Olenko natsi-äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vaan"

Vieras
Olen saanut monilta vanhemmilta kommenttia, että olen tiukkis. Meillä lapsella on tiettyjä sääntöjä, joist ei hevillä lipsuta.

Sääntöjä ovat mm:
-ei facebook-profiilia ennen kuin on sallitun ikäräjan (13v) yli
-lapset (alle 12v) eivät kato salkkareita, tosin niitä ei katso aikuisetkaan
-nukkumaan mennään arki-iltana klo 20, lukea sängyssä saa toki hiukan tämän jälkeen. Meillä on herätys kouluaamuisin aikaisin jo 6:30 ja lapset kärttyisiä kuin ampiaiset, jos eivät saa tarpeeksi unta
-lapsille kuuluu myös kotitöitä ja niistä ei makseta palkkaa

Nämä nyt ovat muutamia esimerkkejä, etenkin tuo facebook asia on monille vanhemille asia, jota eivät voi ymmärtää.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Et ole natsi-äiti. Mielestäni ihan järkeviä sääntöjä. Varsinkin tuo nukkumaan meno aika. Lapset / nuoret nukkuvat nykyään aivan liian vähän. Liian paljon annetaan iltaisin pelata pleikkaa ja katsoa telkkaria. Sitten ihmetellään kun eivät osaa käyttäytyä ja ovat levottomia ym.

• Tykkää
Reactions: Wolt
et ole, ihan asialliset rajat. Mitä joku alle 13-vuotias edes tekisi facebookissa?

ainoa vähän arveluttava on tuo nukkumaanmenoaika, eikös murrosiän lähestyessä unirytmi ala nimenomaan muuttua? tarkoitan että uni-valverytmi siirtyy myöhempään.

Ei tuo nyt vielä kenestäkään natsia tee. Ihan järkeviltä säännöiltä kuulostaa minusta. Onko pelottimena käytössä kaasukammio ja krematorio?

:)

pelottimena on vain ruutuaika-kielto eli ilman telkkaria ja tietokonetta :)

Monille vanhemmille se tuntuu olevan vaan suuri ihmetyksen aihe miksi 10v lapsella ei ole facebook profiilia, joten tuli mieleen että olenko liian ankara.

Alkuperäinen kirjoittaja epänatsi;25456848:
et ole, ihan asialliset rajat. Mitä joku alle 13-vuotias edes tekisi facebookissa?

ainoa vähän arveluttava on tuo nukkumaanmenoaika, eikös murrosiän lähestyessä unirytmi ala nimenomaan muuttua? tarkoitan että uni-valverytmi siirtyy myöhempään.

Murrosiässä unentarve lisääntyy. Eli jos 6.30 on herätys, nin murrosikäisen pitäisi mennä nukkumaan aiemmin kuin 11-vuotiaan...

Alkuperäinen kirjoittaja epänatsi;25456848:

No viikonloppuisin saa valvoa myöhempään, mutta kouluiltoina ei. Lapseni ovat, äitinsä tavoin, niitä yksilöitä jotka tarvitsevat paljon unta ja jos unet jää liian vähiin on seurauksena kiukuttelua ym.

:)

pelottimena on vain ruutuaika-kielto eli ilman telkkaria ja tietokonetta :)

Monille vanhemmille se tuntuu olevan vaan suuri ihmetyksen aihe miksi 10v lapsella ei ole facebook profiilia, joten tuli mieleen että olenko liian ankara.
Monelle murrosikäiselle tietokonekielto on sitä luokkaa raju rangaistus, että saattaisivat itse valita kaasukammion. Mutta jos toimii noin (hyvin?) kuin teillä, tuskin lapset kasvavat niin kiinni sosiaaliseen mediaan, että saisivat vieroitusoireita siitä irtautumisesta.

Monelle murrosikäiselle tietokonekielto on sitä luokkaa raju rangaistus, että saattaisivat itse valita kaasukammion. Mutta jos toimii noin (hyvin?) kuin teillä, tuskin lapset kasvavat niin kiinni sosiaaliseen mediaan, että saisivat vieroitusoireita siitä irtautumisesta.

Lapset toistaiseksi alle 13v, joten sosiaaliset mediat kuten facebook ei ole saatavilla.

Mietin vaan itse näitä vanhempia, jotka sallivat alaikäisillään eli alle 13v facebookin niin sallivatko he myös alaikäisten alkoholin käytön ja tupakoinin, sekä henkkarien väärentämisen?

Lapset toistaiseksi alle 13v, joten sosiaaliset mediat kuten facebook ei ole saatavilla.

Mietin vaan itse näitä vanhempia, jotka sallivat alaikäisillään eli alle 13v facebookin niin sallivatko he myös alaikäisten alkoholin käytön ja tupakoinin, sekä henkkarien väärentämisen?
Monet vanhemmat sallivat, ostavat lapsilleen tupakkaa, siideriä jne. Myös seksisuhteet nuorena ovat ihan hyväksyttyjä. Antavat vielä lapsilleen käyttöön vaikkapa pankkitunnuksensa. Tai ehkä tuo vm. ryhmä on jo eri porukkaa...

Natsit tekivät kuten joku eli hitler käski.

Natsit päästävät lapsensa feisbuukiin koska kaikki ovat siellä. Aivan kuten kaikkien oli pakko liittyä natseihin koska kaikki olivat.

minusta siis natseja ovat ne, jotka ovat feisbuukissa ja kenen lapsi on.

Monet vanhemmat sallivat, ostavat lapsilleen tupakkaa, siideriä jne. Myös seksisuhteet nuorena ovat ihan hyväksyttyjä. Antavat vielä lapsilleen käyttöön vaikkapa pankkitunnuksensa. Tai ehkä tuo vm. ryhmä on jo eri porukkaa...

Mun lasten isä on just tuollainen, joka sallii nuo asiat, mä en. Ollaan erottu. Tosi vaikea tilanne, teinille välineitä, millä pelata :(.

heh, en halua olla natsi, mutta tiukkis-äiti kylläkin. meillä on pojalla pelipäivä vain perjantaisin, jos pelaa edes kännykällä viikolla, on se pelipäivä kulutettu ja sinä perjantaina ei pelata. karkkipäivä nyt on tietty ihan norm. lisäksi poika on joutunut tekemään hommia ansaitakseen etuuksia kuten polkupyörän yms. jotka hän on itse maksanut osittain. ja ikää oli silloin ekan kerran vain 5 vuotta. rahaa ei saa huoneen siivouksesta, ei roskien viennistä. rahaa tulee esim. halon mätöstä, ruohon ajosta (tekee näitä hommia esim. mummolleen tai enolleen). palkinnon saa myös koulumenestyksestä, mutta rahana se tulee vain täyden kympin saatuaan. tosin ekaluokkalainen ei vielä saakkaan numeroita mutta kerran oli matikka täysin oikein ja silloin sai viisi euroa. hänelle on kerrottu, minkälaiseksi ihminen voi tulla jos käyttää huumeita tai juo liikaa viinaa tai millainen elämä voi olla jos ei HALUA (huom, ei pysty on eri asia) mennä töihin. voi kuulostaa jonkun korvaan hirveältä, mutta elää kuitenkin tavallista ekaluokkalaisen elämää.

Murrosiässä unentarve lisääntyy. Eli jos 6.30 on herätys, nin murrosikäisen pitäisi mennä nukkumaan aiemmin kuin 11-vuotiaan...

Lisääntyy lisääntyy, mutta nukahtaminen ja väsymyss saattaa siirtyä myöhemmäksi. En nyt sano että kaikilla, koska kaikki on yksilöitä. Ja se tietysti onko enemmän ilta vai aamu-ihminen. Toki se on hankalaa jos herätys on aikaisin ja väsyttää sitten sen takia ettei ole saanut unta illalla.

Teillä ei sitten lapset harrasta? Tai sitten on käynyt julmetun hyvä säkä harrasteajoissa...

Nimimerkillä eilen 9 vuotiaan kanssa kotiuduin reeneistä klo 21 ja tänään 11 vuotiaan kanssa suurinpiirtein samaan aikaan.

Teillä ei sitten lapset harrasta? Tai sitten on käynyt julmetun hyvä säkä harrasteajoissa...

Nimimerkillä eilen 9 vuotiaan kanssa kotiuduin reeneistä klo 21 ja tänään 11 vuotiaan kanssa suurinpiirtein samaan aikaan.

Kyllä meillä lapset harrastaa, eri harrastuksia löytyy viikossa yhteensä 7 (kaksi lasta). Osa harrastuksista on heti koulun jälkeen ja osa viikonloppuna.

Mun lasten isä on just tuollainen, joka sallii nuo asiat, mä en. Ollaan erottu. Tosi vaikea tilanne, teinille välineitä, millä pelata :(.

Meillä samanlaista kotiintuloaikojen suhteen. Meillä teini 15v tulee arkisin klo 20kotiin, vkl viim. Klo 22 (no joskus joku poikkeus, disko tms. saa olla myöhempään, mut haen sit kotiin), iskän luona ei oo mtn kotiintuloaikoja, oon pyytäny iskäviikonloppuina tyttöä ilmoittamaan mulle milloin on kotona, viestit tulee tossa 23.30-00.00 välillä. Iskälle tuo sopii, ihan oon itseltään kysyny, ! Kyllä ärsyttäää !!!!

Yhteistyössä