Miten te merkkaatte villasukat päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti
sapettaa
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä näin;25503944:
Niinhän se olisi, mutta ongelmana onkin, ettei kaikkien valmistajien molemmissa hanskoissa ole lappua sisällä. Ei paljoa hyödytä laittaa vaan toiseen hanskaan nimeä.
Tämän takia olen yrittänyt keksiä paikkaa, joka löytyisi molemmista hanskoista. Vaikeaa on.
Ommeltavia nimilappuja on siis olemassa

Meillä näin
Ommeltavia nimilappuja on siis olemassa
Kyllä ja niitä meillä muuten käytetäänkin.

Niitäpä vaan ei ole kauhean helppo ommella kosteussuojattuihin hanskoihin rikkomatta pintaan. Sisäpinta kun on esim. teddykarvaa.

Olen näitä 4-vuoden ajan ommellut/kirjoitellut, joten kokemusta löytyy jonkin verran. Eikä meillä koskaan ole tullut sanomista, merkkaamattomista vaatteista. Päinvastoin "vitsi" onkin, että meidän lapsella on aina tarpeeksi varavaatteita ja merkattuja sellaisia mukana.

Täällä toinen jonka täytyy tunnustaa, meillä ei ole merkattu mitään muita kuin kengät ja rukkaset, eikä hoitajilta ole tullut palautetta että pitäis nimikoida joten toistaiseks on pärjätty hyvin näinkin. Kun jotain on ollut kadoksissa niin se on löytynyt seuraavaan aamuun mennessä.

Minä merkkaan ihan kaiken, paitsi tavalliset sukat. Niitä on meillä varmaan sata paria ja en vaan jaksa, vaan valitsen mielummin kadonneet sukat. Ja varavaatteita on lapsilla aina tosi paljon, joten uudet saa sieltä jos päivän aikana tulee tarve.
Kirjoitan kokolappuun tai sitten monissa vaatteissahan on se nimilappu valmiina. Esikoiselle ostin ommeltavia nimikointinauhoja, mutta nyt pienemmille silitettäviä. Niitä sit semmoisiin vaatteisiin mihin ei voi kirjoittaa. Villasukkiin se apteekin teippi, ja parilla pistolla vielä päistä kiinni.

Mä liputan myös sen apteekin teipin puolesta villasukkien (ja tumppujen) merkkauksessa. Kestää pesussakin, kuitenkin irtoaa nätisti kun haluaa poistaa teipin. Muut vaatteet (myös alusvaatteet ja lähes kaikki sukat) merkkaan niska/pesulappuun kirjakaupasta saatavalla cd-tussilla joka kestää monta pesua, on helposti tarttuva väri eikä suttaa tai leviä. Repuissa ja jumppapusseissa roikkuu erilaisia heijastimia tai avaimenperiä joissa nimiä ja joista lapset itse ainakin omansa tunnistaa, myös kassien sisäpintaan kirjoitettu nimet. Luistimet, sukset, luistinsuojat, suksipidikkeet, sauvat... kaikissa nimi tolla mainitulla tussilla.

Mä liputan myös sen apteekin teipin puolesta villasukkien (ja tumppujen) merkkauksessa. Kestää pesussakin, kuitenkin irtoaa nätisti kun haluaa poistaa teipin.
Se pysyy yllättävän surkeasti kotitekoisissa villasuksissa. Toki näissäkin on varmasti eroja, mutta käytännössä itse olen huomannut että villatumpuissa ja villasukissa ei edes se apteekinteippi kunnolla pysy. Joten kuulun niihin, joka ottaa riskin.

sapettaa
Täällä toinen jonka täytyy tunnustaa, meillä ei ole merkattu mitään muita kuin kengät ja rukkaset, eikä hoitajilta ole tullut palautetta että pitäis nimikoida joten toistaiseks on pärjätty hyvin näinkin. Kun jotain on ollut kadoksissa niin se on löytynyt seuraavaan aamuun mennessä.
Hoitajat ovat menettäneet jo toivonsa. Sorry :p

Kun asiasta on selkeästi ja painokkaasti kerran sanottu, toivotaan että suht järjissään olevat ihmiset tajuavat mitä tarkoitetaan. Sitten ei enää jakseta useasti sanoa samasta asiasta.

Hoitajat ovat menettäneet jo toivonsa. Sorry :p

Kun asiasta on selkeästi ja painokkaasti kerran sanottu, toivotaan että suht järjissään olevat ihmiset tajuavat mitä tarkoitetaan. Sitten ei enää jakseta useasti sanoa samasta asiasta.
Meillä tuo on tullut esille monessa mutkassa. Paperilla kun aloitettiin päiväkodissa ja muistutuksena vanh.illassa. Meitä on moneksi, kaikki ei välitä.

sapettaa
Kun vanhemmat sitten itkevät kadonneiden ja vaihtuneiden vaatteiden perään, kysytään, oliko niissä nimi. Sekään ei herätä jostain syystä tajuamaan, että nimen pitäisi olla myös niissä oman kullannupun vaatteissa. Kaikissa.

sapettaa
[QUOTE="äiti";25506170]kauhee tappelu nimikoinnista.[/QUOTE]

Nimikointi on yksi niistä asioista, jotka olisivat ehdottoman tärkeitä hoitaa kuntoon. Toinen on se, että lapsen vaatteet laitettaisiin oikeille paikoilleen, myös repuista. Ja saappaat irrotetaan aamulla puvun kuminauhoista. Kolmas se, että varavaatteet tarkistetaan jatkuvasti. Neljäs on se, että kuravaatteet otettaisiin pesuun vähintään kerran viikossa. Viides on se, että lapsen poissaolosta olisi soitettava jo varhain aamulla, aina. Kuudes on se, että kaikki paperit palautettaisiin ajallaan.... ja monta muuta asiaa, jotka näyttävät olevan vaikeita ymmärtää.

Kaikki vaatteet merkkasin. Villasukkiin (kumpaankin) ompelin taitelun nimilapun (kankainen mitä saa netistä tilata). Tarhassa kiittelivät että on edes yhdellä lapsella kunnolla merkattu ne vaatteet.

Harva se päivä siellä arpoivat mm. kenen sisätossut on lelukopassa ja löytyihän siellä toisinaan housuistakin lähtien, kun yksi alkaa riisumaan niin nopeasti on toinenkin innokkaana lahjoittamassa vaatteitaan nukeille...

har
[QUOTE="a.p";25506081]Kysyisin vielä mikä se apteekin teippi on? sellasta ruskeeta vai?[/QUOTE]

Leukoplast on muistaakseni eniten liputettu merkki näistä teipeistä. Meillä on jotain muuta vastaavaa mutta on pysynyt ihan loistavasti niin villasukissa kuin jääkiekkokypärässäkin.

"mona"
Tää on mulle ihan uus juttu et ihmiset ei nimikoi vaatteita pk:hon. Mä oon nimikoinut ihan kaikki vaattteet, unileulut, tutit. Vilasukat, lapaset ja villahaalari sekä mustiin laputtomiin vaattteisiin oon ommellu kangasnauhaa, jossa lapsen nimi. En oo kokenut mitenkään vaikeaksi. Ehkä sen takia etten ole ajatellut että edes voisi jättää nimikoimatta..

Yhteistyössä