Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Sintu kyselit siitä yhdestä kaksisoluisesta, jota vielä jäivät kasvattelemaan. Olen siis NKL:llä, enkä viitsi sieltä lähteä erikseen kyselemään. Vaikea päästä läpi, ja tulos voi olla se, ettei tietoa kuitenkaan saa. Eikähän siihen asiaan muutenkaan voi mitenkään vaikuttaakaan, teki mitä hyvänsä, soitteli tai ei.

Kovasti kyllä toivoisin, että yksi olisi saatu pakkaseen, sillä mulla ei ole nyt oireen oiretta. :( Ihan hiljaista on. :/ :(

Uh, hemmetin pessimismi... En kyllä mahda sille yhtikäs mitään. :(

Mites Sintu sulla, onko oloja?
Mulle varattiin Väestöliittoon tarkka soittoaika suoraan labraan seuraavaksi päiväksi kysyäkseni viljelyyn jääneen alkion kohtalosta. Ompas kumma ettei sinun kohdallasikin voitu toimia samoin, mutta kaipa ne asiat toimii eri tavoin eri paikoissa.

Eikö sulla ole edes Lugejen aiheuttamia oireita?
Mulla ei ole ollut vatsakipua eilispäivän jälkeen, mutta rinnat on arkana ja lämpöä tänäänkin 37,2. Tuo rintojen arkuus menee kyllä Lugejen piikkiin, ku tehny sen aina aikasemminki.

Ei tässä oikein itsekään osaa mitään odottaa... :(
Jos Väestöliiton papereissa lukee näin ja tässä järjestyksessä:
Cells, Score, Top = solut, pisteet LK, laatu?...
... niin sillon:
17.6.11 tuoresiirrossa 2 alkiota, joista siis tuulimunaraskaus:
eka: 4, 4, NT
toka: 4, 1, T (top)

18.10.11 PAS:ssa 2 alkiota, negatiivista:
eka: 4, 1, T (top)
toka: 2, 4, NT

nyt 9.1 tuoresiirrossa 2 alkiota:
eka: 3, 3, NT
toka: 2, 3, NT

Minä ainaki ymmärsin, että nyt siirretyt alkiot olivat 3.lk:aa, jos tuo pisteytys on sen 1-4 ja nelonen on huonoin.
Hitsi ku en hoksannu lääkäriltäkään kysyä... : /
 
Viimeksi muokattu:
Sintu, en osaa oikein mäkään noita tulkita... Mäkään en tiedä mun alkioiden luokituksista, mutta olivat vähän liian nopeasti jakautuneita, varsinkin se toinen, mikä heikentää ilman muuta laatua.

Sulla pysyy ainakin lämmöt hyvin! :) On mullakin siis pieniä perusoireita, ihan normisettiä, tosi vaisua.

Mun täytyy sanoa, että mulla on parin viime vuoden aikana ollu loppukierron oireet ylipäätään tosi vähissä, on sitten luomuyritys tai hoitokierto kyseessä. Tai no, luomuissa ei ole kyllä enää käytännössä lainkaan oireita... Kai se on sitä vanhenemista sitten mun tapauksessa. Mietinkin, että voisin tämän asian ottaa esiin, jos tästä hoidot vielä jatkuvat. Eli että olisiko tarpeen/mahdollista saada vielä enemmän tukea kropalle tähän siirron jälkeiseen aikaan. Ei välttämättä onnistu NKL:llä, mutta yksityisellä ainakin.

Ja vali-vali, kauheeta surkuttelua! Jatketaan vaan sinnittelyä.
 
Polkka, niin siis asioita tutkitaan, mutta tuo kortisonimielipide tuli vain lääkäriltä yhdessä lauseessa. Siitä kun ei kai ole myöskään mitään selkeitä todisteita että lisäkortisonista olisi apua, niin sen mukaan siis varmaan vastaili. Ja sanoivat että olemassa olevien tutkimustulosten perusteella ei ole todettu että lisäkortisonista olisi juurikaan hyötyä.

Kysyin vielä stressistäkin, ja sanoivat vain, että stressillä on kyllä vaikutuksia elimistön toimintaan, mutta niistä eivät antaneet tuon enempää tietoa, koska kauheasti ei voi tietää kenelle, missä määrin ja mihin stressi vaikuttaa.

Sen sanoivat perään, että siirron jälkeen kannattaa vain elää normaalisti, kun kerroin että aiemmin en ole uskaltanut nostaa painavia yms, ja lääkäri vain totesi, että ehkä sillä on positiivisia vaikutuksia jos jatkossa et mieti tuollaisia.

Embryogluesta, että noin taitaa olla, ja sitähän on jo luontaisesti meillä. Joku_päivä tuolla taisi aiemmin kirjoitella, että sitä muodostuu vain lyhyen aikaa, ja joillakin tuo aika saattaa jäädä liian lyhyeksi, että ei ehdi alkion kiinnittymistarpeeseen mukaan. En aio itse vielä kokonaan unohtaa tuota embryoglueta....katsellaan.

Niin, siis monitumaisessa on ne hyvät onnistumismahdollisuudet vain jos jakautuu blastokystiksi asti. Ja mulle sanoivat että aiemmin niitä ei edes siirretä koska ennen tuota onnistumisprosentit ovat hyvin pieniä. Voikohan tuo riippua biologista, että joku sitten siirtääkin, tai jos ovat katsoneet sen alkion muuten hyväksi, tasaisesti jakautuneeksi yms.?

Hankalia asioita, ja kyllä biologi sanoikin että näissä on aina lukuisia muitakin tekijöitä, että minkä "tasoinen" alkio sitten on, ja kannattaako siirtää, mutta kaikkia ei ollut edes mahdollista käydä läpi tuossa ajassa. En siis tuon mun pelkistetyn version perusteella lähtisikään kyseenalaistamaan muiden biologien ja lääkärien toimintoja. Aika pelkistettyähän tuo kirjoittamani oli.

Noissa blastokystissa on sen verran suuri onnistumisprosentti, että ainakaan tällä hetkellä emme saa kahden alkion siirtoa, kun ovat vielä eri oljissakin. Jos nyt edes selviytyvät sulatuksesta... Mutta hyvillä mielin olen aiempaan verrattuna, kun luulin että ovat täysin rupusia. En tiennyt että olivat noin pitkälle kehittyneitä, ja huojentavaa oli myös tietää että edes pystyvät jakautumaan pidemmälle. Meillä kun on ollut paljon 2-soluisia siirrettäviä.

Ja vielä Polkka, että tuo biologi sanoi lopuksi, että jos sulla on jotain mikä mieltä askarruttaa, niin voit hyvin soittaa siihen keskukseen ja jättää soittopyynnön.
Soittaa kyllä takaisin kun ehtii, mutta alkioiden kanssa "läträämiset" (ei käyttänyt tuota sanontaa :D) menevät kaiken edelle. Mutta soittaa kyllä. Eli kysy ihmeessä tuosta sun alkiosta!!! Kyllä ne NKL:lläkin näköjään vastaa ja auttaa enemmän kuin uskoinkaan :). Kyllä sulla on oikeus kysyä ja saada tietää.

Mangu, tosi hienoa!!! Onnea!!!!
 
Sintu, mulle tosiaan sanottiin että siirronkin yhteydessä voi vielä kysyä. Se(kin) on sulle nyt myöhäistä, mutta voitkohan vieläkin vaan soittaa ja pyytää joltakin selvennystä? Luulisi että jos julkisellakin voi, niin yksityiselläkin, jättää siis soittopyyntö biologille.

Vähän ärsyttää että unohdin kokonaan kysyä noista luokituksita. Sitä asiaa kun on niin paljon, ja jo tuon saamani tiedon saaminen vei puoli tuntia sen mulle varatun normaaliajan jälkeen. En enää muistanut tuota kysyä, kun tuli vähän sellainen paniikkikin, että pakko päästää tuo biologi jo menemään.
 
Susirouva luulen että mulla siirretiin siksi se yksi onneton monitumainen rupualkio, koska muuten koko hoidosta ei olisi päästy yhteenkään siirtoon. Eli jos siirron onnistumisprosentti olisikin ollut tuo itse arvaamani 1 tai 2, niin parempi sekin kun pyöreä nolla - ei siirtoa lainkaan.
 
Tässä tulee ihan hulluksi, kun näin lomalaisena ei ole mitään muuta ollu ku aikaa seurata oman kroppansa muutoksia... onneksi palaan maanantaina töihin, niin saan muuta ajateltavaa...
Mitä mieltä olette? Kuinka aikaisin raskausoireita voi ilmaantua vai olenko mie ihan hakoteillä?
Mulla tulee tänään viikko punktiosta eli hedelmöittymisestä.
Tänään ovat alavatsakivut palanneet, ihan samanlaisina ku torstainaki, ihan niinku ois menkat tulossa ja vatsaa turvottaa muutenki. Tänään on tuntunu outoa paineen tunnetta myös alaselässä.
Rinnat edelleenki arat ja lämpöä tänään 37,3.
Pissalla saan ravata aika useasti. Ja tänään kahvin juonnista tuli huono olo... en tiedä sitten johtuiko siitä että join tyhjään vatsaan, mutta kuitenki...
Tiedän, että nämä kaikki oireet voivat johtua ihan muustaki ku raskauden alkamisesta, mutta silti ois kiva uskoa/ toivoa... :)
 
Scarleth Paljon onnea ! Ihanaa, että saatiin ketjun plussatili auki :)

Susirouva Kiitos hyvistä lisätiedoista ! Minulle aloitettiin nyt tähän kiertoon kortisoni. Ideana on ehkäistä alkionsiirrossa mahdollisesti tapahtuvaa hylkimisreaktiota. Samoin kuin esim. elinsiirroissa elimistö voi hylkiä siirrettävää kudosta ajatellaan, että alkionsiirroissa voisi tulla samantapainen hylkimisreaktio. Tein nopean kirjallisuushaun, ja jotain tutkimustulosta löytyi artikkeleista, joiden mukaan ivf-hoidoissa oli kortisonilla saatu hyötyä hedelmöitystuloksiin. Tietysti kortisonista voi tulla sivuvaikutuksia ja saatu näyttö vaikutti vähäiseltä, joten en ihmettele ettei sitä niin herkästi ainakaan julkisella puolella käytetä. Mutta minulle siis kortisoni ja asperiini aloitettiin.

Polkka ja Sintu Tsemppiä piinapäiviin !

ON Ensi viikolla UÄ, ja katsellaan josko tähän kiertoon voisi taas PAS:ia yrittää
 
Scarleth Paljon onnea ! Ihanaa, että saatiin ketjun plussatili auki :)

Susirouva Kiitos hyvistä lisätiedoista ! Minulle aloitettiin nyt tähän kiertoon kortisoni. Ideana on ehkäistä alkionsiirrossa mahdollisesti tapahtuvaa hylkimisreaktiota. Samoin kuin esim. elinsiirroissa elimistö voi hylkiä siirrettävää kudosta ajatellaan, että alkionsiirroissa voisi tulla samantapainen hylkimisreaktio. Tein nopean kirjallisuushaun, ja jotain tutkimustulosta löytyi artikkeleista, joiden mukaan ivf-hoidoissa oli kortisonilla saatu hyötyä hedelmöitystuloksiin. Tietysti kortisonista voi tulla sivuvaikutuksia ja saatu näyttö vaikutti vähäiseltä, joten en ihmettele ettei sitä niin herkästi ainakaan julkisella puolella käytetä. Mutta minulle siis kortisoni ja asperiini aloitettiin.

Polkka ja Sintu Tsemppiä piinapäiviin !

ON Ensi viikolla UÄ, ja katsellaan josko tähän kiertoon voisi taas PAS:ia yrittää
Minullakin on mennyt viime ja tämänkertaisessa IVF:ssä kortisoni, Prednisolon siirtoon saakka 20mg ja siirtopäivästä 10mg. Myöskin Primaspan 100mg alkoi siirtopäivästä.
Mulle lääkäri on sanonu tuosta kortisonista että hillitsee mahdollisesti kohdun limakalvolla kasvavaa endometrioosia ja näin ollen parantaa kiinnittymis mahdollisuuksia.
Primaspan mulla käytössä korkean hemoglobiinin vuoksi. Ja asetyylisalisyylihappohan lisää verenkiertoa kohtuun, jolloin se voi olla vastaanottavaisempi. =)
 
Tässä tulee ihan hulluksi, kun näin lomalaisena ei ole mitään muuta ollu ku aikaa seurata oman kroppansa muutoksia... onneksi palaan maanantaina töihin, niin saan muuta ajateltavaa...
Mitä mieltä olette? Kuinka aikaisin raskausoireita voi ilmaantua vai olenko mie ihan hakoteillä?
Mulla tulee tänään viikko punktiosta eli hedelmöittymisestä.
Tänään ovat alavatsakivut palanneet, ihan samanlaisina ku torstainaki, ihan niinku ois menkat tulossa ja vatsaa turvottaa muutenki. Tänään on tuntunu outoa paineen tunnetta myös alaselässä.
Rinnat edelleenki arat ja lämpöä tänään 37,3.
Pissalla saan ravata aika useasti. Ja tänään kahvin juonnista tuli huono olo... en tiedä sitten johtuiko siitä että join tyhjään vatsaan, mutta kuitenki...
Tiedän, että nämä kaikki oireet voivat johtua ihan muustaki ku raskauden alkamisesta, mutta silti ois kiva uskoa/ toivoa... :)
Sintu, kirjoitin muistaakseni inssiketjuun, että tässä kierrossa kun plussasin, mulla oli vähemmän oireita kuin niissä kierroissa jolloin en oo ollut raskaana :) Mutta siis, käsittääkseni oireiden alkaminen on aika yksilöllistä, mutta kyllä mä huomasin ekoja aavistuksia raskaudesta joskus dpo 10 paikkeilla ehkä. Tai en siinä vaiheessa osannut niitä tulkita kuin menkkaoireiksi. Tosiaan menkka- ja raskausoireet voivat nähtävästi olla aika samanlaisia. Tälläkin hetkellä mahaa juilii vähän kuin vuoto alkais hetkellä millä hyvänsä :) Mutta tuo vessassa ravaaminen oli kyllä yksi selkeä oire mulla. Öisin saa herätä kaksi tai jopa kolme kertaa vessaan. Pidän peukkuja!
 
Olipas mielenkiintoista luettavaa noi biologin kommentit...
Minahan piinailen juurikin taalla Jenkeissa, ja meilla on mukana hoidossa baby asperin eli 81mg paivassa siihen asti kunnes raskaustesti mahd. positiivinen. Myos kortisoni on hoidossa mukana, mutta vain neljan paivan kuuri: 16mg paivassa 4 paivaa ennen PASsia. Ja niin ikaan vuodelepo on 2 vuorokautta siirron jalkeen ja 2 viikkoa ei saa nostella painavia esineita tai ponnistella. Juu ja seksi kielto on myos voimassa varhaisultraan saakka.
Kai naa on kaikki kuitenkin laakarikohtaisia valintoja, koska kylla talla klinikalla on ihan samat onnistumisluvut kuin muillakin klinikoilla.... Taa on niin tata. Kaikki on yksilollista ja varmaan myos tuurista kiinni. Ei tiede kuitenkaan ihmeita tee.

Ma en ees tieda mita luokkaa tai monisoluisia meidan alkiot on. Varmaan saisin kysymalla tiedon, mutta tarviinko ihan oikeesti sita tietoa? Vai alanko vaan stressaamaan siitakin lisaa?

Noh, jokatapauksessa enaa reilu viikko aikaa ja "pullat on uunissa".
 
Sintu ja Kimalle, uskon että tuon kortisonin kohdalla vastasivat enemmänkin mulle, mulla kun ei ole endometrioosia, eikä missään arvoissa häikkää (vaikka yritinkin kysyä aina yleisesti kaikesta :D), ja se tosiaan oli vain yhdellä lauseella hutaistu lääkärin puolelta. Sanoi minulle, että kortisonista on hyötyä vain jos on kortisonin puutetta, mutta biologin kanssa en tuosta sen enempää keskustelut kun aikakin oli lopussa.

Olen vähän yrittänyt pummia tuota kortisonia, ja kaikkea muutakin mitä täällä on tullut esille :D. Aina vain sanovat, että siitä kortisonista ei mun kohdalla olisi mitään hyötyä. Tuota biologilta saamaani tietoa kirjoittaessani mietinkin, että toivottavasti kukaan ei nyt lue tuota ihan sellaisenaan kokonaisena totuutena, koska kaikki meistä on niin yksilöllisiä, ja sanoi tuo biologikin että tapauskohtaisestihan se kaikki kuitenkin katsotaan.

Yritinkin lähinnä hakea sellaista perustietoa mikä vähän selvittäisi meille asioiden kulkua. Itseäni kun monesti mietityttää ja hermostuttaa esim. kaikki alkioiden sulatukseen ja jakautumiseen liittyvä.

Dreamer, uskon että niistä munasolujen luokista meille niin hirmuisesti puhutakaan, koska saattavat vain turhaan lisätä stressiä. Kaikilla siirretyillä kun on kuitenkin mahdollisuus, oli sitten mitä luokkaa hyvänsä. Tavallaan tieto lisää tuskaa, mutta tavallaan nyt kun kävin biologin kanssa näitä juttuja läpi, niin osaan ottaa rennommin kun ymmärrän vähän enemmän. Tekevät kyllä kaikkensa, ja niillä onnistumisprosenttitiedoilla ei loppujen lopuksi tee mitään. Sehän on kuitenkin vähän kuin ostaisi jonkun arvan :D. Voi onnistua, mutta voi olla onnistumatta. Joka kerralla.

Ja lääkäri tosiaan sanoi, että kaikki "normaalitkin" raskaudet ja kiinnittymiset tapahtuvat yleensä kun ihminen on liikkeessä, ja siirretyllä alkiolla on samanlaiset olosuhteet. Joka tapauksessa noudatan varmasti seuraavaksikin tiettyä varovaisuutta mm. nostamisessa...:whistle:.

Tosi hienoa että pääset kohta piinailemaan :).

Niin, ja mulla oli tosiaan tänään hymynaama ovistestissä, eli ensi viikolla on siirto jos kaikki menee hyvin. Eli Dreamerin kanssa ainakin piinaillaan suurin piirtein samoilla ajoilla :).

Tammuska hienoa! Onnea punktioon!!! Sinäkin piinailet sitten samaan aikaan :).

Sintu, täällä pidetään sulle peukkuja! Onko vieläkin niitä tuntemuksia?
 
Viimeksi muokattu:
Sintu, täällä pidetään sulle peukkuja! Onko vieläkin niitä tuntemuksia?
Yöllä saa käydä 1-2 kertaa pissalla, kun normaalisti saan nukuttua ilman yhtään käyntiä. Ja päivälläkin tuntuu että pissattaa n. joka 3. tunti.
Alaselkätuntemukset ovat lisääntyneet ja kuukautismaiset nippailutkin jatkuneet.
Vatsa on niin turvoksissa että näyttää niinku oisin jo pitkälläki. :D
Rinnat ovat mielestäni tänään aremmat kuin eilen.
Lämpöä edelleen 37,2 ku normaalilämpö on 36,8.

Mullahan ois tänään siis vasta rv 3+1. Mietin sitä että jos sattuu et oiski molemmat alkiot kiinnittyny, niin eikö tuon hCG:n pitäisi nousta nopeammin ku yhtä odottaessa? Voisiko siis näin selvät raskausoireet, näin varhaisessa vaiheessa johtua juuri tuosta hCG:n nopeasta noususta?
 
Viimeksi muokattu:
Yöllä saa käydä 1-2 kertaa pissalla, kun normaalisti saan nukuttua ilman yhtään käyntiä. Ja päivälläkin tuntuu että pissattaa n. joka 3. tunti.
Alaselkätuntemukset ovat lisääntyneet ja kuukautismaiset nippailutkin jatkuneet.
Vatsa on niin turvoksissa että näyttää niinku oisin jo pitkälläki. :D
Rinnat ovat mielestäni tänään aremmat kuin eilen.
Lämpöä edelleen 37,2 ku normaalilämpö on 36,8.

Mullahan ois tänään siis vasta rv 3+1. Mietin sitä että jos sattuu et oiski molemmat alkiot kiinnittyny, niin eikö tuon hCG:n pitäisi nousta nopeammin ku yhtä odottaessa? Voisiko siis näin selvät raskausoireet, näin varhaisessa vaiheessa johtua juuri tuosta hCG:n nopeasta noususta?
Myös mun käsittääkseni se on niin, että kaksoisraskauksissa on tuota istukkahormonia enemmän, joten oireetkin voivat olla vahvemmat.

Noista lämmöistä muuten, että sellainen käsitys mulla on että lämmöt nousee aina kun munasolu irtoaa (tai niillä main), ja laskee juuri vuodon alkamisajalla ellei raskaus ole alkanut. Jos raskaus on alkanut, pysyy lämmöt koholla. Eli sen mukaan ei lämpöjen noususta oikein voi päätellä raskauden alkamista ennen kuin kierron lopussa. Mulla ne ainakin on ollut 37.2 sen loppukierron ajan menkkoihin asti.

Kuulostaan nuo oireet oikein hyviltä
.
 
Näin se varmaan on noiden lämpöjen kanssa; mulla myös ollut lämmöt järjestään loppukierrosta koholla myös silloin, kun en oo ollut raskaana, kuten oli myös nyt kun sitten olin raskaana. Eli lämmöissä en olisi pystynyt huomaamaan mitään, mistä olis voinut päätellä raskautta :)
 
Pp2, no comments...
Blastosiirron kunniaksi päätin aloittaa herkkulakon, jonka ajattelin menevän varmaan siinä sivussa, kun muutenkin nää tulevat pari vkoa on piinallista odottamista:headwall: Mies oli vielä niin kultainen, että liittyi lakkoon mukaan, ihan sympatiasta. Eilen oli myös 36-v.synttärit ja päivä alkoi heti hemmottelulla: gonapeptyyli vatsamakkaroihin. Mikäs sen mukavampaa:) Jotenkin ei ollu mitään sen kummempaa fiilistä juhlia tota lukemaa....

Sintu: tsemppiä tuplapiinailuun! En oo mikään asiantuntija oireiden suhteen, mut jotain siellä sun kropassa on selvästi käynnissä=) Muistaakseni mainitsit, että sulle on määrätty primaspanit korkean hemoglobiinin takia: saako kysyä, mitkä on sun lukemat? Mihinköhän se raja vedetään ton hemoglobiinin kanssa....?

Polkka
: tsemiä myös piinailuun!

Susirouva: mulla on peukut pystyssä, että sulatuksesta selviää blasto aina masuun asti b:)d
 
Pp2, no comments...
Blastosiirron kunniaksi päätin aloittaa herkkulakon, jonka ajattelin menevän varmaan siinä sivussa, kun muutenkin nää tulevat pari vkoa on piinallista odottamista:headwall: Mies oli vielä niin kultainen, että liittyi lakkoon mukaan, ihan sympatiasta. Eilen oli myös 36-v.synttärit ja päivä alkoi heti hemmottelulla: gonapeptyyli vatsamakkaroihin. Mikäs sen mukavampaa:) Jotenkin ei ollu mitään sen kummempaa fiilistä juhlia tota lukemaa....

Sintu: tsemppiä tuplapiinailuun! En oo mikään asiantuntija oireiden suhteen, mut jotain siellä sun kropassa on selvästi käynnissä=) Muistaakseni mainitsit, että sulle on määrätty primaspanit korkean hemoglobiinin takia: saako kysyä, mitkä on sun lukemat? Mihinköhän se raja vedetään ton hemoglobiinin kanssa....?
Synttärionnittelut eilisen johdosta ja tsemppiä sinullekin piinapäiviin! =)
Milloinkas pääset testaamaan?

Mulla todellakin hemoglobiini huitelee aina 155-160 välillä ja sen vuoksi määrätty tuo Primaspan hoitojen aikana.
 
Heippa!

Satuin surffaillessa tähän teidän ketjuun ja heti osui ja upposi! Huolitteko vielä mukaan jutustelemaan?

Olen 38-vuotias -- ihan kohta jo 39(kääk!) -- ensimmäistään toivova ja yrittävä. Tätä taivalta on takana jo kolmisen vuotta ja hoidoissa ollaan oltu vuoden verran. Diagnoosina teillekin varmaan tuttu "selittämätön lapsettomuus". Meille on tehty 3 inssiä, yksi IVF ja siitä yksi pas. Pienehkö epätoivoisuus alkaa hiljalleen hiipimään tajuntaan ja vertaistuki olisi kovin tervetullutta! Huomenna alkaa Puregonin tuikkiminen ja pitää kerätä usko ja toivo tähän toiseen IVF hoitoon.. Tiedän olevani moniin verrattuna vasta hoitojen alussa, mutta kun tuo aika kuluu ja syntymäpäivät kasvattaa numeroaan uhkaavalla tavalla.:O

Kovasti tsemppiä ja voimia teille kaikille. Teitä on muutama piinailemassakin, hirmuisesti onnea matkaan itse kullekin!

Toivotteleepi Aurora
 
Susirouva Toi oli kylla niin hyvin sanottu, et taa on kuin arvan ostaisi. Joko onnistuu tai ei.... Ei oo mitaan varmaa reseptia ikava kylla, etta nain tama onnistuu. Ollaan me ihmiset kuitenkin niin hassuja otuksia. Muistan ittekkin viime IVF kierrossa etta googlasin yota paivaa kaikennakoisia pikku juttuja netista, mika voisi vaikuttaa raskautumiseen ja kiinnittymiseen ja jakautumiseen jne... ha ha ha. Eipa onnistunut kuitenkaan, olis varmaan vaan pitanyt tyhmana rentoutua sohvalla tietamatta mistaan mitaan... =)
 
Tänään on sitten ensimmäinen aika lääkäriin, jännittää ja tästä viikosta tuleekin varmasti
aika jännittävä ja ehkä pelottavakin. : /
Mutta kuhan saisi selvyyttä tähän lapsettomuuteen.

Tsemppiä teille muille, toivottavasti tärppää. :)
 
Aurora, tervetuloa :). Kyllä tästä ainakin mulle on valtavasti apua kun täällä saa lukea muiden juttuja ja jakaa omiaan. Itselläni on nyt jo ikää 39, ja samanlaiset tunteet sen suhteen. On sulla kuitenkin vielä vuosia aikaa :). Ja nuo inssit eivät ole ollenkaan tehokkaita hoitoja, ettei niiden onnistumattomuudesta kannata masentua tai päätellä juuri mitään. Teillä on nyt siis toinen punktio tulossa?

Kais, sepä se, selvyyttä todellakin kaipaisi! Vieläkin tuntuu kuin olisi sokkohoitoja, kun mitään konkreettista korjattavaa ei ole meillä löytynyt. Tosi kiva kun pääsit nyt alkuun. Minkäslaiselta teidän suunnitelmat nyt näyttää?

Kauheata jännitysnäytelmää nämä hoidot. Kuten täälläkin on monta kertaa tullut ilmi. Aaargh. Sain vasta äsken soiton että tulevasta siirrosta soitetaan mulle huomenna. Ei ollut oikea biologi vielä paikalla, ja siirto menisi näillä näkymin viikonlopulle koska on jo blastokysti. Selvittävät että saanko tuota siirtoa ollenkaan tähän kiertoon, että onko se mahdollista tehdä viikonloppuna.

Voisiko joku lainata hyviä hermoja? Voisin palauttaa ne n. viikon päästä...

Sain nyt soiton että siirtävät lauantaina. Alkiota aletaan sulattamaan vasta lauantai aamuna, joten varmaksi siirtoon pääsemisen saan tietää vasta silloin.
 
Viimeksi muokattu:
Aurora 73 Tervetuloa, miekin oon uusi täällä.
Susirouva, tässä ollaan ihan alkutaipaleella viellä, lääkäri otti papakokeen gyneä varten
ja huomenna labraan ainakin verikokeisiin, ensviikon maanantaina saa tietää löytyykö
verikokeista jotakin häikkää, mikä selittäisi lapsettomuuden, siitä sitten jatketaan.
Jännä viikko tulee olemaan, menkkoja oottelen alkavan, kp 25 menossa.
Tsemppiä siullekin Susirouva. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Aurora 73 Tervetuloa, miekin oon uusi täällä.
Susirouva, tässä ollaan ihan alkutaipaleella viellä, lääkäri otti papakokeen gyneä varten
ja huomenna labraan ainakin verikokeisiin, ensviikon maanantaina saa tietää löytyykö
verikokeista jotakin häikkää, mikä selittäisi lapsettomuuden, siitä sitten jatketaan.
Jännä viikko tulee olemaan, menkkoja oottelen alkavan, kp 25 menossa.
Tsemppiä siullekin Susirouva. :)
Mulla tehtiin v. 2004 munatorvien aukiolotutkimuskin.
Sittenhän tutkimukset kohdistuu mieheen ja simpat tutkitaan, jos sinusta ei löydy mitään vikaa. :)
 
Sintu Miten menee, onko edelleen tuntemuksia ?

Aurora Tervetuloa !

Susirouva Ilmoittele minullekin, jos löydät hyvän hermolainaamon =)

ON Ultrassa on taas käyty, kierto näyttää hyvältä ja limakalvo hyvännäköinen, joten ovista pongaillaan ja 1. IVF:n 2. PAS todennäköisesti loppuviikosta. Pääsen siis mukaan kynsienpureskeluporukkaan ;)
 

Yhteistyössä