Sotaveteraaneja sattuu kuule olemaan hengissäkin vielä, että kipasepa kysymässä. Tuo sotaveteraanien maineella ratsastaminen on uskomattoman oksettavaa. Ja hui, sotaveteraaneissakin on ja oli homoseksuaaleja. Vähentääkö se jotenkin Suomen itsenäisyyden arvoa sinun silmissäsi?
Mua kans ällöttää tavattomasti tuo sotaveteraanien käyttäminen tahdottomana keppihevosena milloin minkäkin asian puolesta.
Ainoa veteraani, joka minulla on ollut kunnia tuntea, sattui olemaan aivan harvinaislaatuisen avarakatseinen mies, eikä todellakaan ottanut asiakseen tuomita ihmisiä, jotka eivät kenellekään mitään pahaa tee. Sinänsä en kyllä epäile lainkaan, etteivätkö sotaveteraanit
keskimäärin suhtautuisi homouteen koko väestöä nuivemmin, onhan se tilastollinen fakta että nuoremmat polvet keskimäärin suhtautuvat asiaan vanhuksia sallivammin - ja onhan se nyt oikeasti ihan ymmärrettävääkin, nämä ovat monesti syvään juurrutettuja ja tunnepitoisiakin mielipiteitä, ja jos hyvän osan omasta elämästä homous on ollut rikos ja sairaus, niin ei sitä omaa käsitystä asiasta välttämättä ihan sormia napsauttamalla muutetakaan. Muistetaan nyt kuitenkin, että ne veteraanitkin ovat yksilöitä, vieläpä ihan itse ajattelevia sellaisia, ei heille tarvitse ulkoapäin antaa minkään ammattiloukkaantujan ääntä kun mietitään yhteiskunnallista päätöksentekoa.
Ja sanokaa vaan naiiviksi, mutta kyllä mä edelleen ajattelen, että talvi- ja jatkosodan veteraanit taistelivat Suomen itsenäisyyden säilyttämisen puolesta, ja kansan mahdollisuus äänestää itselleen sopivimmaksi katsomansa johto jos jokin kuuluu siihen itsenäisyyteen ja kansalliseen itsemääräämisoikeuteen. Mut voin toki olla väärässäkin, ehkä sotien pointti ja päämäärä oli sittenkin
heterompi Suomi.
Niin joo, ja itse aiheeseen, en ole vielä aivan varma kumpaa äänestän. Saatan vielä vaihtaa puolta. Tällä kertaa on kuitenkin siinä mielessä hyvä tilanne, että uskon kumman tahansa ehdokkaista menestyvän presidentin tehtävässä loistavasti. Olen yleensä taipuvainen äänestämään kokoomusta, mutta en sokeasti puolueuskollinen, ja nämä ovat muutenkin minulle pääasiassa henkilövaalit.