Minä voin aivan suoraan sanoa, että haluan Suomelle Haaviston (joka sattuu olemaan myös homo) presidentiksi

• Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
"heh"
Tuossa mietin, että jos Haavisto ei olisi homo, niin hänellä olisi jo eilisiltana ollut ISO äänisaalis... vaan kun ihmiset antaa tuollaisen asian vaikuttaa valintaan : /

Kyllä, Haavisto on hyvä valinta!! =)

lol
[QUOTE="heh";25507595]Tuossa mietin, että jos Haavisto ei olisi homo, niin hänellä olisi jo eilisiltana ollut ISO äänisaalis... vaan kun ihmiset antaa tuollaisen asian vaikuttaa valintaan : /

Kyllä, Haavisto on hyvä valinta!! =)[/QUOTE]

Todellakin antaa. Ei homoa pressaksi!

"niinpä"
Jep, samaa mieltä.

Pelkän sukupuolisen suuntautumisen perusteella äänestäminen on naurettavaa. Siihen on kaikilla oikeus, mutta onhan se todella alentavaa meidän yhteiskunnalle ja heidän omalle älykkyydelleen. Jos mun ystävä kertoisi äänestäneensä sen takia Niinistöä, voin kertoa, etten vaan enää voisi ajatella ystävästäni erityisen fiksuna tyyppinä (onneksi tätä ei tapahdu, sillä mun ystävät ON fiksuja ja osaavat muiden arvojen perusteella päättää ketä äänestävät).

Turkilmas
[QUOTE="niinpä";25507629]Jep, samaa mieltä.

Pelkän sukupuolisen suuntautumisen perusteella äänestäminen on naurettavaa. Siihen on kaikilla oikeus, mutta onhan se todella alentavaa meidän yhteiskunnalle ja heidän omalle älykkyydelleen. Jos mun ystävä kertoisi äänestäneensä sen takia Niinistöä, voin kertoa, etten vaan enää voisi ajatella ystävästäni erityisen fiksuna tyyppinä (onneksi tätä ei tapahdu, sillä mun ystävät ON fiksuja ja osaavat muiden arvojen perusteella päättää ketä äänestävät).[/QUOTE]

Sepä se. Mun mielestä on sangen ok jos ja kun joku kokee Niinistön sopivan paremmin presidentin virkaan noin niinkuin yleisesti. Mun mielestä Haavisto on parempi valinta, mutta se on mun oma mielipide ja sen mukaan äänestän. Mutta jos on sitä mieltä, että Haavisto olis parempi vaihtoehto, mutta äänestää Niinistöä kun ei voi antaa ääntään homolle, niin mun mielestä sellaisen ihmisen pitäisi laittaa päänsä puskaan ja hävetä.

"vieras"
Mun mielestä on kertakaikkisen älytöntä äänestää jotain ihmistä pelkästään seksuaalisen suuntautumisen perusteella.

Jos Haaviston kannattajat ovat yhtään rehellisiä itselleen, niin kaikesta Pekan karismasta ja osaamisesta huolimatta hänestä tuskin olisi tullut minkään puolueen presidenttiehdokasta ilman että hän olisi ollut homo.

Haavisto on osaava ja hänestä tulee varmasti hyvä pressa jos hänet valitaan. Mutta mun mielestä syyt miksi suuri osa äänestää ovat vähintään erikoisia.

Jos seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta, sen ei pitäisi vaikuttaa kumpaankaan suuntaan.

Lunatic
[QUOTE="heh";25507595]Tuossa mietin, että jos Haavisto ei olisi homo, niin hänellä olisi jo eilisiltana ollut ISO äänisaalis... vaan kun ihmiset antaa tuollaisen asian vaikuttaa valintaan : /

Kyllä, Haavisto on hyvä valinta!! =)[/QUOTE]

Minusta taas tuntuu että Haavisto sai noinkin suuren äänisaaliin suureksi osaksi juuri homoutensa takia.

• Tykkää
Reactions: Superharmaa
Auttaka valitsemaan
Mä en tajua politiikasta hevonkukkua.iten valitsen noista? Niin ja voinko äänestää toisella kierroksella kun en äänesränyt ekalla? Tuleeko sieltä uudet laput kotiin?

"vieras"
Mua niin alkaa ottaa pannuun kun koko palsta ja muut viestimet on vaan täynnä samaa asiaa: homohomohomo... eikö tämä asia oltu käsitelty jo ennenkuin vaalit käytiin? Kaikille oli tiedossa että Haavisto on homo. Miksi sitä nyt pitää vielä jauhaa ja jauhaa ja jauhaa... ilmeisesti tämä toiselle kierrokselle pääsy oli homofoobikoille niin suuri järkytys että nyt seuraavat kaksi viikkoa menee p...kaa kuunnellessa.

Itse olin ensin äänestämässä Niinistöä mutta sitten totesin Haaviston olevan enemmän omien arvojeni mukainen ehdokas. Ja samalla linjalla jatkan. Homoudella/heteroudella ei ole ollut valintaani mitään merkitystä. Edes USA:ssa ei tehdä tälläistä haloota ehdokkaiden puolisoista- siellä ne vain hymyilevät nätisti taustalla. Täällä media jahtaa Niinistön vaimolta ja Haaviston puolisolta kommentteja kommenttien perään- sekopäistä! Mitä niiden sanomisilla on mitään merkitystä?

[QUOTE="vieras";25507677]
Jos seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta, sen ei pitäisi vaikuttaa kumpaankaan suuntaan.[/QUOTE]

Ja jos seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta, niin miksi se on ainoa asia josta täällä keskustellaan? Eikö sen mielipiteillä ole mitään painoarvoa?

Turkilmas
Mäpäs äänestänkin Niinistöä siksi että äänestin sitä ekallakin kierroksella. Ja siksi että Haavisto on vihreä. Väärää puolue.

Hyviä edustavia ihmisiä molemmat mutta poliittinen kanta ratkaisee.
Tää onkin ihan hyvin perusteltu mielipide, vaikkakin presidenttivaalit on henkilö- ei puoluevaalit. Mutta myös Haavisto itse epäilee saavansa enemmän kritiikkiä vihreydestään kuin homoudestaan. Ja toivottavasti näin onkin.

Itse olen Vihreän puolueen kannattaja jo monen vuoden ajalta ja pakko sanoa että mulla vaikuttaa valintaan myös puolue. Siis vaikkakaan sen ei pitäisi olla oleellinen asia valintaa tehdessä :)

Turkilmas
Mä en tajua politiikasta hevonkukkua.iten valitsen noista? Niin ja voinko äänestää toisella kierroksella kun en äänesränyt ekalla? Tuleeko sieltä uudet laput kotiin?
Kannattaa käydä selvittelemässä vähän ehdokkaiden taustoja ja katsoa telkkarista vaalikeskusteluja. Sitten valitset sen ehdokkaan, joka mielestäsi pärjäisi parhaiten presidenttinä. Kannattaa muistaa, että presidentin tärkein tehtävä on toimia ulkopolitiikassa ja toisaalta olla koko kansan olkapäänä. Fiksu, karismaattinen ja ihmisläheinen kandidaatti on omasta mielestäni paras vaihtoehto (kumpi se sitten kenenkin mielestä on).

Voit äänestää tokalla kierroksella vaikka et ekalla äänestänytkään. En tiedä lapuista kun sain omani äänestettyäni. Kyllä sen kuitenkin täytyy olla mahdollista äänestää.

Tsemppiä valintaan :)

mulle
on aivan sama ovatko homoja vai heteroita. Mä äänestän Niinistöä, jolla on monipuolisempi ulkopoliittinen kokemus, joka ajaa yrittäjyyttä ja taloutta paremmin eteenpäin. Edustavampi pari Jenni ja Sauli myös tosin ovat

Turkilmas
Ja jos seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta, niin miksi se on ainoa asia josta täällä keskustellaan? Eikö sen mielipiteillä ole mitään painoarvoa?
Tästä toki saattaa olla muitakin tulkintoja, mutta itse koen niin, että ennen ekaa kierrosta hyvin monet syyllistivät Haavistoa äänestäviä äänestävän häntä homouden vuoksi. Ei auttanut vaikka kuinka yritti selittää perusteita äänelleen.

Nyt tokan kierroksen alkaessa ollaan sitten ihan hirmuisesti homoutta vastaan ja jälleen joudutaan puolustelemaan. Ei anneta lainkaan mahdollisuutta perustella miksi Haavisto oikeasti olisi pätevä. Kuka tahansa muu ehdokas on ihan ok, mutta jokainen Haavistoa äänestävä äänestää häntä pelkästään homouden vuoksi. Tältä vaikuttaa yleinen ilmapiiri asian tiimoilta.

Yhteistyössä