Ruokaskaba anopin kanssa - taas

• Viestiketjun aloittaja rt
  • Ensimmäinen viesti
rt (ap)
Tulipa ajankohtaiseksi kuokkia taas tämäkin ketju esille, pitkästä aikaa. Mitä on tapahtunut tällä välin? Tilanne on sikäli helpottanut, että arkisin anoppi pysyy "tontillaan", mutta viikonloppuisin kokeilee vanhoja konstejaan ja paria uutta. Muutama tapaus on tuoreessa muistissa: Mies oli joutunut ärähtämään taas kerran, kun haki meidän 2v muksua mummolasta. Anoppi oli ovella alkanut epäröidä, voiko lasta sittenkään antaa isänsä mukaan ja kysynyt erikseen, että onkohan mulla mitään iltapalaa varattuna lapselle? Pitäisikö lapsen syödä siellä vielä tai ottaa eväät? Hei haloo, kai mulla nyt on aina omalle lapselleni ruokaa?

Toisen kerran anoppi tiesi, että lapsen kummitäti (minun erittäin hyvä ystäväni vuosien takaa) oli tulossa käymään. Edellispäivänä hän jälleen kerran soitti ja tiedusteli, aionko tarjota jotain, mikä ei vaikka maistukaan lapselle. Saisin kuulemma viedä lapsen ruoka-aikaan mummollekin saamaan perunaa ja lihapullia. Kerroin, että listalla on aina jotain lapsillekin sopivaa. Jälkikäteen ihmettelin kyllä pinnani pituutta puhelun aikana, tuokin oli meinaan jonkinnäköinen loukkaus. Totta hitossa teen kummitädin mieliksi jotain aikuiseen makuun käypää hienosteluruokaa ja jätän lapseni nälkäiseksi, argh! Toisekseen, en kai minä kummipoikaa vie mummolaan silloin, jos kummi on tulossa tapaamaan?

Laiteltiin siinä sitten tämän kummitädin kanssa sisällä ruokapöytää valmiiksi ja juteltiin niitä näitä. Mieheni sattui olemaan pihatöissä ja tuli sisään korin kera. Anoppi oli käynyt pihassa ja jättänyt miehelle korin, käskenyt viedä sen sisälle lämpimään ja poistunut paikalta. Siinä hemmetin kopassa oli ruokaa. Kelmulla peitetty lastenlautanen täynnä perunaa ja lihapullia kasvisten kera ja nyssäkkä lihapullia aikuisille. Oli jonkin verran selittämistä kummitädille, miksi multa meinasi katketa aivoverisuoni korin sisällön nähdessäni. Tietty hän näki jo naamasta, että jotain kummaa on tekeillä, joten oli pakko kertoa.

Viimeisin ihana tapaus on tältä päivältä. Mies oli isänsä kanssa urakoimassa, heitti työn päätteeksi isänsä autolla kotiin ja oli lähdössä poispäin, kun anoppi kuulemma ryntäsi helmat liehuen pihamaalle kysymään, minne mieheni on menossa. No kotiin tietysti. Anoppi oli kertonut sitten pojalleen, että "ei sinne kannata mennä, ei siellä ole ketään ollut koko päivänä, juuri tulin siitä ohi, eikä ollut autoakaan pihassa... jne." Arvatkaapa vaan, olenko ollut koko päivän kotona ja auto tuossa pihatiellä näkösällä.

Tämän täytyy kuulostaa ihan provolta, etenkin näin kirjoitettuna tämä vaikuttaa ihan älyttömältä. Ymmärrän hyvin, jos on vaikeuksia uskoa, mutta tervetuloa käymään, niin näette. Helevetti sentään.

"susax"
Anteeksi, että nauran tota sun viimeistä kirjoitusta ihan vääränä :D. Mutta näky tuosta ruokakorista on liian huvittava!

Mutta onhan teillä kännykät miehen kanssa,voi mieskin tarkistaa, onko kotona murkinaa vai onko vaimo kylillä liehumassa ;).

kittos
kiitos päivän nauruista :D ei kyllä naurattaisi omalle kohdalle. onkohan anoppi yksinäinen? ja ihan mielenkiinnosta, millaisia ruokia teet? Jos anopista ne ruuat on liian outoja?

rt (ap)
kiitos päivän nauruista :D ei kyllä naurattaisi omalle kohdalle. onkohan anoppi yksinäinen? ja ihan mielenkiinnosta, millaisia ruokia teet? Jos anopista ne ruuat on liian outoja?
Meillä on peruna- ja makaronivoittoista tämä elämä, joskus broileririsottoa. Jauhelihakeittoa, nakkikeittoa, makaronilaatikkoa, lasagnea, kalapuikkoja, uunikalaa, paria sorttia tonnikalakastiketta, currykastiketta, jauheliha-, nakki-, makkara- ja hirvenlihakastikkeita, pihvejä, valkosipuliperunoita...
Minusta noissa ei ole mitään ihmeellistä, mutta ehkä taloudessa, jossa ainakin 300 päivänä vuodessa on niitä lihapullia, siinä on sanomista. Niinä 65 muunakin päivänä lihapullia voi olla lisukkeena, esim. makaronilaatikon lisänä on aina perunat ja lihapullakastike. Muutaman kerran vuodessa perunakeitto tai karjalanpaisti. Eli onhan mun listalla ainakin kana, riisi, tonnikala ja mausteet erilaisia. :)

Anoppi on koti-ihmisiä, mutta luulisi elämässä olevan muitakin tapoja seurustella kuin ruokakilpailu miniän kanssa.

Ja kyllä muakin välillä meinaa edes hiukan naurattaa, ainoastaan mitä lasten asioihin tulee, niin mulla on huumori niukilla. Onhan tämä aika omintakeista meinikiä, etten sanoisi. Mutta toisaalta, pienet on munkin ongelmani, vaikka sapettaisikin. Huonomminkin voisi mennä.

rt (ap)
[QUOTE="eee";25389949] toivottavasti appiukko on fiksumpaa sorttia! Mitä hän tähän touhuun muuten tuumaa?[/QUOTE]

Ei juuri mitään, liekö kiinnittänyt paljoa huomiotakaan. Kovin vähäpuheinen on, joten paha sanoa.

"penni"
Hah,onkohan meidän anopit jotain sukua? Siis mä voin niin samaistua tohon!

Tuli tuosta äitienpäiväjutusta mieleen meidän iskän eli mun miehen eka isänpäivä. Kysyin mieheltä ennakkoon,mitä haluaisi syödä ja tehdä jne mahdollisuuksien rajoissa,kun meillä oli pikkuruinen vauva silloin. Tein toiveiden mukaiset lehtipihvit jne,ja ukko oli tyytyväinen.

Iltapäivä kun tuli,anoppi soitti miehelle ja pyysi meidät käymään jollain syyllä,en nyt sitä enää muista. Siellä oli sitten kaikki täytekakkua ja KORTTIA myöden iskälle valmiina! Hormoneillakin varmasti osansa,mutta itkua nieleskellen söin kakkuni. Mieskin myönsi jälkeenpäin,että oli aika outoa.

Meillä loppui tuo touhu muuten niin,että mies soitti anopin naaman edessä aina minulle ja kysyi saako ottaa ruokaa meille tai jäädä anopille syömään :) ja ihan oma-aloiitteisesti,en mitenkään ohjeistanut. Jos anoppi ei ollut livenä kysymässä,mies sanoi ottavansa välipuhelun vaimolle. Pikkuhiljaa se sitten loppui...

Mutta ihan ilmiselvää nokittelua ja rajojen testaamistahan tuo on,älä anna periksi vaikka sinänsä pikkujuttu onkin!

"eee"
[QUOTE="penni";25390114]Hah,onkohan meidän anopit jotain sukua? Siis mä voin niin samaistua tohon!

Tuli tuosta äitienpäiväjutusta mieleen meidän iskän eli mun miehen eka isänpäivä. Kysyin mieheltä ennakkoon,mitä haluaisi syödä ja tehdä jne mahdollisuuksien rajoissa,kun meillä oli pikkuruinen vauva silloin. Tein toiveiden mukaiset lehtipihvit jne,ja ukko oli tyytyväinen.

Iltapäivä kun tuli,anoppi soitti miehelle ja pyysi meidät käymään jollain syyllä,en nyt sitä enää muista. Siellä oli sitten kaikki täytekakkua ja KORTTIA myöden iskälle valmiina! Hormoneillakin varmasti osansa,mutta itkua nieleskellen söin kakkuni. Mieskin myönsi jälkeenpäin,että oli aika outoa.

Meillä loppui tuo touhu muuten niin,että mies soitti anopin naaman edessä aina minulle ja kysyi saako ottaa ruokaa meille tai jäädä anopille syömään :) ja ihan oma-aloiitteisesti,en mitenkään ohjeistanut. Jos anoppi ei ollut livenä kysymässä,mies sanoi ottavansa välipuhelun vaimolle. Pikkuhiljaa se sitten loppui...

Mutta ihan ilmiselvää nokittelua ja rajojen testaamistahan tuo on,älä anna periksi vaikka sinänsä pikkujuttu onkin![/QUOTE]

Toi ruoalla nokittelu on kyllä törkeää, mutta sitä en ymmärrä, miksei anoppi olisi saanut miehelle kakkua ja korttia isänpäivän kunniaksi tehdä? Kyllä meidän suvussa ainakin on ihan tapana, että isänpäivää vietetään yhdessä, isiä monesta polvesta paikalla, on kakut ja kaikille kortit ja lahjat.

Yhteistyössä