Haalareista kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
eilin meinasin sekoilla haalarin ostoreissulla. Sen mitä "sain irti" on että Lassie on ilmeisesti "pieni" ja Travalle(tai mikä ikinä se onkin) ja Reimu ovat reilummat. ostin eilen meidän "vauvalle" joka on nyt tasan 1v ja käyttää 80 haalarin Travallen 86, mikähän oli ylätys kun se oli just sopiva meidän esikoiselle joka on nyt 2v9kk ja käyttää 92 haalareita(meillä on 2 "merkitöntä").

niin mistä voi tietää mikä on "pras" merkki, hinta ku on kaikilla n. 70e ja mikä koko pitäisi ostaa ku ne ei tavallaan vastaakaan "normikokoja".

antakaa mulle jotain hyviä neuvoja haalariostoksia varten niitä ku joutu tekemään vielä "muutaman vuoden"!))))

Jaa, no lassie ja Ciraf on aika pientä kokoa. Remu on ehkä vähä isompi mutta ei sekään kovin isoa mallia oo. Siinä on hihat ja lahkeet aika lyhyet suhteessa vastaaviin. Reima ja Ticket on reiluja, esim mun tytöllä on 98cm Tikcetin haalari joka on vielä reilu vaikka tyttö käyttää muutoin kokoja 104 ja 110. Cupcake on mun kokoemuksen perusteella aika kokoaan vastaava. Jonathan on kans reilua, että saa ottaa numeroa pienemmän kuin muista vaatteista.

Mun kokemuksen mukaa Travalle remun hinta-laatusuhde on parhaasta päästä ja henk koht oon ostanu niitä eniten.

mutta käytättekö te sitten "noin kokoa" vai vaihdatteko kesken kautta toiseen merkkiin jos se on vähän reilumpi?

No kyllä mulla vauvaikää lukuunottamatta on menny sama haalari koko kauden ja joskus vielä osan seuraavaa kauttakin. itse ostan haalarit niin että ne on vähän reiluja mutta ei kuitenkaan mitään telttoja päällä ja niitä pidetään sitte niin kauan kuin mahtuu (ellen kyllästy kattelemaan kyseistä haalaria, myy sitä ja osta uutta :D :D ). Pakkohan ne on ostaa "noin"-kokoina ellei sitte jaksa kiertää kaikki mahdollisia kauppoja ja sovittaa kaikkia mahdollisia merkkejä että löytyy se, joka on juuri sun lapselle juuri silloin se paras.

Kannattaa sovittaa sitä kotona olevaa pieneksi jäänyttä haalaria, lähinnä niska-haaramitta sekä sitten lahkeen sisäpituus. Niillä avuin itse olen kokoja vertaillut. Ei niitä oikein voi ostaa kokolappua katsomalla, jos ei ennakkoon tiedä onko jossain merkissä vaikka lyhyt jalkaosa vai pitkä selkä vai mitä.

Kyllä varmaan se normaali lapsi käyttää 1v synttäriensä aikoihin haalareissa joko kokoa 74 tai 80, koska nuo tunnetut haalarimerkit (Reimatec, Lassie, Ticket) tosiaan yleensä on reilua mitoitusta (Remu on niukempi ja PoP kapea, mutta ei lyhyt). Ruotsalaisten perusketjujen (H&M, Lindex) on sitten niukempia.

Noin 1v 6kk-2v sitten koko 86 ja 3v normaalisti jo usein kai koko 98.

Hyvä ap, haalaria kannattaa kokeilla kaupassa. Ihmisillä on eri maku;toiset ostavat juuri sopivia,toiset ostavat kasvuvaralla. Jos ostat seuraavaa talvvea ajatellen, laske että lapsesi kasvaa pienenä sen 10cm vuodessa. Itse opit sitten mistä merkistä pidät, ja mitkä merkit sopivat juuri sinun lapsillesi(esim ticket sopii pitkäjalkaisille, jne. )Melko kylmiä haalareita ovat remu ja reima, lämpimämpiä fleecevuorelliset ticket,minymo,ym. Name it:llä on myös hyviä ja kestäviä haalareita.

Samaa olen pohtinut, ja virhearviointejakin olen tehnyt. Syksyllä yritin arvioida minkä kokoisen haalarin pitkä poikani tarvitsisi talveksi. Poika oli elokuussa 96 cm pitkä, ostin sitten 104 cm Reimatecin, koska viime talena 86 cm Reimatec oli jäänyt tammikuussa jo auttamattoman pieneksi. Poika oli -10 elokuussa 84 cm, ja siis 86 cm jäi pieneksi ennen talven loppumista.

No, en sitten kokemattomuuttani tajunnut että silloinen babymalli on suhteessa pienempää kuin vyötärömallinen. Ja tämä 104 cm haalari oli ja on vieläkin ihan liian iso. Ostin sitten 98 cm Minymon haalarin´, ja se on ihan sopiva, poika on nyt 99 cm pitkä.

Heh, ja poika on muuten 2v. 8 kk. Iso poika.

Mutta, ainakin siis sen olen huomannut että kaikilla merkeillä joilla on sekä ns. babymalli että vyötärömalli, se babymalli on paljon lyhyempi, vyötärömalli menee pidempään, ja haalarin kokoa monta senttiä åpiidemmälle lapselle.

Luulen että se 104 cm Reimatec saattaa olla ensi talvena ihan sopiva. Ellei sitten jouduta ottamaan sitä käyttöön vielä tänä talvena, jos tuo Minymo jää lian lyhyeksi.

Sovittakaa hyvät ihmiset jos kaupasta ostatte. Toista se on netistä tilatessa. Esim. ticketillä on niin isoja eroja vaatteissa, että koskaan ei tiedä vastaako kokoaan vai onko 10 cm reilumpi.

Yhteistyössä