Mistä saa ostettua halvalla lihaisia luita tai muita halpoja lihoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mä havahduin ymmärtämään, että aivan järjetöntä syöttää eläimille kuivamuonaa. Niinpä ajattelin ainakin kokeilla tehdä itse ruokaa. Ekan satsin tein jo ja hyvin meni kaupaksi sekä kissalle että koiralle. Ongelmana on lähinnä lihan kalleus ja jostain luin että lihaisat luut ja raaka liha olis muutenkin parempi vaihtoehto. Osaisko joku siis vinkata mistä sellaisia sais? Tiedän että kaupassa on pakastekaapissa, mutta muistaakseni ne on aivan hävyttömän hintaisia.

Niin ja vielä: saako eläimille syöttää punajuurta? Ajattelin hyödyntää ruoassa kuorijätteet (porkkanan, perunan, sipulin jne.), mutta mites tosiaan punajuuren kanssa? Onko jotain syytä miksi sitä ei sais syöttää eläimille?

Meillä ei ole lemmikejä, mutta ihan omaan ruuanvalmistukseen raaka-aineiksi ostamme lihaisia luija ja keittolihaa makuluulla, sekä elimiä ihan vaan lihakaupasta. Välillä asioimme teurastamon tehtaanmyymälässä, mutta siellä on huonompi valikoima. Atrian myymälässä tuppaa olemaan kovasti einesvoittoista tarjonta

Mä en ole koskaan käynyt lihakaupassa saati teurastamon tehtaanmyymälässä. Joten jos joku Turun seudulla asuva tietää missä sellaisia vois olla, niin vinkkiä otetaan vastaan :)

Raakaruoan, jossa luuta mukana, kanssa kannattaa olla alkuun varovainen "tukkeumien" vuoksi. Koiramme- lehdessä oli aikanaan aina mainos autosta, joka kiersi, ja myi noita koirien tuotteita, Kennel-Rehu taisi olla nimeltään. Oamlle ostin aikanaan naudan sääriluita meidän kunnan teurastamon myymälästä.

Punajuuresta en tiedä, onko vahingollista, mutta aikanaan entinen koirani onnistui sitä pöydältä näpistämään. Mielenkiintoisen värisen pissin teki sitten vaalealle matolle.

Kauppahallissa siinä Jokisella on "ihania" luita ja jauhelihaa lemmikeille yms :)
Pitäis itekin hakee joku törkeen iso ja kamala luu koissulin iloksi.

Mä syötän eläimille (kissa ja koira) aika paljon ihan tavis sika-nauta-jauhelihaakin.

Mä meinasin ainakin aloittaa sillä Yrjölän puurolla, eli raakaruoka ei varsinaisesti ole edes suunnitteilla. Juurikin mietin josko alkuun olis järkevämpää keittää lihat. Mutta semmoiseksi satunnaiseksi herkuksi vois hankkia lihaisia luita.

Kauppahalli ja Mestaripalvi, kiitos vinkeistä :).

Niin ja kiitos sipulivinkistä myös.

Mutta siis pakko vielä taivastella että miten mä olen ollut niin kertakaikkisen tyhmä ja aivopesty, että olen kuvitellut kuivamuonan olevan ainoa oikea vaihtoehto eläimen oikeaoppiseen ruokintaan. Oikein hävettää!!! Muistan jopa miten vuosia sitten vähän paheksuen seurasin kun kaverini teki koiralleen ruokaa riisistä jne. Mietin että voi koiraparkaa kun ei taatusti saa sapuskastaan tarvittavia ravintoaineita.

Näin sitä ihminen on vedätettävissä, prkl!

• Tykkää
Reactions: as if

Yhteistyössä