Anoppi on sitä mieltä, että ei hoida meidän nuorimmaista, kun se on jo kaksi poikaa kasvattanut.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The Maiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

The Maiden

Aktiivinen jäsen
28.09.2009
1 576
0
36
Tyttöämme pyytelee jatkuvasti sinne viikonlopuiksi, mutta en ole enää päästänyt kuin pakon edessä. Eilen sitten mies kävi vaan pojan kanssa siellä, ja oli sanonut, että olisi pikkuhiljaa pojan vuoro tulla sinne hoitoon. Silloin äitinsä sanoi tuon otsikon lauseen. Mua sieppasi ihan sydämmestä saakka :´( kun mies kertoi.
Poika on nelivuotias, tyttö ekaluokkalainen ja käynyt siellä parivuotiaasta saakka. Onko oikein pistää mummi/pappa-suhde jäähylle tuon takia? Mun mielestä on.

Milstä susta itsesä tuntuu? Koetko sen olevan hyvä ratkaisu lapsia ajatellen? Voisitko jutella anoppisi kanssa ja kyysä mistä todellisuudessa kiikastaa? Joskus kun omat tunteet lyö täysillä, tulee tehtyä virhearvioita. Odota, että pahin tunnekuohu on laskeutunut ja mietit sitten uudelleen. Josmummi on hyvä mummi, niin kyllä siinä lapset menettää paljon vain vanhempien pahan mielen takia. Joskus aikuisten pitää sietää vähän tyhmääkin käytöstä, ettei lapset kärsi. Mutta hankalalta tuo tilanne kuulostaa...

Ai että sukupuolen mukaan hoitaa? :mad: Olisin ymmärtänyt jos syynä olisi se että poika on kovin vilkas, tai ei jaksa hoitaa niin pientä joka vaatii vielä kuitenkin paljon apua tms. Mutta jos ainoa syy on että on poika, niin eipä tarvitsis meilläkään ihan heti haluta kumpaakaan hoitoon...

Milstä susta itsesä tuntuu? Koetko sen olevan hyvä ratkaisu lapsia ajatellen? Voisitko jutella anoppisi kanssa ja kyysä mistä todellisuudessa kiikastaa? Joskus kun omat tunteet lyö täysillä, tulee tehtyä virhearvioita. Odota, että pahin tunnekuohu on laskeutunut ja mietit sitten uudelleen. Josmummi on hyvä mummi, niin kyllä siinä lapset menettää paljon vain vanhempien pahan mielen takia. Joskus aikuisten pitää sietää vähän tyhmääkin käytöstä, ettei lapset kärsi. Mutta hankalalta tuo tilanne kuulostaa...

Mutta entäs se poika, josta mummi ei välitä, sen takia kun on pippeli jalkojen välissä?

Josmummi on hyvä mummi, niin kyllä siinä lapset menettää paljon vain vanhempien pahan mielen takia. Joskus aikuisten pitää sietää vähän tyhmääkin käytöstä, ettei lapset kärsi. Mutta hankalalta tuo tilanne kuulostaa...

Tyttö menettää mahdollisuuden läheiseen suhteeseen ihanan mummon kanssa, poika taas säästyy tunteelta että on ei-toivottu ja vähemmän tärkeä kuin siskonsa. Itse en hyväksyisi epäreilua kohtelua. Olisi ihan ok jos mummo haluaisi joskus olla kahdestaan tytön kanssa, se ei välttämättä tarkoittaisi sitä, etteikö voisi olla tasapuolinen. Mutta kuulostaa siltä, että mummo ei edes halua olla tasapuolinen.

[QUOTE="vieras";25394386]Tyttö menettää mahdollisuuden läheiseen suhteeseen ihanan mummon kanssa, poika taas säästyy tunteelta että on ei-toivottu ja vähemmän tärkeä kuin siskonsa. Itse en hyväksyisi epäreilua kohtelua. Olisi ihan ok jos mummo haluaisi joskus olla kahdestaan tytön kanssa, se ei välttämättä tarkoittaisi sitä, etteikö voisi olla tasapuolinen. Mutta kuulostaa siltä, että mummo ei edes halua olla tasapuolinen.[/QUOTE]

Ei halua olla, tyttö on vaan tärkeä juuri sen takia kun on tyttö. Poika ei kiinnosta, koska mummilla oli vaan kaksi poikaa joten ne on nähty.

No lapsethan siinä pääasiassa kärsii, jos pistää mummu/pappa suhteen jäähylle, varmaan ei vain kannata antaa kumpaakaan lasta hoitoon, hehän voivat tulla sitten lapsia teille tervehtimään tai sitten menette koko porukka käymään heillä, ei lapsia erikseen.

Sitä ei oikein kukaan muu kuin mummi voi tietää. Voi vetää vaikka millaisia johtopäätöksiä, itse kokisin hyvänä ratkaisuna jutella asiasta nainen naiselle, että miks näin. Ja ehkä olisi hyvä jatkossa vähän aikaa nähdä mummia ja pappaa vaan perheenkesken. Jos vaikka mummi on vähän väsynyt pienten hoitamiseen ja haluaa lepotaukoa?

Onko mummolla vaihdevuodet ja joulunjälkeinen stressi?

Antakaa mummon nyt vähän aikaa huokailla ja miettiä sanomisiaan, ja odottakaa hänen yhteydenottoaan. Selvittäkää lapselle, että mummolla on kiireitä, niiiden jälkeen sitten taas ottaa kylään.

Ehkä hän hieman lieventää puheitaan ja asenteitaan. Tai sitten on outo mummo teillä suvussa.

suojelisin kyllä poikaani tuommoiselta käytökseltä juuri siten etten pitäisi sitten yhteyttä. meilläkin kyllä tyttö on anopin suosikki, mutta vastaavasti poika sitten appiukon suosikki (mutta kumpikin kyllä ymmärtää olla tasapulinenkin) joten olen sinänsä tilanteeseen kohtalaisen tyytyväinen.

Sitä ei oikein kukaan muu kuin mummi voi tietää. Voi vetää vaikka millaisia johtopäätöksiä, itse kokisin hyvänä ratkaisuna jutella asiasta nainen naiselle, että miks näin. Ja ehkä olisi hyvä jatkossa vähän aikaa nähdä mummia ja pappaa vaan perheenkesken. Jos vaikka mummi on vähän väsynyt pienten hoitamiseen ja haluaa lepotaukoa?

Se ei ole koskaan hoitanut meidän poikaa. Muita lapsenlapsia ei ole kuin nuo kaksi. Ruinaa tytön sinne aina ITSE, miksi ruinaa sinne jos olisi väsynyt? Itse en tyttöä sinne tarjoa, koska pitäisin sen mieluummin kotona.

[QUOTE="vieras";25394419]Kyllä kai se anoppi saa itse valita, ketä haluaa hoitaa ( ilmaiseksi)?![/QUOTE]

tietysti saa valita, mutta vanhemmat voivat myös valita kelle lapsensa antavat hoitoon. ei sitä tyttöä tarvi vastoin vanhempien tahtoa mihinkään viedä

[QUOTE="vieras";25394419]Kyllä kai se anoppi saa itse valita, ketä haluaa hoitaa ( ilmaiseksi)?![/QUOTE]

Edelleen, mä en sitä tyttöä ole sinne tarjonnut, pyytää sen sinne itse. Olisi pyytämättä, jos ei ole halua antaa aikaa pojallekkin.

Kyllä isovanhempien pitää olla tasapuolisia. Ellei kelpaa kuin toinen, pitää hyväksyä myös se ettei kumpikaan tule hoitoon yksin.

Keskustelkaa tosiaan anopin kanssa että mikä tässä on taustalla. Ja jos kyse on tosiaan vain siitä että poika ei pippelinsä vuoksi kelpaa, niin jatkossa kyläilyt vain perheenä. Kurja juttu tytölle, mutta vielä kurjempi pojalle jos hän jatkuvasti näkee ja kokee olevansa huonompi eikä kelpaa mummille. Voi miten mun käy poikaa sääliksi. :'(

Tökeröä sekä miehen äidiltä, että mieheltä. "Eilen sitten mies kävi vaan pojan kanssa siellä, ja oli sanonut, että olisi pikkuhiljaa pojan vuoro tulla sinne hoitoon."

Alkuperäinen kirjoittaja tökeröä;25394468:
Tökeröä sekä miehen äidiltä, että mieheltä. "Eilen sitten mies kävi vaan pojan kanssa siellä, ja oli sanonut, että olisi pikkuhiljaa pojan vuoro tulla sinne hoitoon."

Mummi pyysi tyttöä sinne, niin mies sanoi, että olisi kyllä pojan vuoro tulla. Mitä tökeröä siinä on?

[QUOTE="vieras";25394510]Nyt vielä poika ei tajua, että jotakin on vialla, mutta kohta se olo kuitenkin tulisi, joten ihan hyvä, että teette asialle jotakin nyt.[/QUOTE]

Musta tuntui, että tajusi eilisen jutun, kun oli reissun jälkeen sohvalla mun kyljessä ihan hiljaa ja surullisen oloisena. Kysyin, että mikä sulla on, niin alkoi kova haliminen ja suukottelu. Oli mummi ihan pojan kuullen sanonut.

Jösses mikä anoppi.

Itsekin suositan ensin aikalisää (jotta tunteet ehtivät tasoittua ja anoppi miettiä sanomisiaan), ja sitten vierailut joko 1) lapset yhdessä tai 2) lapset vuorotellen. Tai, jos edelliset eivät anopille kelpaa, niin 3) kumpikaan lapsista ei vieraile. Toivottavasti tuohon ei kuitenkaan päädytä.

Jos lapset käyvät anopilla keskenään ilman vanhempia, pidä korvat auki, ettei anoppi suosi tyttöä myös pojan läsnäollessa.

Vielä yksi vinkki: Laita mies tekemään tilanne selväksi anopille. Lapsi-vanhempi-suhde yleensä kestää kovemmatkin yhteenotot, mutta miniä-anoppi-riita voisi aiheuttaa pidempiaikaista murhetta.

No on todella törkeää ja ajattelematonta. Isovanhempi saa tietysti valita hoitaako ketään, mutta tasapuolinen pitää aikuisen ihmisen ymmärtää olla. En ehkä katkolle kokonaan laittaisi, mutta vakavan keskustelun paikka olisi mummun kanssa ja yökyläilyt taitaisin lopettaa tytöltä. Kävisimme sitten perheenä yhdessä.

Muistan itse ikuisesti, kun 13-vuotiaana isäni oli todella vakavasti sairas ja kävi lähellä kuolemaa. Minulle tuli kausi, jossa varmistelin usein lähiaikuisilta tykkäävätkö he minusta. Mummi vastasi; "tykkään tietysti, mutta kyllä sinun täytyy Leena ymmärtää että minä ja pappa tykätään enemmän Marista kuin sinusta ja Jerestä" (nimet muutettu, Mari ja Jere ovat serkkujani, meillä ei kenelläkään ole sisaruksia). Sai mummi sen jälkeen ihan itsekseen ihmetellä miksei lapsenlasta kiinnostanut enää vierailla, sen verran loukatuksi tämä lause minut teki.

Musta tuntui, että tajusi eilisen jutun, kun oli reissun jälkeen sohvalla mun kyljessä ihan hiljaa ja surullisen oloisena. Kysyin, että mikä sulla on, niin alkoi kova haliminen ja suukottelu. Oli mummi ihan pojan kuullen sanonut.
Eikun nyt vasta luinkin, että kyse oli nelivuotiaasta. Katsoin, että kaksivuotias. No tuon ikäinen tajuaakin. Onpas murheellinen juttu todella :(.

Yhteistyössä