ehkäisyimplantaatti

• Viestiketjun aloittaja (: :)
  • Ensimmäinen viesti
Huom harmaana
Ei se laitto kestä kuin vartin maksimissaan, tehdään ihan paikallispuudutuksessa. Pois ottaminen onkin sitten pikkaisen hankalampaa, riippuen kuinka ammattitaitoinen lääkäri on.
Jos en nyt ihan muista niin viikon verran menee, mutta eiköhän sekin voi olla merkkikohtaista. Itselläni oli viimeksi Jadellet.

Huom harmaana
Haen reseptin maanantaina ja samalla kapselin. Tiistaina laitetaan kapseli käteen.
OK. Sitten maanantaina näet, mikä sinulle laitetaan. Ei niitä kovin montaa vaihtoehtoa ole. Muistan vaan että gyne totesi että Jadellea ei enää ole. Eka taisi minulla olla Implanon, mutta nuo kehittyvät kyllä koko ajan eikä sitäkään enää varmaan myydä. Itse olin molemmilla kerroilla niihin tosi tyytyväinen.

Mulla oli Implanon, yksi kapseli ainoastaan ja taisi olla kolmen vuoden teho. Laitto oli helppo ja kesti itsessään alle minuutin, poisotto vähän kirpaisi - kuitenkin se kapseli "kasvanut" kiinni rasvakudokseen - muttei tosiaan mitään kamalaa ja kesti saman minuutin. Mulle jäänyt sentin pituinen ohut arpi, josta kapseli vedettiin pois.

Kierto oli ihan päin honkia tuon kanssa alkuun ja tasaantui seuraavanlaiseksi: kolme viikkoa vuotoa, kaksi taukoa, kaksi viikkoa vuotoa, neljä viikkoa taukoa. Ja vuoto ei tosiaan ollut niukkaa. On niin henkilökohtaista, miten tuokin ehkäisymenetelmä sopii. Onnea matkaan!

Yhteistyössä