Nyt muuten on paniikki lähellä (älä avaa jos influenssa-aihe tökkii)

Lehdissä viimepäivinä varoteltu "rajusta tautiepidemiasta". Taas on luvassa kuolemaa ja kaaosta, huolta ja murhetta. Sanottiin et jos rokotuksen haluaa se on otettava NYT että ehtii toimia. Olisin työpaikan puolesta saanut, en ottanut, oletin että tulossa ns. normaali influenssatalvi. Olen tietääkseni sairastanut ko. taudin elämässäni 2 krt. ja ihan siedettävänä. Vaan nyt pelottaa. Ja lisää vettä myllyyn löi tuo palstalainen jonka lapsi kiikutettiin teholle. Voi helvetti, tilaanko itelle ja lapsille paniikissa rokotukset vai pysynkö järjissäni jos en tilaa???

En aio rokotuksia hommata, en itelleni en lapselle ja tiän ettei mieskään itelleen sitä hommaa, vaikka sikalentsu käytiinki läpi eikä se niin kiva tauti ollu mut selvittiinhän siitä. Ihan hyvin. Ei vaan piä kaikkiin hullutuksiin lähteä mukkaan...

Kiitos kannustuksesta. Kuten aina, itsestäni en pidä niin suurta lukua. Mutta lapset. Aina suuri huoli ja suru jos ne on kipeitä, pelko että tulee jotain pahempaa. Ja kamala syyllisyys jos kaiken olis voinu estää rokotuksella.
En myönnä muuten olevani hysteriaan taipuvainen mut tää on ilmeisesti se heikko kohta haarniskassa.

-.-
Me otettiin koko perhe rokotukset eikä niistä ole tullut mitään oireita. Sikapiikkikin otettu ja kaikki on kunnossa.Miks leikkiä influensalla jos tietää sen tulevan rajuna?? Tietämällä asettaa itsensä vaaraan,ok että voit joutua auton alle mutta siihenkin voi vaikuttaa.

Sikainfluenssankin piti olla tositosi paha ja tappaa meidät kaikki. Kuinka kävikään? Me ei otettu sikapiikkejä, lapset sairasti sikainfluenssan mutta minuun tai mieheen se ei tarttunut, eikä se lapsillakaan ollut kuin keskivertoa hieman kovempi flunssa.

Meillä on perheessä astmalapsi, jolle ei influenssapiikkiä oteta. Siitä syystä, että kun hän piikin joskus otti, niin hän sairasti influenssan silti ja oli muutenkin koko talven jossain räkätaudissa. Sitten on minä, eli raskaana oleva astmaatikko joka tekee potilastyötä, enkä triplasyistä huolimatta ota piikkiä, koska olen sairastanut influenssan siitä huolimatta joskus & niinä talvina kun piikin otin niin olin koko ajan flunssassa.

Aiotaan luottaa d-vitamiiniin ja hyvään käsihygieniaan, ja jos sairastumme niin sitten lääkärit hoitavat.

......
Tämänvuotinen influenssarokote sisältää suojan sikäinfluessaa vastaan, mutta se ei sisällä adjuvatteja, tehosteaineita. Tämänvuotinen rokote on siis sellainen ihan 'tavallinen' influenssarokote, jota on annettu 70 -luvulta lähtien ja jonka käytöstä ja haittavaikutuksista on paljon tutkimustietoa.

Sivuoireita voi tulla ihan kaikista rokotteista, mutta kausi-influenssarokote on yksi pitkäaikaisimman käytetyistä ja siksi siitä on paljon tietoa. Kyse ei ole siis 'hullutuksesta'.

Tämä siis vaan tiedoksi, että tätä rokotetta ei tarvitse sen kummemmin pelätä.

Itse ajattelen vain, että riski sairastua influenssan aiheuttamiin pahoihin komplikaatioihin on ylivoimaisesti suurempi kuin riski saada jokin paha sivuoire rokotteesta. Ja tiedoksi siis, että tämä normi-influenssarokote ei suurenna riskiä sairastua narkolepsiaan.

käsienpesu on pop
Mulla ei oo tuo d-vitamiini auttanut flunssien tarttumisen kanssa mitään, vaikka syön sitä tosi suuria annoksia ja oon syöny jo useamman vuoden. Käsienpesu tuntuu toimivan parhaiten ja flunssaisten välttely.

"Vieras"
En aio rokotuksia hommata, en itelleni en lapselle ja tiän ettei mieskään itelleen sitä hommaa, vaikka sikalentsu käytiinki läpi eikä se niin kiva tauti ollu mut selvittiinhän siitä. Ihan hyvin. Ei vaan piä kaikkiin hullutuksiin lähteä mukkaan...
Muistanko oikein että olet hoitoalalla? Pelottaa että tartutat mahdollista influenssaasi heikkoihin ja sairaisiin jotka eivät ehkä siitä selviä.

Rokotukset eivät ole mitään hullutuksia...kyllä olis lapsikuolleisuuskin hiukan toista luokkaa kuin nyt ilman rokotuksia!

noooh
Sikainfluenssankin piti olla tositosi paha ja tappaa meidät kaikki. Kuinka kävikään? Me ei otettu sikapiikkejä, lapset sairasti sikainfluenssan mutta minuun tai mieheen se ei tarttunut, eikä se lapsillakaan ollut kuin keskivertoa hieman kovempi flunssa.

Meillä on perheessä astmalapsi, jolle ei influenssapiikkiä oteta. Siitä syystä, että kun hän piikin joskus otti, niin hän sairasti influenssan silti ja oli muutenkin koko talven jossain räkätaudissa. Sitten on minä, eli raskaana oleva astmaatikko joka tekee potilastyötä, enkä triplasyistä huolimatta ota piikkiä, koska olen sairastanut influenssan siitä huolimatta joskus & niinä talvina kun piikin otin niin olin koko ajan flunssassa.

Aiotaan luottaa d-vitamiiniin ja hyvään käsihygieniaan, ja jos sairastumme niin sitten lääkärit hoitavat.
Ja minä taas tunnen perheenäidin, joka itki turhautumistaan jatkuvasta sikainfluenssan vähättelystä, jotka heidän perheessään vei sairaalaan. Koko erhe isää lukuunottamatta sairasti taudin todella pahana ja se oli heille pahempi kuin mikään tähän saakka sairastettu tauti. Eivätkä he kuuluneet riskiryhmään, kukaan heistä.

Monia kokemuksia siis.

miiii
Me otettiin koko perhe 2 aikuista + 4 lasta... Minulla on sellainen perus sairaus että oli järkevä ottaa koko perheelle. Lapsilla on myös allergiaa, astmaa ja infektiokierrettä

[QUOTE="Vieras";25463755]Muistanko oikein että olet hoitoalalla? Pelottaa että tartutat mahdollista influenssaasi heikkoihin ja sairaisiin jotka eivät ehkä siitä selviä.
[/QUOTE]
Ekana Hyytiksen pitäis varmaan hankkia itselleen se influenssa...ja kukaan fiksu hoitsu ei ole töissä jos influenssa iskee. En mä ainakaan aio olla jos näin käy - makaan kotona sohvalla ja katson telkkaria :)

Suosittelen, ettet kaikesta lietsonnasta huolimatta panikoi. Jos susta tuntuu oikealta ottaa kausi-influenssarokotus, niin sitten ei muuta kuin ottamaan.

Meillä tuo rokote otettiin, ts. vauva sai rokotteen kahdessa erässä ja itse (olen raskaana) meitä kaikkia suojatakseni otin myös tuon rokotteen. Nyt ne on sitten suojaamassa, saattaahan sitä jotain muuta taudinpoikasta kuitenkin tulla... toivottavasti kuitenkin suurimmilta vältytään. :)

Tässä rokotteessahan on kyllä osa "sikapiikistä" mukana, mutta se tehosteaine, joka yhteydessä narkolepsiaan, puuttuu. Näin minulle ainakin kerrottiin.

"..."
Eikö se ole jo vähän myöhäistä? Varsinkin, jos on ensimmäinen rokote lapsella, niin niitähän pitäisi ottaa sitten kaksi. Mulle sanottiin jo vuoden vaihteessa, että on siinä ja siinä kannattaako lapselle enää otaa. No en sitten ottanut.

[QUOTE="...";25463799]Eikö se ole jo vähän myöhäistä? Varsinkin, jos on ensimmäinen rokote lapsella, niin niitähän pitäisi ottaa sitten kaksi. Mulle sanottiin jo vuoden vaihteessa, että on siinä ja siinä kannattaako lapselle enää otaa. No en sitten ottanut.[/QUOTE]
Siis annetaanko niitä lapsille 2? (juu aika vähän tietoa mulla koko aiheesta... ) Mikä on ikäraja et riittää 1?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja käsienpesu on pop;25463738:
Mulla ei oo tuo d-vitamiini auttanut flunssien tarttumisen kanssa mitään, vaikka syön sitä tosi suuria annoksia ja oon syöny jo useamman vuoden. Käsienpesu tuntuu toimivan parhaiten ja flunssaisten välttely.
tauteja vastaan ootteko ihan pöljiä!(oululaisiste sanottu)? D-vitamiini on sitä varten että kun meillä ei tää aurinko paista läpi vuoden!. Kuunnellaan vaan päättäjiä ne tietää ja avustajat!

"..."
Siis annetaanko niitä lapsille 2? (juu aika vähän tietoa mulla koko aiheesta... ) Mikä on ikäraja et riittää 1?
Jos lapsi ei ole koskaan aiemmin saanut influenssarokotetta, niin sitten pitää rokottaa 2 kertaa. Ja niiden rokotusten välillä piti olla aikaa (2 viikkoa?) ja sitten se suoja tulee vasta jonkin ajan päästä siitä kun rokote on otettu (en muista sitäkään kuinka pitkä aika siihen meni). Mutta mulle sanottiin neuvolasta vuoden vaihteessa kun kyselin, että pitäis toimia tosi nopeasti, jos meinaa ottaa ja oli vähä sitä mieltä että ei ehkä enää kannata.

NooOH
En koskaan, ikinä jättäisi ottamatta influenssarokotetta lapsille.
En koskaan myöskään kutsuisi rokotuksia "kaiken maailman hullutuksiksi", kuten tässä ketjussa on tehty.
Kaikki tavallaan.

Yhteistyössä