Visalaskusta typerä kysymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Kun en sitä usein edes käytä. Ni en tiedä.

Mutta kun mulla on yksi lyhennysvapaa kuukausi, sain siis viime kuussa 0,00 loppusummaa näyttävän laskun.
Ostokseni oli merkityt, loppusumma nolla ja tieto että on lyhennysvapaa kuukausi. Edelliset ostokset joskus kesällä ja maksetut pois ajallaan.

Niin miksi mä nyt sitten saan laskun, jossa on viivästyskorkoa? Ja tilinhoitomaksua?

:O

Eikö lyhennysvapaa tarkoitakaan lyhennysvapaata? Täh? VAi miten tää menee?

Mä koetinkin, mutta eihän sieltä vastattu. Niin siis luottokunnan numerosta. Olen kai edelleenkin jonossa....
Eihän sitä korkoa ole kuin jokusen sentin, ja aloin myös miettiä näitä sarjassamme typeriä pankkikysymyksiä väsähtäneille virkailijoille :D

Varovasti ensin palstalta.... :whistle: koska kai ne olettaa, että mun on pitänyt lukea sopimus.... olen kai, joskus lukenutkin sen, mutta nyt en tiedä mihin ööhön sen olen arkistoinut :snotty:

Käsitykseni mukaan homma menee nimenomaan juuri noin. Eli lyhennysvapaalla sun ei tarvii maksaa sitä lyhennystä, mutta maksat ihan normaalisti tilinhoitomaksut (ne yleensä menee aina kun kortilla on jotain ostoksia), luottokoron ja sit viivästyskoron ikään kuin ylimääräisenä kuluna siitä, että sun ei tarvi maksaa lyhennystä.

Onko ton viivästyskoron periminen reilua - mun mielestä ei, kun lyhennysvapaasta on sovittu, mut moni kortinmyöntäjä sen veloittaa. Kantsii soittaa pankkiin.

Ja osan Visa-korteista myöntää pankki, osan Luottokunta, osan joku muu (yleensä ulkomainen) taho. Katso siitä laskulta mihin sun pitää soittaa asiakaspalvelua saadaksesi :)

Yhteistyössä