Turvaistuin mummon autoon, "käytetty vai halpa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turvaturva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turvaturva

Vieras
Miten te tekisitte tässä tilanteessa?; Mummo otti puheeksi et jos hankittaisi heidän autoon lapselle "joku halpa" turvaistuin et voisivat helposti kuljettaa lasta silloin tällöin..

Mulla heti nousi karvat pystyyn "ai halpa?!" :D Homma jäi niin että me katsomme sopivaa. Vaikka heidän matkassa lapsi kulkisi lyhyitä matkoja ja melko harvoin ni voi se onnetomuus sattua silloinkin :/

Jos ei ole mahdollista ostaa uutta ja huippua ni ostaisitko ennemmin käytetyn ja laadukkaamman vai sitten jonkun halpiksen uutena?

Mä oon jotenki epäluuloinen noita "halpiksia" kohtaan mutta ei kai nekään aivan turvattomia voi olla.
Omaan autoon kun ostettiin istuin ni vertailtiin kovasti, koska pidämme turvallisuutta kuitenki niin tärkeänä juttuna. Kellään tutullakaan ei ole istuinta myytäväksi et käytetty pitäis ostaa sitten ihan vieraalta.

Kertokaa miten teillä on tälläsissä tilateissa toimittu, mulla on jotenki vain päässä se ajatus et istuimen pitää olla uusi ja laadukas..

Mulla on vähän sama tilanne! Pitäis saada lapselle istuin tuohon meidän toiseen autoon, jolla kuskattais lasta hoitoon max yhtenä päivänä viikossa. Oon koittanut kattoa netistä käytettynä, mutta aika huonosti löytyy kyllä.:/ Yhden hyväkuntoisen näköisen löysin käytettynä, maksoi 80e. Myyjä ei sitten vastannut, joten jäi ostamatta. Mutta sitten taas tuohon 50e lisää niin sais jo uuden "halvan".

Nyt ollaan vähän niinkun päätetty, että ostetaan uus ja halpa. Niissä vaan monet tuntuu olevan kasvot menosuuntaan ja sitä en kyllä halua. Mutta käytettyjä löytyy huonosti, toiseen uuteen ja laadukkaaseen ei ole varaa, joten se taitaa sitten olla kuitenkin paras vaihtoehto.:) Tietääpähän ainakin varmasti, ettei ole kolaroitu tms..

Me ostimme uuden halvan perusmallin. Käyttöä oli muutaman kerran kuukuaudessa ja omassa autossa oleva istuin kun oli vaivaloinen irottaa. Nyt melkein 5v. lapsella on mummon autossa koroke ja omassa autossa turvavyöistuin.

Mulla on vähän sama tilanne! Pitäis saada lapselle istuin tuohon meidän toiseen autoon, jolla kuskattais lasta hoitoon max yhtenä päivänä viikossa. Oon koittanut kattoa netistä käytettynä, mutta aika huonosti löytyy kyllä.:/ Yhden hyväkuntoisen näköisen löysin käytettynä, maksoi 80e. Myyjä ei sitten vastannut, joten jäi ostamatta. Mutta sitten taas tuohon 50e lisää niin sais jo uuden "halvan".

Nyt ollaan vähän niinkun päätetty, että ostetaan uus ja halpa. Niissä vaan monet tuntuu olevan kasvot menosuuntaan ja sitä en kyllä halua. Mutta käytettyjä löytyy huonosti, toiseen uuteen ja laadukkaaseen ei ole varaa, joten se taitaa sitten olla kuitenkin paras vaihtoehto.:) Tietääpähän ainakin varmasti, ettei ole kolaroitu tms..

Pohdin ite kanssa et jos käyttää koko sen ajan mitä lapsi on sopiva istuimeen (ja mahdollisesti vielä toisellakin lapsella) ni ne alkaa olla sitten aika vanhoja ne käytetyt :/

Sama pulma oli meillä kesällä, päädyttiin sit kuitenkin ostamaan käyettty Britax. Muutamia halpistuoleja kävin kattomassa ja tuntu et ne oli jotenkin tosi pieniä kun mun vanhemmilla on kuitenkin 5 lastenlasta ja vähän eri-ikäisiä.

Meillä on noita istuimia vaikka kuinka monta, tätini autossa on pojille molemmille istuimet, käytettynä ostetut, veljeni autossa on molemmille istuimet, käytettynä nekin ostettu, lasten isällä on isommalle istuin, käytettynä sekin ostettu ja sitten tuossa isäni autossa, joka on näin talvella mun käytössä, niin siinä on molemmille istuimet uutena ostetut, tosin tuo nuoremman istuin on aikanaan uutena ostettu tuolle esikoiselle.

Me ostettiin uusi "halpis" istuin.On kevyt ja todella helppo kiinnittää. Ora- merkkinen. Meillä on ensimmäinen lapsi kyseessä joten käyttöä tulee tod. näk. olemaan vielä myöhemminkin, ehkä siksikin päädyimme uuteen. Käyttö on todella satunnaista, vaikka totta on, että voi se kolari silloinkin sattua.

Yhteistyössä