Tilanne on sellainen, että minun pitäisi matkustamisen vuoksi hankkia passi. ONGELMA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WTF???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

WTF???

Vieras
Mulla ei ole myöskään henkilökorttia, mikä edellyttää passin saamista. Ja henkilökortin saa hakea jos on voimassa oleva henkilökortta tai passi.

Siis mitä hittoa? :O

Milläpä nyt todistan henkilöllisyyteni tuota henkilökorttia varten, jolla saisin puolestaan hommattua sen passin??!?!?! :confused:

Sun henkilöllisyys todetaan muilla keinoilla,ajokorttihan ei siihen kelpaa henkilöllisyystodistukseksi muutenkaan,siellä kysellään vähän kysymyksiä joihin vastailet.

Ne kyselee siellä kaikenlaisia kysymyksiä joilla varmistavat henkilöllisyytesi. Syntymäajan, paikan, ensimmäisen koirasi silmien värin, tädin miehen äitin nimen ja vastaavaa.

Mulla on sama tilanne :) Passi pitäis hankkia, mutta mulle ei ole ainuttakaan voimassa olevaa henkkaria. En oo tarvinnut missään, ku täällä pienessä kylässä kaikki tuntee (kaupassa, postissa jne). Saas nähdä kuinka käy :)

Miehen neuvo: mene poliisiasemalle hakemaan passia, ne kyselevät sulta ummet ja lammet sun menneisyydestä, tiedot on koneella ja kun vastaat riittävän moneen oikein, saat pasiin. Näin me lapsellekin saatiin kun mä en tajunnu ottaa omaa passiani mukaan.

Ja siis ne kysymykset oli ainakin mun miehelle tyyliin muutama entinen osoite (mä jouduin jeesaamaan, kun ei se edes itse niitä muistanut), äidin tyttönimi ja asuinpaikka, isän asuinkaupunki, omien lasten lukumäärä (tähänkin se vastasi, että "2, joista itse olen tietoinen"...) ja muutama muu vastaava, ei sen ihmeempää.

Ja siis ne kysymykset oli ainakin mun miehelle tyyliin muutama entinen osoite (mä jouduin jeesaamaan, kun ei se edes itse niitä muistanut), äidin tyttönimi ja asuinpaikka, isän asuinkaupunki, omien lasten lukumäärä (tähänkin se vastasi, että "2, joista itse olen tietoinen"...) ja muutama muu vastaava, ei sen ihmeempää.

Mä en kyllä osias vastata missä vanhemmat asuu. En oo tekemisis eikä edes kiinnosta niiden olemiset.

Multa kysyttiin vanhempien syntymäaikoja, äidin tyttönimeä, mun entisiä osoitteitani alkaen järjestyksessä ensimmäisestä minkä muistan. Sekä jotain sisaruksistani.

[QUOTE="fakta";25369490]Ajokortti kelpaa MAINIOSTI poliisilla, itehän ne on sen myöntäny. :D mut se ei kelpaa matkustusasiakirjaksi, eikä ole ns virallinen henkkari.[/QUOTE]Ei varmasti kelpaa

Ja poliisillehan ei ajokortti kelpaa, vaikka itse ovat sen myöntäneet. Mulla oli viime keväänä ajokortti "henkkarina", kun hain passia, ja silti mulle tehtiin tunnistuskuulustelu.

Yhteistyössä