on kyl aika epäreilua monet pääsee inssistä ekalla vaikka onkin pieniä virheitä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eiooreiluu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eiooreiluu

Vieras
sit taas jotkut ei vaikka sama virhe.. tuntuu olevan opettajan mielentilasta riippuvaa..ja tuurista. esim yks ainoo virhe et on ajanut liikenne ympyrässä lähellä reunaa eikä keskellä.. enkä puhu nyt itsestäni,ite meen autokouluun vasta ensi kuussa:) ja joku läpäisee vaikka ope joutuu jarruttamaan yms sitten kehuskellaan et kyllä mä vaan ekalla pääsin läpi. Eikä voida ymmärtää miten sitä ei voi läpästä heti ;D ehkä niillä muilla ollut nipo-ope, joka väkisin etsii pienintäkin virhettä et voi reputtaa ja saa sitten autokoulu lisää rahaa??

ei ne kyll'ä inssiä yhdestä virheestä hylkää (ellei virhe ole sitten räikeä) jos teet paljon pieniä virheitä, niin tottakai se hylätään, luulenpa, että nuo inssinsä pissineet vaan yrittää pönkittää sitä omaa ajotaitoaan sillä, että muutkin on muka tehneet samoja virheitäö ja saaneet kortin siltikin, mutta kyseinen henkilö taas ei.

mulla itselläni oli todella tiukka mies inssissä, ajoin kuitenkin rauhallisesti ja keskityin koko ajan mitä ympärillä tapahtuu ja tunsin liikennemerkit ja säännöt hyvin, inssi meni läpi kerrasta :)

Ei mulle ainakaan inssiä pitänyt autokoulun opettaja vaan katsastusasemalta joku mies, ei liittynyt toi miesautokouluun mitenkään.
Meille sanottiin jotta kolme pientä virhettä tai yks räikee niin tulee hylky.

Mulla meni ekalla läpi. Meinasin unohta käyttää vilkkua ja jäin vahingossa odottamaan, vaikka sillä toisella oli kolmio. Noi oli pahimmat virheet, tuon vilkun kyllä muistin kun se mies sanoi toisen kerran, että "niin, nyt tosiaan käännytään tosta oikealle".:D

Mulle autokoulun opettaja sanoi, että se ei ole ollenkaan niin paha jos esim. auto sammuu risteyksessä, et osaa näppärästi laittaa taskuparkkiin tms. mut siitä ollaan tarkkoja, et esim. seuraa hyvin kevyen liikenteen väylää kääntyessään. Turvallisuus ja muiden huomiointi lienee tärkeintä liikenteessäkin.

Minun inssin pelasti varmasti se, että inssinpitäjällä oli unohtunut silmälasit kotiin. Itse huomasin ajaneeni ekat noin 400m käsijarrupäällä, sitten vaihvihkaa otin sen pois,ku huomasin. Inssi ei puhunu tuosta mitään. Ajokokeen loputtua, pyysi täyttämään lapun hänen puolestaan, kertoi ettei oiken nähnyt, ku jäi nuo kakkulat kotiin.

:D

Mulla oli kyl epäreilu hylkäys :( Oli tie jossa oli parkissa molemmin puolin autoja. Mun olis pitäyt jäädä parkkiin ja päästää vastaan tuleva ensin, mutta vastaan tulija meni itse parkkiin niin menin sit ensin. Hylky tuli ja kyl tuntui tosi väärältä koska tiesin miten asian olis pitänyt mennä. Olis tullut varmaan hylsy siitäkin et olisin jäänyt parkkiin siihen odotteleen vastaan tuleva autoo joka myös oli parkissa |O Mut oli miten oli niin tämä siis täällä se tiukempi inssi joka hylkää helpommin. Sit kuormiskortti menikin kerrasta läpi samalla tyypillä ja ilman virheitä :)

Ei mulle ainakaan inssiä pitänyt autokoulun opettaja vaan katsastusasemalta joku mies, ei liittynyt toi miesautokouluun mitenkään.
Meille sanottiin jotta kolme pientä virhettä tai yks räikee niin tulee hylky.

Tohon autokouluun liittymisestä..alottaja tais tarkoittaa sitä et, jos inssi ei mee läpi niin silloinhan katsastusinsinööri useimmiten määrää jokusen ajotunnin autokoulussa lisää ja sen jälkeen saa tulla yrittämään uudestaan. Ja nuo lisätunnit autokoulu tietenkin velottaa asiakkaaltaan. :D

Minun inssin pelasti varmasti se, että inssinpitäjällä oli unohtunut silmälasit kotiin. Itse huomasin ajaneeni ekat noin 400m käsijarrupäällä, sitten vaihvihkaa otin sen pois,ku huomasin. Inssi ei puhunu tuosta mitään. Ajokokeen loputtua, pyysi täyttämään lapun hänen puolestaan, kertoi ettei oiken nähnyt, ku jäi nuo kakkulat kotiin.

:D

Mulla meni mäkilähtö muuten hyvin paitsi että alkas kuulua piip, piip, piip... Sekä inssi että minä oltiin silmät pyöreinä että mikä piippaa? Hetken päästä tjusin että käppäri on päällä:D. Siinä autos vapautettiin käppäri vetämällä ratin alla/vieressä olevaa vipua, meni hetki että muistin missä se on. Ei se inssi edes merkinny tota mihinkään.

Mulla eka inssi meni pipariksi kun keskellä tietä oli putkistohuollon auto. Sanoin autokoulun opettajallekin, että ei tuolta vasemmalta kyllä mahdu autoll, takaa tullut moottoripyörä sieltä mahtui. Oikealla puolella oli enemmän tilaa ja lähdin siltä puolelta omasta mielestäni varovasti, mutta inssi pisti kuitenkin kytkimen pohjaan ja siitä tuli sitten hylky.
Autossa oli myös mukana silloin mies, joka tarkkaili inssin toimintaa, että inssi taisi olla tarkkaakin tarkempi silloin. Kyllä otti tuon jälkeen päähän, etenkin kun heti seuraavana arkipäivänä menin uudestaan kokeilemaan ja kuulin, että kun seuraava inssi ajatti kyseisen kohdan ohi, niin siellä oli ollut ihan kylttikin, että ohitettava oikealta, se vaan vasta oli sitä kaivamassa sieltä autosta kun minä siitä menin ohi.
Inssikin totesi sitten maanantaina, että sulla kävi kyllä todella huono tuuri perjantaina, että vähän myöhemmin jos oltaisiin menty, niin ei olisi hylkyä tullut.

No onneksi sain noista pakollisista ylimääräisistä ajotunneista, jotka tuon hylkäyksen johdosta tuli, niin alennusta aika hyvin, vaikka ne olisi oikeasti olleet täyshintaisia, sen verran autokoulunopettajaakin otti se juttu päähän :)

Tohon autokouluun liittymisestä..alottaja tais tarkoittaa sitä et, jos inssi ei mee läpi niin silloinhan katsastusinsinööri useimmiten määrää jokusen ajotunnin autokoulussa lisää ja sen jälkeen saa tulla yrittämään uudestaan. Ja nuo lisätunnit autokoulu tietenkin velottaa asiakkaaltaan. :D

No aivan näin, mutta ei se inssi siitä mitään hyödy. Kun mä sain alottajan viestistä sen kuvan että hänen mielestä inssi etsimällä etsii syytä hylkyyn jotta autokoulu sais lisää rahaa. Mutta kun ei sillä autokoululla ja inssillä pitäis olla tälläisiä yhteisiä intressejä.

ei ne kyll'ä inssiä yhdestä virheestä hylkää (ellei virhe ole sitten räikeä) jos teet paljon pieniä virheitä, niin tottakai se hylätään, luulenpa, että nuo inssinsä pissineet vaan yrittää pönkittää sitä omaa ajotaitoaan sillä, että muutkin on muka tehneet samoja virheitäö ja saaneet kortin siltikin, mutta kyseinen henkilö taas ei.

mulla itselläni oli todella tiukka mies inssissä, ajoin kuitenkin rauhallisesti ja keskityin koko ajan mitä ympärillä tapahtuu ja tunsin liikennemerkit ja säännöt hyvin, inssi meni läpi kerrasta :)

Peesi!

No aivan näin, mutta ei se inssi siitä mitään hyödy. Kun mä sain alottajan viestistä sen kuvan että hänen mielestä inssi etsimällä etsii syytä hylkyyn jotta autokoulu sais lisää rahaa. Mutta kun ei sillä autokoululla ja inssillä pitäis olla tälläisiä yhteisiä intressejä.

Näin juuri. Kyllä se hylkäyspäätös saattaa virheiden lisäksi johtua siitäkin, että inssi katsoo ajon niin epävarmaksi kaikin puolin, että lisä ajotunneille on tarvetta.

sit taas jotkut ei vaikka sama virhe.. tuntuu olevan opettajan mielentilasta riippuvaa..ja tuurista. esim yks ainoo virhe et on ajanut liikenne ympyrässä lähellä reunaa eikä keskellä.. enkä puhu nyt itsestäni,ite meen autokouluun vasta ensi kuussa:) ja joku läpäisee vaikka ope joutuu jarruttamaan yms sitten kehuskellaan et kyllä mä vaan ekalla pääsin läpi. Eikä voida ymmärtää miten sitä ei voi läpästä heti ;D ehkä niillä muilla ollut nipo-ope, joka väkisin etsii pienintäkin virhettä et voi reputtaa ja saa sitten autokoulu lisää rahaa??
Löpiset aivan potaskaa vaikket asiasta tiedä muuta kuin märkäkorvien mielipiteet.

Yhteistyössä