Onko muita jotka eivät ikinä

• Viestiketjun aloittaja luuseri
  • Ensimmäinen viesti
luuseri
opi virheistään? Olen 38v, 3 kasta. Lasten isä oli ollu linnassa kun tutustuttiin 90-luvun alussa, sekakäyttäjä. Lasten ollessa pieniä meni välillä pitkäänkin hyvin. Erottiin 5 v sitten. Sen kaverin kanssa tutustuttiin. En tienny taustoista sen enempää kuin että olivat Kivisaaressa tutustuneet...Mukavantuntuinen tyyppi. Kunnes arki alkoi. Asuttiin yhdessä, tuli riitaa, lapsiakin haukkui. Yritin päästä eroon. Kiristi. Lopulta suostui lähtemään minun kodista.Vaati käymään luonaan tai muuten... Olin töistä saanut/ottanut ruokaa(keittiössä töissä). Se ei ollut sallittua, joten kiristi että ilmoittaa pomoille jne. Muutakin kiristystä. Nyt vihdoin päästänyt irti. Soittaa ehkä kerran kuussa. En ole ollut sen kanssa lähemmässä kontaktissa yli puoleen vuoteen, vihdoinkin ymmärtää ETTEN ENÄÄ HALUA. Lasten isä käytti fyysistä väkivaltaa, toinen RANKASTI henkistä! Enään en päästä ketään lähelleni, kukaan ei minua satuta, niin rikki olen!! Missään ei ole kunnon miehiä, sen olen oppinut.

vai luuseri
olet selvinnyt kahdesta väkivaltaisesta miehestä ja olet selvinnyt siitä huolimatta kolmen lapsen kanssa. Et vaikuta edes siltä, että pitäisit väkivaltaa omana syynäsi. Olen taipuvainen ajattelemaan, että olet vahva ihminen.

Moni joka jostain syystä löytää itsensä yhteiskunnan alemmilta portailta, ei ikinä nouse sieltä senttiäkään, koska uskoo joko ansainneensa kaiken pahan mikä kohdalle osuu, tai luulee ettei mitään parempaa ole olemassakaan.

Voi olla, että tarpeekseen saaminen mieskunnasta on hyväkin ratkaisu, koska vaikka löytäisit miehen joka ei suoranaista väkivaltaa harrasta, niin on muuten viallisia pilvin pimein. Juoppoja, pelureita, kylmiä, erilaisia hyväksikäyttäjiä, vätyksiä joista tulee riippakivi. Jos et luota kykyysi välttyä jäämästä tuollaisten saaliiksi, niin voihan noita välttää kokonaankin.

Mutta jos olet kokeillut kahta, ja ne olivat kavereita keskenään, niin aika varmasti ne myös jakoivat saman maailmankuvan ja arvot, esim. että naista sopii käyttää hyväksi ja pelotella. Kehitä itseäsi ja itseluottamustasi ja toimivia suhteita lapsiin ja ystäviin - jos jälkimmäisiä ei ole tarpeeksi, hanki lisää. Mitä vahvemmin olet oma itsesi, sitä vähemmän houkuttelet nilkkejä.

luuseri
olet selvinnyt kahdesta väkivaltaisesta miehestä ja olet selvinnyt siitä huolimatta kolmen lapsen kanssa. Et vaikuta edes siltä, että pitäisit väkivaltaa omana syynäsi. Olen taipuvainen ajattelemaan, että olet vahva ihminen.

Moni joka jostain syystä löytää itsensä yhteiskunnan alemmilta portailta, ei ikinä nouse sieltä senttiäkään, koska uskoo joko ansainneensa kaiken pahan mikä kohdalle osuu, tai luulee ettei mitään parempaa ole olemassakaan.

Voi olla, että tarpeekseen saaminen mieskunnasta on hyväkin ratkaisu, koska vaikka löytäisit miehen joka ei suoranaista väkivaltaa harrasta, niin on muuten viallisia pilvin pimein. Juoppoja, pelureita, kylmiä, erilaisia hyväksikäyttäjiä, vätyksiä joista tulee riippakivi. Jos et luota kykyysi välttyä jäämästä tuollaisten saaliiksi, niin voihan noita välttää kokonaankin.

Mutta jos olet kokeillut kahta, ja ne olivat kavereita keskenään, niin aika varmasti ne myös jakoivat saman maailmankuvan ja arvot, esim. että naista sopii käyttää hyväksi ja pelotella. Kehitä itseäsi ja itseluottamustasi ja toimivia suhteita lapsiin ja ystäviin - jos jälkimmäisiä ei ole tarpeeksi, hanki lisää. Mitä vahvemmin olet oma itsesi, sitä vähemmän houkuttelet nilkkejä.
En nyt sanoisi että olen selvinnyt tai onnistunt lasten kanssa. Vanhin sanoi että jos ei ukko lähde, hän lähtee. Silloin äijä tajusi lähteä. Tyttö pyöri väärissä piireissä ja käytti päihteitä, ei tullut kotiin vaikka ukko lähtikin. Syytän koko loppuelämäni itseäni tytön kohtalosta. Nyt opiskelee ja on laitoksessa. Syksyllä täyttää 18.

"vieras"
Hyvä päätös olla yksin, ja keskittyä lapsiin. Ei se mies ole mikään itseisarvo. Ja hyvä on oppia tuntemaan itsensä, ja rakastamaan itseään, niin senjälkeen ei tollasia hulttioita edes päästä lähelleen

vai luuseri
En nyt sanoisi että olen selvinnyt tai onnistunt lasten kanssa. Vanhin sanoi että jos ei ukko lähde, hän lähtee. Silloin äijä tajusi lähteä. Tyttö pyöri väärissä piireissä ja käytti päihteitä, ei tullut kotiin vaikka ukko lähtikin. Syytän koko loppuelämäni itseäni tytön kohtalosta. Nyt opiskelee ja on laitoksessa. Syksyllä täyttää 18.
Onnistuminen lastenkasvatuksessa on vaikeaa kenelle tahansa. Nyt on kuitenkin jo selvitty melkein kaksi vuosikymmentä. Tyttösikin osasi laittaa rajoja, ette siis pelkää varjoanne kumpikaan.

Usko tyttöösi ja hänen kykyynsä järjestää tulevaisuus paremmaksi ja näytä mallia, miten kerätään ne huonotkin palikat pinoon ja haalitaan muutama lisää. Liian hyvistä lähtökohdista kasvaa helposti puudeleita. Ihmiseksi kasvamiseen tarvitaan tieto siitäkin, mitä on kun menee vähemmän hyvin.

kyllä niitä kunnon miehiä on. katselet vaan uusin silmin kun tästä erosta yli pääset. unohtakaahan naiset se pahojenpoikien ihannoiminen. tavallinen kiltti mies on paljon mielenkiintosempi ja enenn kaikkea luotettavampi ja turvallisempi

Yhteistyössä