Mun äiti haukkui mua hulluksi:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mut ihan oikeasti, kannattaako reuhoa tuolla volyymilla raskaana jos kerran vaivojakin on. Äitisi on ihan oikeassa ja varmaan vilpittömästi huolissaan. Paljos sulla viikkoja?

Itse makasin sairaalassa vuodelevossa edellisen raskauden keskivaiheilla ja pisti kyllä miettimään oma sekä syntymättömän vauvan avuton tila ja kaikki muu siellä näkemäni. Mulla oli myös "loistava ja enereginen olo". Siitä huolimatta ennenaikaisen synnytyksen vaara oli todellinen. Ei sitä turhaan kehoteta ottamaan rauhallisesti raskauden aikana. Himmaa oikeasti vähäsen.

Mulle aivan sama vaikka vauva nyt syntyy, kun vkoja on 33-34 ja vauva jo 3000g tai jopa jo yli

[QUOTE="vieras";25464535]Etkö oikeasti tiennyt että kinkku on sikaa?

Oli aika koomista kuin väitit ettet mitään yököttävää sikaa syö, ja seuraavassa viestissä kehuit kinkkua.

:D[/QUOTE]

Luuleko että olen tyhmä? Kyllä mä sen tiedän ja kinkku on ainoa joku joskus syön ja se joskus on varma kerran vuodessa, eli jouluna

Niin kyllä se jaksa:) tai oikeasti mä en jaksa, mä vaan haluan:D

Mies mulle kans kiellä kaiken tehdä

Mutta jos rupiaa supistelemaan, niin se on merkki siitä että hidastat vauhtia. Mun käsityksen mukaan sulla on raskausviikkoja vielä liian vähän synnytystä ajatellen joten ota iisisti kuitenki.

AP vaikka vauvasi olisi jo yli 3kg, keuhkojen kehittymisen kannalta on parasta että vauva pysyy mahassa mahdollisimman pitkään. Kaverini vauva syntyi v. 37 ja saa nyt lisähappea kun ei vielä voi hengittää itse, vaikka oli myös isokokoinen, mutta keuhkot eivät olleet valmiit. Kaverini ei siis voi pitää omaa lasta sylissään vaikka syntyi viikko sitten. En sano tätä peloitellakseni vaan siksi, että vauvasi toivottavasti pysyy sisällä niin kauan kunnes hän on oikeasti valmis tulemaan ulos. P.S. Minäkin teen monia juttuja mitä miehetkään eivät ehkä aina tee :)

[QUOTE="...";25464628]AP vaikka vauvasi olisi jo yli 3kg, keuhkojen kehittymisen kannalta on parasta että vauva pysyy mahassa mahdollisimman pitkään. Kaverini vauva syntyi v. 37 ja saa nyt lisähappea kun ei vielä voi hengittää itse, vaikka oli myös isokokoinen, mutta keuhkot eivät olleet valmiit. Kaverini ei siis voi pitää omaa lasta sylissään vaikka syntyi viikko sitten. En sano tätä peloitellakseni vaan siksi, että vauvasi toivottavasti pysyy sisällä niin kauan kunnes hän on oikeasti valmis tulemaan ulos. P.S. Minäkin teen monia juttuja mitä miehetkään eivät ehkä aina tee :)[/QUOTE]

Kyllä varmasti:)

Mutta en halua turhaan pelkää, jos se syntyy, niin ei siihen voi mitään. Tuskin muutama kiiloa että nostan se syntyy sen takia, joku muu syy jo pitää olla kans
:hug:

No jos supista kovasti meen sairalaan:D

No siis, mutta jos sulla viikkoja vasta 33-34 kuten luin tuolta ylempää, niin oikiasti ota nyt rauhallisesti vauvan takia. Sä ehkä olisit valmis synnyttämään, mutta lapsi ei ole vielä valmis syntymään painoarviosta huolimatta. Sehän painoARVIO joka on joillakin heittänyt jopa kilolla. Lapsen keuhkot ei ole tuossa vaiheessa vielä tarpeeksi kehittyneet.

Eli ota nyt rauhassa.

Kyllä varmasti:)

Mutta en halua turhaan pelkää, jos se syntyy, niin ei siihen voi mitään. Tuskin muutama kiiloa että nostan se syntyy sen takia, joku muu syy jo pitää olla kans
:hug:

Joo siis minä kannoin mun 14kg painavaa lasta koko 9kk loppuun asti ja synnytin terveen vauvan, ettei se sun tavaroiden nostaminen varmaan vaikutakaan. Mutta kun sanoit "Mulle aivan sama vaikka vauva nyt syntyy, kun vkoja on 33-34 ja vauva jo 3000g tai jopa jo yli" niin tarkoitin ettei se nyt aivan sama ole keuhkojen kannalta :)

Tsemppiä loppumetreille! Kyllä odotus palkitaan ja kaikki on vaivan arvoista. Muista että kaikissa muissa rooleissa sinut voi korvata (työssä, kaverina, jne.) mutta lapsillasi on vain yksi äiti, siinä sinua ei kukaan voi korvata :) Onnea vielä!

Yhteistyössä