Ootteko jääneet hoidosta pois, jos lapsi ei saa yskältä nukahdettua/nukuttua hyvin?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ja vaikka ei kuumetta olisikaan? Yskii nyt kolmatta päivää niin et melkein oksennus tulee.. Eilen oli kuumetta vähän, tänään vietetty se kuumeeton, mutta koko parin tunnin välein saa antaa hunajaa, ja nenä valuu ku niagara.
 
"vieras"
Ei vielä hoitoon. Kannattaa aina miettiä sitä, että jaksaako lapsi päiväkodin arjessa mukana. Jaksaako siis ulkoilla tunti-puolitoista aamulla ja iltapäivällä sekä lisäksi kaikki muut puuhastelut.
 
"vieras"
monesti, jos takana on läpi yön kestänyt yskiminen ja heräily, lapsihan on aivan sippi jo heti aamusta ja olisi kamala pakottaa päiväkotiin ja jaksamaan muiden tahtiin...
 
aapeee
On siis muuten ihan virkeä, eikä ole kuumetta. Siltikö jäädään vielä kotiin? Se tässä nyt ehkä mietityttää, kun itse ollut erinäisistä syistä kuukauden sairaslomalla, ja nyt kun olisin vihdoin ollut kykeneväinen töihin, en voikaan mennä. Mutta tottakai lapsen terveys on etusijalla.
 
"Mie vaan"
Märät pyyhkeet patterille ja jotain koroketta patjan alle niin saa nukuttua. Höyrysuihkuun jos ihan tukkoon vetää. Meillä oli juuri tuo sama tauti ja se kesti yli 2vko :/ Tosin meillä siihen oli lääkettäkin(avaava astmalääke).
 
aapeee
[QUOTE="Mie vaan";25463695]Märät pyyhkeet patterille ja jotain koroketta patjan alle niin saa nukuttua. Höyrysuihkuun jos ihan tukkoon vetää. Meillä oli juuri tuo sama tauti ja se kesti yli 2vko :/ Tosin meillä siihen oli lääkettäkin(avaava astmalääke).[/QUOTE]

Koroketta on, mutta noita pyyhkeitä voisikin kokeilla, kiitos :)
 
aapeee
Ole hyvä.

Joskus vaan tulee sellainen olo tätä palstaa lukiessa, että kunhan lapsella ei ole kuumetta, niin sen voi surutta lykätä päiväkotiin yskimään keuhkonsa pihalle ja pitämään koko muun porukan hereillä päiväuniaikana. Kuume = syy olla poissa. Muuta syytä ei ole.
Enpä tosiaan ajatellut ollenkaan tuota päiväuniasiaa, kun oma ei enää niitä nuku ollenkaan.. On vaan jotenkin syyllinen olo, ihan sama miten päin tekee. Mutta kyllä me nyt kuitenkin kotiin jäädään.
 
Enpä tosiaan ajatellut ollenkaan tuota päiväuniasiaa, kun oma ei enää niitä nuku ollenkaan.. On vaan jotenkin syyllinen olo, ihan sama miten päin tekee. Mutta kyllä me nyt kuitenkin kotiin jäädään.
Hyvä että jäätte kotiin. Ei lapsi vielä hoitokunnossa voi olla jos yskii noin kovasti kuten kerroit & nuha on kova.

Saatatte välttyä "kivoilta" jälkitaudeiltakin kun lapsi saa rauhassa toipua. Ja jos sun työpaikka on pärjännyt kuukauden ilman sua, niin kyllä ne pärjää vaikka tämän viikon vielä että lapsesi saa parantua :)
 
aapeee
Hyvä että jäätte kotiin. Ei lapsi vielä hoitokunnossa voi olla jos yskii noin kovasti kuten kerroit & nuha on kova.

Saatatte välttyä "kivoilta" jälkitaudeiltakin kun lapsi saa rauhassa toipua. Ja jos sun työpaikka on pärjännyt kuukauden ilman sua, niin kyllä ne pärjää vaikka tämän viikon vielä että lapsesi saa parantua :)
Juu, eiköhän ne pärjää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"pk:n täti"
No tosiaan olisi hyvä jäädä kotiin, koska ainakin jos on pk:ssa hoidossa, niin ei ole siellä yksin ja tuollainen yskiminen häiritsee varmaan muitakin lapsia. Itse olen soittanut yhden lapsen isälle kerran eskaripäivä, kun lapsi yski koko ajan eikä eskarihommista tullut mitään. No luurista meinasi isä tulla läpi ja kun tuli hakemaan lastaan, en uskaltanut olla yksin eteisessä, vaatteet paisko lattialle jne... ihan kuin olisi lapsen syy, että on kipeänä.
 
"vieras"
Että veisinkö hoitoon lapsen, joka yskii niin rajusti että lähes oksentaa, ei saa yskältään nukuttua, ja nenästä valuu räkää litratolkulla?

Ei, en veisi. En ole hei ihan tyhmä.
Mun täytyy viedä joka ainoasta poissaolosta töihin LÄÄKÄRINtodistus. Ei siis terkan tai sairaanhoitajan lausuntoa.
Koitapa saada terveyskeskuksesta lääkärinaika lapselle joka "vain" yskii!!

Eli yksityisellä mä oon sitten käyny hakemassa niitä todistuksia. Se on vaan silleen tyhmää, että lähin lääkäriasema on mun työpaikan vieressä, 40 km:n päässä. Tosi lepoa lapselle, kun puolet päivästä menee siihen reissuun...
 

Yhteistyössä