Leijuminen unessa

  • Viestiketjun aloittaja nukkuja
  • Ensimmäinen viesti
Hih, tuolla toisessa uniketjussa jo kirjoittelinkin että minä taas useimmiten lennän pulkalla! :D Tai sit istun jalat ristiin "lootusasentoon" ja lähden vaan lentelemään. Toisinaan lähtee homma hanskasta enkä pääse enää alas. Ja myös aina mietin, että miksi en muuten aina liiku näin, miten oon tän unohtanut, ja että mahtaako kaikki muutkin osata...

Mulla on muutenkin aika villejä unia aina... :xmas:
 
A.p.
Eiks kukaan muu leijaile pystyasennossa? Kaikki muutko vain uida polskuttelee ilmassa? :D

Ja myös aina mietin, että miksi en muuten aina liiku näin, miten oon tän unohtanut, ja että mahtaako kaikki muutkin osata...
Se on kyllä jännä juttu, kun tulee aina ajatelleeksi, et miten tällaisen taidon muka voi unohtaa ja miksi en aina liiku näin. :D Kuulostaa niin tutulta.
 
Liitelijä
Mä nään sellasia unia, että kävelen/juoksen ja yhtäkkiä saan pidennettyä askeleita siten, että pääsen yhdellä harppauksella pian jo monta kymmentä metriä. Liitelen juuri sillä lailla 10-20 senttiä maanpinnan yläpuolella. Monesti samalla tulee ajatus, että "oho, osaan tän oikeesti, enkä vaan unessa" :D.

Välillä nään myös niitä räpistelyunia, joissa ikäänkuin uimaliikkeillä pääsen lentämään, mutta yleensä se on tosi vaikeeta. Sit nään myös niitä, että ajan autolla/lasken pulkalla mäennyppylän yli ja singahdan niin korkeelle ilmaan että pelottaa.. tai lennätän leijaa, joka tempasee ilmaan tms.

Se ihana noissa ekoissa unissa on, että niissä on aina mukava tunnelma, jälkimmäisissä taas usein pelottava tai turhautunut.
 
777mieps
Näin taas viimeyönä unta leijumisesta.
Hyppään ilmaan, laitan jalat yhteen ja annan ilmavirran kohottaa minut ilmaan. Osaan myös kellua ja leijua kylkiasennossa ym..kerran hoksasin että pysyn sielä ilman uintiliikkeitäkin. Alastulo usein hankalaa en aina pääse vaikka haluaisin, tarvitsen jonkun ihmisen käden ojennuksen että pääsen alas, käden jsta siis pitää kiinni..

Unessa lentäminen aiheuttaa enrmmänkin minussa ahdistusta.Pidän sitä yliluonnollisena tapahtumans ja että pahathenget ns. pitävät kantapistäni kiinni niin että voin leijua eriasennoista ja että minun myös sitten vaikeata päästä alas.en tosin näe unessa näitä pahojahenkivaltoja, se on vain unessa omaa arvelua ja pohdintaa ja koko taito ahdistaa.

kuitenkin haluan näyttää kakille taitoni.
kukaan ihminen ei ole erityisen yllättynyt unessani tästä taidosta. Kukaan ei ole ns. Innostunut, ei kehu, päivittele, ihaile ym ym..silti mulle yärkeätä näyttää ko.taito vaikka se sitten aiheuttaa mussa ahdistusta kun mietin mitä yämän takana ehkä onkin.
jalkapohjia voi myös kihelmöifä /puutua lenyämisen aikana.
unet ovat hyvin todellidia ja olin herättyäni erittäin helpottunut et oli unta :)
 
"Mie"
Flow- unia! Niissä on aina hämmästyneen positiivinen lataus! Minähän osaan lentää! Tästäkö linnuista tuntuu lentäminen? Olen nähnyt myös unia missä seison jonkun jalkaterillä ja hän lennättää minua.
 
vierailija
Mulla on toistuva teema, jota näen aina silloin tällöin unissani. Se on liikkuminen niin, että olen pystyasennossa, mutta jalkani eivät kosketa maata, vaan ovat parikymmentä senttiä maan pinnan yläpuolella. Toisin sanoen liikun leijumalla.

Yleensä leijuntaunissani toistuu se, että alan leijumaan ja sitten yhtäkkiä tajuan, että osaan tosiaankin liikkua myös sillä tavalla. Leijuminen on unissani taito, jonka olen unohtanut ja jonka sitten yhtäkkiä taas muistan. Joskus uniin liittyy pohdinta, että onko leijumalla liikkuminen aivan tavanomainen taito vai olenko ainutlaatuinen.
Siä oot tavannut itsesi, kuka oikeasti olet.
 
vierailija
Mulla on toistuva teema, jota näen aina silloin tällöin unissani. Se on liikkuminen niin, että olen pystyasennossa, mutta jalkani eivät kosketa maata, vaan ovat parikymmentä senttiä maan pinnan yläpuolella. Toisin sanoen liikun leijumalla.

Yleensä leijuntaunissani toistuu se, että alan leijumaan ja sitten yhtäkkiä tajuan, että osaan tosiaankin liikkua myös sillä tavalla. Leijuminen on unissani taito, jonka olen unohtanut ja jonka sitten yhtäkkiä taas muistan. Joskus uniin liittyy pohdinta, että onko leijumalla liikkuminen aivan tavanomainen taito vai olenko ainutlaatuinen.
Itse ja lapseni lentelemme ja leijumme unissamme useinkin, yleensä selkounissa, jossa tiedämme olevamme unessa ja voimme vaikuttaa näin sen tapahtumiin.
 

Yhteistyössä