Miksi oi miksi tällasten päänsärkyjen pitää vaivata ihmistä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Tää kipu on jotain aivan järkyttävää!!!!!!!! Tuntuu että puoli naamaa putoaa irti, ikenet sykkii, nenä menee tukkoon ja tuntuu kuin joku kaivaisi silmää päästä..

Onneksi tulehdukipulääkkeet ja piikkimatto auttaa edes jonkun verran.. Viime yönäkin heräsin kahdelta tähän särkyyn ja nukahdin sohvalle piikkimaton päälle.

Nyt onneksi lähti helpottamaan kun otin buranan ja menin kuumaan saunaan kiukaan vierelle hikoamaan. En tiedä auttoiko lämpö vai veikö se vaan ajatukset vähän pois kivusta.

Tällanen on ihan hanurista enkä mä halua hyväksyä että joudun syömään niin kamalasti lääkettä ja nää kohtaukset voi kestää hamaan tulevaisuuteen!!! Epäreiluaaa! (Elämässä on paljon pahempiakin asioita enkä kenenkään vakavampia ongelmia halua vähätellä tällä kurnutuksella)

Siksi, että ihmisellä on pää, jota riivata.

Jos nuppi tukkoutuu, saisiko sitä auki mentholilla tai kamferilla? Jos on tulehdusta, ei lämpö ole välttämättä hyväksi.

Mä en osaa sanoa onko tää migreeniä vai horton-päänsärkyä... Mulla on myös hartia vähän sijoiltaan ja lapaluun alla hirvee jumimöykky. En tosiaan tiedä mikä niistä aiheuttaa tän tällä kertaa :(

Migreeniä mulla on ollut kyllä vaan lähinnä kivuttomana versiona, pelkät auraoireet..

Siksi, että ihmisellä on pää, jota riivata.

Jos nuppi tukkoutuu, saisiko sitä auki mentholilla tai kamferilla? Jos on tulehdusta, ei lämpö ole välttämättä hyväksi.

Se menee junttaan vaan näin myöhällä, tai sitten tossa alku-aamuyöstä. Suihkuttelen kyllä hulluna suolaliuosta nenään vaikka se ei auta oikeestaan :D

Ja joo, :ashamed: mä tiiän ettei lämpö tee hyvää jos on tulehdus päällä... Oli pakko vaan koittaa kaikkee.. Mä harjasin hampaitakin et jos se auttais :D

[QUOTE="uppis";25347030]Asuitkos sinä jossain vanhassa omakotitalossa. Sieltä kannattaa etsiä syitä päänsärkyihin[/QUOTE]

No täällä vetää suht hyvin. Voi olla että vetää siksi paikat niinkin pahasti jumiin.

Muuten mä olen niinku päänsärkyveteraani, lapsesta asti särkenyt ja pahenee vaan iän myötä.

Mietin kyllä että voiskohan yksi syy olla kystat tuolla poskionteloissa..

Ei kait niistä muuta haittaa ole kuin aiheuttavat helposti poskiontelontulehduksia.. Mutta mulla ei oo kyllä ikinä sellasta ollut (tätä päänsärkyä kylläkin)niin en tiedä miltä sellanen tuntuu..

Mietin kyllä että voiskohan yksi syy olla kystat tuolla poskionteloissa..

Ei kait niistä muuta haittaa ole kuin aiheuttavat helposti poskiontelontulehduksia.. Mutta mulla ei oo kyllä ikinä sellasta ollut (tätä päänsärkyä kylläkin)niin en tiedä miltä sellanen tuntuu..

Mullakin oli kysta poskiontelossa ja päätä särki sillon tosi useasti..
Sitten, kun poskiontelot leikattiin niin sellainen särky jonka yhistin onteloihin niin loppui!

Lämmitettävä kaurapussi on oiva väline päänsärkyyn ja jumi hartiohin.. se on mun pelastus useesti!! :heart:

[QUOTE="vieras";25347112]Onko testattu ruoka-aineallergiat?[/QUOTE]

Ei.... Mutta itseasiassa... Voiskohan olla?

Mä silleen mukakarppasin tässä jonkun tovin ennen joulua ja olin paljon kivuttomampi :o Jätin siis vain vaaleita jauhoja, hiivaa, sokeria, maissia, perunaa vähemmälle.

Mitä sä veikkaisit? Mikä se vois olla? Vehnä`?

Mullakin oli kysta poskiontelossa ja päätä särki sillon tosi useasti..
Sitten, kun poskiontelot leikattiin niin sellainen särky jonka yhistin onteloihin niin loppui!

Lämmitettävä kaurapussi on oiva väline päänsärkyyn ja jumi hartiohin.. se on mun pelastus useesti!! :heart:

Hmm.. Kai mun täytyy sitten varmaan kysellä sen perään että josko tekisivät noille kystille jotain.

[QUOTE="essi";25347179]voi että. Saat sympatiani. Mä olen nyt vuoden verran kärsinyt päivittäisistä kivuista, ja inhottaa, kun on "pakko" syödä särkylääkettä.[/QUOTE]

Joo, se on kamalaa. Mä vielä teen sen virheen että "No kyllä tää menee ohi, en ota vielä särkylääkettä.. No ehkä se menee kohta ohi... Kyllä mä kestän tän, se menee ohi" ja lopulta kipu on ihan hirveä ja pää ihan sekaisin siitä kivusta yritän muistaa missä meidän buranat oli..

ystäväni kärsii kanssa riivaavista päänsäryistä. Kipu on kuulemma sellaista, että ei voi sanoin kuvailla, järkyttävää huutokipua siis. Lääkäri totesi sen olevan juuri tuo hortonin päänsärky (toiselta nimeltään kuulemma itsemurhapäänsärky, koska tiedettävästi on ihmisiä, jotka ovat päänsäryn aikana hypänneet mm. parvekkeelta alas, koska eivät ole kestäneet kipua...) O.o
Reseptin sai lääkkeeseen, joka maksaa aivan tuhottomasti (ei kuulu kelan korvauspiiriin). Mutta lääke lopettaa kuin veitseniskusta kivun

Mulla todettiin joulukuun alussa Pseudotumor cerebri eli neurologinen sairaus jossa kaikki aivokasvaimen oireet ilman itse kasvainta ja päänsärky ja aivan helvetillinen. Ollut itseasiassa jo vuosia kroonin päänsärky mutta nyt viime kuukausina vaan pahentunut mutta nyt ekaa kertaa vuosiin päänsärytön kiitos uusien lääkkeiden.

Tosin lääkkeistä huimat sivuvaikutukset mutta mielummin ne!

[QUOTE="tyyne";25347231]ystäväni kärsii kanssa riivaavista päänsäryistä. Kipu on kuulemma sellaista, että ei voi sanoin kuvailla, järkyttävää huutokipua siis. Lääkäri totesi sen olevan juuri tuo hortonin päänsärky (toiselta nimeltään kuulemma itsemurhapäänsärky, koska tiedettävästi on ihmisiä, jotka ovat päänsäryn aikana hypänneet mm. parvekkeelta alas, koska eivät ole kestäneet kipua...) O.o
Reseptin sai lääkkeeseen, joka maksaa aivan tuhottomasti (ei kuulu kelan korvauspiiriin). Mutta lääke lopettaa kuin veitseniskusta kivun[/QUOTE]

Joo, tuon itsemurhapäänsärkytermin neurologikin mulle naureskellen kertoi kun sanoin aikanaan ensimmäisen jakson tultua että tekisi mieli hypätä parvekkeelta alas että se loppuu, ihan mitä vaan kunhan se loppuu.

Mulle määrättiin silloin, siitä on jo varmaan kuusi vuotta aikaa, mun mielestä vain migreenilääkkeitä siihen ja sanoivat ettei niistä ole välttämättä mitään hyötyä..

Oliskohan niin että siihen olisi sitten löydetty nyt lääke...

Mulla todettiin joulukuun alussa Pseudotumor cerebri eli neurologinen sairaus jossa kaikki aivokasvaimen oireet ilman itse kasvainta ja päänsärky ja aivan helvetillinen. Ollut itseasiassa jo vuosia kroonin päänsärky mutta nyt viime kuukausina vaan pahentunut mutta nyt ekaa kertaa vuosiin päänsärytön kiitos uusien lääkkeiden.

Tosin lääkkeistä huimat sivuvaikutukset mutta mielummin ne!

Oho...

No mutta ihanaa jos päänsärky pois!! :)

Joskus juttelin pariskunnan kanssa, nainen oli raskaana ja miehellä oli toi horton. Mies pyysi kertomaan kumpi sattui enemmän, synnytys vai horton-kohtaus. Mä en voinut kuin nauraa.... Synnytys vs. paskin päänsärky ever, joka ei edes mene ohi, sitä ei pysty hallita ja se vaan tulee ja tulee aina vaan uudestaan.. Synnytys on kuin kärpäsen kakka auton tuulilasissa siihen verrattuna, paitsi että siitä koituu vielä jotain maailman ihaninta :) Se vauva siis :D

Joo, tuon itsemurhapäänsärkytermin neurologikin mulle naureskellen kertoi kun sanoin aikanaan ensimmäisen jakson tultua että tekisi mieli hypätä parvekkeelta alas että se loppuu, ihan mitä vaan kunhan se loppuu.

Mulle määrättiin silloin, siitä on jo varmaan kuusi vuotta aikaa, mun mielestä vain migreenilääkkeitä siihen ja sanoivat ettei niistä ole välttämättä mitään hyötyä..

Oliskohan niin että siihen olisi sitten löydetty nyt lääke...

Joo, ystäväni saama lääke on tullut vasta vähän aikaa sitten markkinoille ja on kuulemma todella tehokas. Mutta hinta todella suolainen, muistaakseni n.10e yksi pilleri.

[QUOTE="tyyne";25347372]Joo, ystäväni saama lääke on tullut vasta vähän aikaa sitten markkinoille ja on kuulemma todella tehokas. Mutta hinta todella suolainen, muistaakseni n.10e yksi pilleri.[/QUOTE]

Tää oli kyllä tosi kiva kuulla. Sitä vaan sitten kyselemään jos nämä päänsäryt eivät hellitä :)

Kuinka kauan sulla on noi säryt kestäneet? Jos alkoi uudessa kodissa vasta, niin sithän siinä talosas voisi olla jotakin, hometta esim.

Itse testailen tällaista Invalidiliitto ry - Kipukoukku, mut en vielä osaa sanoa onko oikeasti apua vai ei... joululahjaksi sain, ettei tässä ole vielä kovasti muistanut testailla.

Kuinka kauan sulla on noi säryt kestäneet? Jos alkoi uudessa kodissa vasta, niin sithän siinä talosas voisi olla jotakin, hometta esim.

Itse testailen tällaista Invalidiliitto ry - Kipukoukku, mut en vielä osaa sanoa onko oikeasti apua vai ei... joululahjaksi sain, ettei tässä ole vielä kovasti muistanut testailla.

Mä olen melkein krooninen päänsärkyilijä ollut lapsesta asti. Diagnooseja olen saanut niin että riittää. Migreeni, Hortonin neuralgia, jännityspäänsärky..

Tota kipukoukkua oon miettinyt kyllä. Tuntuu välillä vaan että ihan sama se on mitä yrittää niin ei noi säryt lähde koskaan. Säryttöminä kausina sitä on jo ihan että "jihuu" ja sitten säryt palaa..

Yhteistyössä