Mikä auttaa makeanhimoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kait se muu ku aika... Muutaman viikon ku jaksais taistella. Muutama päivä ei mulle riitä, ei viikkokaan, se on koettu.

Itellä ei toimi tumma suklaa. Se menee levy saman tien sitäki. Vähän hitaammin, mutta menee kuitenki.

Kuivatut mangot on hyvä korvike, niistä tykkään. Mutta niitäki menee helposti tommone 150g pussi illassa... Ei hyvä sekään.

Kerrasta poikki. Mikään muu ei auta. Parin viikon päästä vieroitusoireet hellittävät, ja huomaat, ettet oikeastaan haluakaan enää makeaa ja makea maistuu liian makealta.

Vieroitusoireita voi hiukan lievittää esim. hedelmillä ja hedelmämehuilla (EI makeutetuilla).

Jotkut meistä ovat valitettavasti sellaisia, että makeaa ei VOI syödä "vain vähän silloin tällöin". Minä olen myös yksi näistä, joiden on leikattava sokeri pois kokonaan tai muuten mopo karkaa käsistä.

Keinotekoiset makeutusaineet muuten eivät auta yhtään - ne todistetusti pahentavat sokerinhimoa!! Erytritoli on ainoa makeutusaine, joka itselläni toimii hyvin.

Kerrasta poikki. Mikään muu ei auta. Parin viikon päästä vieroitusoireet hellittävät, ja huomaat, ettet oikeastaan haluakaan enää makeaa ja makea maistuu liian makealta.

Vieroitusoireita voi hiukan lievittää esim. hedelmillä ja hedelmämehuilla (EI makeutetuilla).

Jotkut meistä ovat valitettavasti sellaisia, että makeaa ei VOI syödä "vain vähän silloin tällöin". Minä olen myös yksi näistä, joiden on leikattava sokeri pois kokonaan tai muuten mopo karkaa käsistä.

Keinotekoiset makeutusaineet muuten eivät auta yhtään - ne todistetusti pahentavat sokerinhimoa!! Erytritoli on ainoa makeutusaine, joka itselläni toimii hyvin.

Ootko steviaa kokeillu, toimiiko se?

826402.jpg

Erään ravintoterapeutin fiksut sanat!

Jos laitat normaalisti leivällesi kolme siivua juustoa, laita seuraavan kerran kaksi. Jos juot punaista maitoa vaihda se kevyt maitoon. Eli aloita pienin askelin.
Vuodessa on 365 päivää eli 52 viikkoa. Jos joka viikko pidät kurin arkipäivisin niin sinulle jää joka viikko 2 päivää herkutteluun. Ei tarkoita että tartteisi joka viikonloppu mässäillä älyttömiä määriä. Ei vaan esim joka lauantai pitää karkkihetki eli esim joka la 15-18 välisenä aikana saat herkutella jos haluat. Tai jos vaikka torstaina käyt jossain juhlissa niin ota silloin herkkuja, mutta palaa takaisin siihen herkuttomaan linjaan seuraavana päivänä.

Itse aloitin saman eli karkkilakon. Tai ainakin parhaani sen kanssa yritän. Suklaa ei ole niin suuri onglema mulle sitä osaan kohtuudella syödä, mutta salmiakki on heikoin kohtani. Siihen haksahdan lähes joka toinen päivä ainakin. Ajattelin kokeilla tuota neuvoa jonka sain tutulta ravintoterapeutilta joku aika sitten kun hänen kanssaan asioista juttelin.
Tähän mennessä en ole vielä siinä onnistunut kun on tullut tilailtua pitsaa ja siinä samalla limpparia (olen erittäin paha limppari addikti.. taitaa olla jopa pahempikin kuin salmiakki), mutta nyt olen limut tuhonnut ja huomenna lähden kokeilemaan tuota että pyrin ainakin loppu viikon olemaan ilman herkkuja. Lauantaina kokeilen ehkä sitä että tunnin parin aikana herkuttelen jos haluan. Vaikkakin juuri aloin miettii että taitaisi aloitus olla parempi tiukalla linjalla vetää.

Mutta ei muuta kuin tsemppiä todella paljon suklaasta eroamiseen! Helppoa tuskin tulee olemaan ja jos sorrut niin älä murehdi!! Anna itsellesi anteeksi sortumiset kunhan niistä ei tule päivittäisiä!! :)

Yhteistyössä