyydessä viihtyvät sudet ovat alkaneet pitää aluettaan omana reviirinään, koska kaikki niitä väistävät ihminen mukaan lukien. Mitähän mahtaa tapahtua kun sutta vastaan tulee lapsi, joka ei ymmärrä väistää?

Sudet ovat olleet rauhoitettuja vuodesta 1973 lähtien. Tuosta ajankohdasta lähtien on Suomessa ehtinyt kasvaa vähintään 4-6 susisukupolvea , joiden ei ole tarvinnut ihmisistä väistää. Ihmiset ovat sutta väistäneet toisten metsäneläjien kanssa aina kohdatessaan.
Jo historiasta tuttu ja susia tutkivien tiedemiesten hyvin tuntema monivaiheinen kehitys suden käyttäytymisessä on nyt vaarallisessa vaiheessa. Susi ei enää kunnioita ihmistä eikä yritä piiloutua koska sitä ei metsästetä. Susi ei ole oppinut pelkoa emolta ja muilta lauman jäseniltä. Sukupolvi toisensa jälkeen on entistä rohkeampi. Susi tietää nyt tietää olevansa vahvempi kuin aseeton ihminen. Hyökkäävä käytös on tullut väistelyn tilalle ja kotieläimet viedään silmien alta. Seuraava vaihe on ihmisuhrit. Kysymys kuuluu milloin?
Taajamissa ja niiden välittömässä läheisyydessä viihtyvät sudet ovat alkaneet pitää aluettaan omana reviirinään, koska kaikki niitä väistävät ihminen mukaan lukien. Mitähän mahtaa tapahtua kun sutta vastaan tulee lapsi, joka ei ymmärrä väistää?

Melkeimpä toivoisin, että sudet söisivät jonkun lapsen taajamassa niin heräisi ituhipit todellisuuteen, että kyseessä ei ole mikään harmiton puudeli.

Yhteistyössä