Leijuminen unessa

  • Viestiketjun aloittaja nukkuja
  • Ensimmäinen viesti
nukkuja
Mulla on toistuva teema, jota näen aina silloin tällöin unissani. Se on liikkuminen niin, että olen pystyasennossa, mutta jalkani eivät kosketa maata, vaan ovat parikymmentä senttiä maan pinnan yläpuolella. Toisin sanoen liikun leijumalla.

Yleensä leijuntaunissani toistuu se, että alan leijumaan ja sitten yhtäkkiä tajuan, että osaan tosiaankin liikkua myös sillä tavalla. Leijuminen on unissani taito, jonka olen unohtanut ja jonka sitten yhtäkkiä taas muistan. Joskus uniin liittyy pohdinta, että onko leijumalla liikkuminen aivan tavanomainen taito vai olenko ainutlaatuinen.
 
Mulla on toistuva teema, jota näen aina silloin tällöin unissani. Se on liikkuminen niin, että olen pystyasennossa, mutta jalkani eivät kosketa maata, vaan ovat parikymmentä senttiä maan pinnan yläpuolella. Toisin sanoen liikun leijumalla.

Yleensä leijuntaunissani toistuu se, että alan leijumaan ja sitten yhtäkkiä tajuan, että osaan tosiaankin liikkua myös sillä tavalla. Leijuminen on unissani taito, jonka olen unohtanut ja jonka sitten yhtäkkiä taas muistan. Joskus uniin liittyy pohdinta, että onko leijumalla liikkuminen aivan tavanomainen taito vai olenko ainutlaatuinen.
Mulle käy juuri sanalleen kuvailemallasi tavalla. Juuri niin, että huomaa sen olevan taito ja sen että on unohtunut. Ainoa ero on se, että mä leijun uimaliikkeillä :LOL: Rintauintiliikkeillä ja mitä kovempaa "uin" sitä korkeammalle nousen. :D
 
"vieras"
Mulle käy juuri sanalleen kuvailemallasi tavalla. Juuri niin, että huomaa sen olevan taito ja sen että on unohtunut. Ainoa ero on se, että mä leijun uimaliikkeillä :LOL: Rintauintiliikkeillä ja mitä kovempaa "uin" sitä korkeammalle nousen. :D
Minä myös liikun ilmassa rintauintiliikkeillä, siis unessa. Joskus myös räpytän käsillä lentoliikkeitä, kun tarvitsee kohota nopeasti korkeammalle :D
 
[QUOTE="vieras";25413003]Minä myös liikun ilmassa rintauintiliikkeillä, siis unessa. Joskus myös räpytän käsillä lentoliikkeitä, kun tarvitsee kohota nopeasti korkeammalle :D[/QUOTE]

:LOL: Eikä! :D Ennen tätä alotusta luulin olevani ainoa yhtä sekoja unia näkevä.
 
[QUOTE="äiti";25413091]minä näin joskus noita unia, mutta nyt en oo nähny pitkään aikaan. minäkin "uin" siellä ilmassa ja oli tosi helppo päästä nopeesti korkealle. =9[/QUOTE]

Joskus muuten käy niinkin, että räpiköi vahingossa itsensä liiankin korkealle ja kauas. Paniikki meinaa iskeä, että kuinka nyt alas. :)
 
Glorinha, et ole yksin, mä olen uinut ilmassa sammakkoa unissani lapsuudesta saakka :D Isäni kertoi myös näkevänsä ihan samanlaisia unia, ja kerran vuosia sitten, huvittavaa kyllä, tapasin yöjunassa tytön, joka oli myös ilmauimari unissaan :)
 
Se mikä noissa unissa on hankalaa, on se, että rintauintiliikkeitä pitää tehdä taukoamatta, muuten alkaa vajota, eli ilmassa ei voi "kellua"... En ikinä uskaltanu mennä ihan hirveän korkealle koska pelkäsin etten jaksa enää uida ja käy ohraisesti :)
 
Ei hiisi kun tulee ilmauintiunet elävinä mieleen :) Ne oli jotenkin niin "realistisia" tavallaan, herätessään sitä oli ihan varma että voisi vaan lähteä lentämään... Muistan myös, että ilmassa uiminen oli sikäli raskaampaa kuin vedessä, että ilmassa oli huomattavasti vähemmän vastusta.

Kaikkea sitä. Kiitos tästä, enpä ollut taas hetkeen noita unia funtsinut :D
 
"vieras"
Mitä? Näkeekö näin moni noita uintiunia? :-o

Mun unissa jos kauhoo tarpeeks niin voi sitten liidellä pitkän matkaa samalla vauhdilla. Kerran näin unta että tulin uimasta ja jatkoin kotimatkaa lentämällä. Kätevää kun ei tarttunut hiekka rannalta jalkapohjiin...
 
[QUOTE="vieras";25413316]Mitä? Näkeekö näin moni noita uintiunia? :-o

Mun unissa jos kauhoo tarpeeks niin voi sitten liidellä pitkän matkaa samalla vauhdilla. Kerran näin unta että tulin uimasta ja jatkoin kotimatkaa lentämällä. Kätevää kun ei tarttunut hiekka rannalta jalkapohjiin...[/QUOTE]

Niin tuokin! Tosiaan kun tarpeeksi räpiköi, voi liidellä kuin kotka konsanaan! :D
 
"vieras"
Kukaan ikinä kuullut moisille unille mitään selitystä? Vai onko kaikilla moisia näkevillä yhtä vilkas mielikuvitus? :)
Kaikenlaisia selityksiä on kehitelty, esim. "Lentäminen ilman lentovälinettä kertoo henkisestä pelottomuudesta." Tiedä noista sitten... Joskus ilmassa minulle tulee katto vastaan, se on aika ahdistavaa, olenkin suljetussa tilassa, enkä vapaa. Yritän sitten etsiä jotain aukkoa, josta pääsisi eteenpäin.
 
"vieras"
Pitkästä aikaa tosi hyvä ketju ja keskustelu, menenkin nyt kohta nukkumaan,ensin makaan vähän aikaa piikkimatolla, kun on kauhea selkäjumi. Kauniita lentounia kaikille :)
 

Yhteistyössä