Saako isä kiukutella synnytyksessä?

Mieheni kiukutteli minulle kun synnytin esikoistamme. En raivonnut/ huutanut hänelle.. purin vain omaa pahaa oloani verbaalisesti. Hän kuitenkin katsoi oikeudekseen kiukutella minulle ja kääntää selkänsä kun eniten häntä/tukea olisin tarvinnut. Mitä olette mieltä?
 
"vieras"
Mitä hel*ettiä? ei todellakaan saa vaikka sitä turpaan oisit vetänyt!! voin sanoa että itseltänikin pääsi "muutama" voimasana mutta jos mieheni olisi niistä suuttunut en kyllä anteeksi antanut! kyllä ukon pitäis tajuta kuinka paljon siinä tilanteessa naiseen sattuu! mulle kyllä suuttu joku ikäloppu osa-aikaeläkkeellä oleva harppu "kätilö" mutta mieheni puolusti minua siellä..
 
-
Tukenahan se mies siellä on tosin ymmärrän senkin, että tilanne on myös miehelle hyvin tressaava ja jännittävä. Tavallaan siis ymmärrän ja tavallaan en
Juuri näin. Periaatteessa mies ei saa kiukuta, on tuki ja turva mutta varsinkin ekassa synnytyksessä mies on ihan yhtä kokematon ja voi tuntua pahalta nähdä miten oma rakas kärsii eikä voi auttaa. Siltikin miehen pitäisi ajatella äitiä ensin, mutta en nyt tuomitsisi miestä jos ei ole siihen pystynytkään.. riippuen ehkä siitä mitä sanoisi asiasta synnytyksen jälkeen (pyytäisikö anteeksi, että meni lukkoon vai pitäisi tekoaan oikeutettuna).
 
Lex
Millä tavalla "kiukutteli"? Loukkasitko häntä?

Mulla on ollut molemmat synnytykset todella pitkät ja kivuliaat, suorastaan kauheat.

Miehellä taas on molemmilla kerroilla ollut sama perinne; hän väsähtää ja jännityksestä menee maha sekaisin...
Eli toisin sanoen mieheni on molemmissa synnytyksissä sekä nukkunut että ravannut p*skalla, kun minä olisin kaivannut MINUUN keskittyvää puolisoa enkä kuunnella ruikutusta kun "minua väsyttää" ja "maha on kipeä". NO SHIT?!
Ja kyllä ärsytti! :D

Onneksi on kuitenkin ponnistusvaiheeseen pystynyt itsensä kokoamaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25481593]Mitä hel*ettiä? ei todellakaan saa vaikka sitä turpaan oisit vetänyt!! voin sanoa että itseltänikin pääsi "muutama" voimasana mutta jos mieheni olisi niistä suuttunut en kyllä anteeksi antanut! kyllä ukon pitäis tajuta kuinka paljon siinä tilanteessa naiseen sattuu! mulle kyllä suuttu joku ikäloppu osa-aikaeläkkeellä oleva harppu "kätilö" mutta mieheni puolusti minua siellä..[/QUOTE]

Tekstistäsi paistoi : minä minä minä!!
Vaikka nainen on se joka kokee kaiken kivun on se miehellekin todella suuri paikka ja iso juttu! Joten ei todella ole naisella oikeutta sanoa mitä tahansa ja turpaan paukkoa vain koska sattuu perkeleesti.
 
..
läheltä yhtä paria seuranneena jossa vaimo nyt viimesillään niin olisin jättänyt sen akan jo aikoja sitten..ja olen itse ollut 2 kertaa raskaana..sättii, nalkuttaa, komentaa, odottaa palveluksia jne..mies aivan loppu eikä voi nauttia heidän ekasta yhteisestä raskaudesta ja odotuksesta.naisella siis pari lasta aikasemmasta. En haluaisi olla paikalal kun synnyttää koska se on varmana kaiki miehen vika ja sieltä todennäkösesti tulee kaikki vääristä sukinväristä alkaen...:/...nainenhan se tosin joutuu sen kaiken kärsimään ..eihän miehellä ole kuin palvelijan rooli naisen raskaudessa..
 
Blue
[QUOTE="vieras";25481593]Mitä hel*ettiä? ei todellakaan saa vaikka sitä turpaan oisit vetänyt!! voin sanoa että itseltänikin pääsi "muutama" voimasana mutta jos mieheni olisi niistä suuttunut en kyllä anteeksi antanut! kyllä ukon pitäis tajuta kuinka paljon siinä tilanteessa naiseen sattuu! mulle kyllä suuttu joku ikäloppu osa-aikaeläkkeellä oleva harppu "kätilö" mutta mieheni puolusti minua siellä..[/QUOTE]

No ei varmasti mene näin.
 
Lex
[QUOTE="vieras";25481593]Mitä hel*ettiä? ei todellakaan saa vaikka sitä turpaan oisit vetänyt!! voin sanoa että itseltänikin pääsi "muutama" voimasana mutta jos mieheni olisi niistä suuttunut en kyllä anteeksi antanut! kyllä ukon pitäis tajuta kuinka paljon siinä tilanteessa naiseen sattuu! mulle kyllä suuttu joku ikäloppu osa-aikaeläkkeellä oleva harppu "kätilö" mutta mieheni puolusti minua siellä..[/QUOTE]

No tuota, kyllä minäkin kovasti kärsin mutta eipä sitä kärsimystä olisi pätkääkään helpottanut miehen tai kätilön haukkuminen tai haistattelu. Kirosanoja minultakin kyllä lähti, mutta ei kai sitä kiukkua tarvitse muille paikallaolijoille erikseen osoittaa?
 
"vieras"
no tottakai miehellä on oikeus sanoa jos sille vittuilemaan alat. mä en ymmärrä sitä että äiti saa synnyttäessä sanoa muka mitä tahansa. sitäpaitsi jos verbaalisesti pystys pahaa oloa purkamaan niin ei se olo kovin paha oo. kaks oon synnyttäny, enkä juurikaan puhua jaksanut kummankaan aikana. enkä varmasti olis mieheen pahaa oloa purkanu. mitenkään en miehestä pahasti niissä tilanteissa ajatellut. mies oli sielä mun tukena ja peloissaan avuttomuuden tunteesta kun ei konkreettisesti auttaa voinut.
kyllä mies saa kiukutella takasin jos vaimo alkaa mieheen purkamaan.
 
Blue
Millä tavalla "kiukutteli"? Loukkasitko häntä?

Mulla on ollut molemmat synnytykset todella pitkät ja kivuliaat, suorastaan kauheat.

Miehellä taas on molemmilla kerroilla ollut sama perinne; hän väsähtää ja jännityksestä menee maha sekaisin...
Eli toisin sanoen mieheni on molemmissa synnytyksissä sekä nukkunut että ravannut p*skalla, kun minä olisin kaivannut MINUUN keskittyvää puolisoa enkä kuunnella ruikutusta kun "minua väsyttää" ja "maha on kipeä". NO SHIT?!
Ja kyllä ärsytti! :D

Onneksi on kuitenkin ponnistusvaiheeseen pystynyt itsensä kokoamaan.
:D Voi toista, ja voi sua!!
 
"vieras"
No tuota, kyllä minäkin kovasti kärsin mutta eipä sitä kärsimystä olisi pätkääkään helpottanut miehen tai kätilön haukkuminen tai haistattelu. Kirosanoja minultakin kyllä lähti, mutta ei kai sitä kiukkua tarvitse muille paikallaolijoille erikseen osoittaa?

sanoinko että heitä haukuin? kätilö ei vain hyväksynyt kiroilua joten pyysin sitten häipymään..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25481621]Tekstistäsi paistoi : minä minä minä!!
Vaikka nainen on se joka kokee kaiken kivun on se miehellekin todella suuri paikka ja iso juttu! Joten ei todella ole naisella oikeutta sanoa mitä tahansa ja turpaan paukkoa vain koska sattuu perkeleesti.[/QUOTE]

varmasti paistoi! en tajua tuota miesten hyysäämistä..voi kun reppana on peloissaan voi että voi voi..on varmaan peloissaan mutta ei joudu synnyttään mulkustaan koripalloa! ja kannattaako kaikki ottaa niin kovin kirjaimellisesti ja vetää kirsuun ne herneet?
 
Siis sanoin sanat " mua sattuu, mä haluan kuolla". Tämä oli miehestäni niiiiiin loukkaavaa, että oksat pois. En missään vaiheessa haukkunut häntä tms. Olin pääosin hiljaa ja itkin, tämän "sammakon" päästin suustani.
 
Lex
Siis sanoin sanat " mua sattuu, mä haluan kuolla". Tämä oli miehestäni niiiiiin loukkaavaa, että oksat pois. En missään vaiheessa haukkunut häntä tms. Olin pääosin hiljaa ja itkin, tämän "sammakon" päästin suustani.
No ei kyllä kovin paha. Kyllä minäkin pahimmillaan huusin kätilöille että "apua, saatana, ottakaa se pois" vaikka kyllä kovasti vauvaa muuten kunnioitinkin...:D
 
plus se että, nainen tekee sen kaiken työn. Tottakai mies on hukassa ja avuton, saa ollakin. Mutta jos ei osaa sanoa kun pahasti, voi olla poissa tai hiljaa. sekin on parempi tuki kun se että on paikalla mutta ei auta.
 
Ei saisi. Mutta ehkäpä tilanne oli miehellekin, jännittäv ä ja stressaava. Etenkin jos oli ensimmäinen synnytys. Ehkäpä miehen jännitys nyt vain purkaantui noin.

Juttele miehesi kanssa. Ja sitten unohtakaa koko ikävä tapahtuma. Ja nauttikaa pienestä tulokkaasta.
 

Yhteistyössä