Kuuluuko koirat ravintolaan vai ei?- keskustelua aiheesta!

• Viestiketjun aloittaja Beep
  • Ensimmäinen viesti
Beep
Maa- ja Metsätalousministeriössä valmisteilla oleva asetusehdotus mahdollistaisi lemmikin ottamisen omistajansa mukaan ravintolaan ensi vuoden alusta lähtien.

Nythän Suomessa on enemmän koiria kuin koskaan (yök), eli nythän hurtat saa roudata vaikka Stockkan hulluille päiville, kohta ravintoloihin ja sitten jo ruokakauppoihin. Mikä on seuraava askel? Laillinen avioliitto koiran kanssa?

Ja mitenkähän tässä on ajateltu ottaa huomioon allergiset?

Ei kuulu, ihan käsittämätön laki taas. Tosin eipä varmaan kovinkaan suuri osa ravintoloista tule sallimaan koirien(tai muiden lemmikkien) pääsyä sisätiloihin.
Ja mulla on itsellänikin koira muttei mitään tarvetta lähteä sen kanssa ulos syömään.

Keittiönoita
Kakspiippuinen juttu. Kysehän on ravintolan omistajan koirasta, ei sentään asiakkaiden koirista...opaskoiria lukuunottamatta. Kaiketi asiakkaat äänestävät jaloillaan, jos eivät halua ruokailla samassa ravintolassa, missä on koira. Riski sille ravintolan omistajalle, jos asiakkaat alkavat kaikota.

*muoks* Luinkin väärin :D

Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25360426:
Kakspiippuinen juttu. Kysehän on ravintolan omistajan koirasta, ei sentään asiakkaiden koirista...opaskoiria lukuunottamatta. Kaiketi asiakkaat äänestävät jaloillaan, jos eivät halua ruokailla samassa ravintolassa, missä on koira. Riski sille ravintolan omistajalle, jos asiakkaat alkavat kaikota.

*muoks* Luinkin väärin :D
Niin luit.

Me ainakin boikotoidaan ravintolat, joissa koirat on tervetulleita. Itse olen allerginen, enkä edes pidä koirista enää - kun niitä on nykyään ihan järkyttävästi joka puolella räksyttämässä ja paskomassa joka kadun.

Keittiönoita
Niin luit.

Me ainakin boikotoidaan ravintolat, joissa koirat on tervetulleita. Itse olen allerginen, enkä edes pidä koirista enää - kun niitä on nykyään ihan järkyttävästi joka puolella räksyttämässä ja paskomassa joka kadun.
Mun mielestä koiria ei tarvitse ottaa mukaan ravintolaan. Mutta en silti ala boikotoimaan ravintolaa sen perusteella, että siellä olisi jonkun koira.

.......
Tuskinpa kovin moni ravintola tuota tulee sallimaan. Terasseille ehkä.

Ja Stockalle on muuten aina päässyt koiran kanssa, tai ainakin 80-luvulla jo pääsi. Muihin kauppoihin ei sitten pääsekään.

Allergisia on todella vaikea ottaa kaikessa huomioon, kun allerginen voi olla melkein kaikelle... ja eiköhän tosiaan allergisillekin sopivia ravintoloita tule löytymään, kun taatusti todella harva ravintola tuolla linjalle edes lähtee.

Mitenkä muuten allergiset tulevat toimeen opaskoirien kanssa samoissa tiloissa? Opaskoirahan on sallittua ottaa minne tahansa. Aiheuttavatko opaskoirat vähemmän allergiaa kuin taviskoirat?

"xXx"
Hyi hemmetti. Kiva haistella jotain kuola-buldoggia viereisestä pöydästä, kun yrittää nauttia ruoastaan. Eipä tarvi sellasiin paikkoihin sitten mennä

Toivottavasti ravintoloissa on sitten allergialääke-automaatit oven suussa.

"vieras"
Eihän tuossa ole muusta kyse kuin siitä, että koirien kieltäminen ravintoloista ei ole hygieniasyistä perusteltua. Kauheaa ylireagointia taas - eihän tuo tarkoita, että koirat on PAKKO päästää ravintolaan. Ja harva ravintola varmasti päästääkään.

Toisaalta taas, jos joku haluaa perustaa nimenomaan koiraihmisille tarkoitetun ravintolan (joka ei olisi aiemmin ollut edes mahdollista), niin onko se teiltä muilta pois?

Keittiönoita

Ja Stockalle on muuten aina päässyt koiran kanssa, tai ainakin 80-luvulla jo pääsi. Muihin kauppoihin ei sitten pääsekään.

Allergisia on todella vaikea ottaa kaikessa huomioon, kun allerginen voi olla melkein kaikelle... ja eiköhän tosiaan allergisillekin sopivia ravintoloita tule löytymään, kun taatusti todella harva ravintola tuolla linjalle edes lähtee.

Mitenkä muuten allergiset tulevat toimeen opaskoirien kanssa samoissa tiloissa? Opaskoirahan on sallittua ottaa minne tahansa. Aiheuttavatko opaskoirat vähemmän allergiaa kuin taviskoirat?
Samaa epäilen. Ravintoloilla on aika kova kilpailu asiakkaista, joten asiakkaiden ehdoilla on mentävä, jos haluaa menestyä.

Mietin sitäkin että kuinka paljon tästä(kin) mahtaa tulla väärinkäsityksiä. Asiasta puhutaan aika paljon ja joku pölöpääkoiranomistaja taatusti vetää johtopäätöksen että koiran saa ottaa mukaan kaikkiin ravintoloihin uuden lain myötä. Voi tulla mielenkiintoisia tilanteita...

---
Allergikoille ikävää. Itse asioisin koiran kanssa ravintolassa, se on pieni ja näin voisi käydä useammin ulkona syömässä kun ei tarvitsisi huolehtia sen yksinolosta kotona.

.......
Mietin sitäkin että kuinka paljon tästä(kin) mahtaa tulla väärinkäsityksiä. Asiasta puhutaan aika paljon ja joku pölöpääkoiranomistaja taatusti vetää johtopäätöksen että koiran saa ottaa mukaan kaikkiin ravintoloihin uuden lain myötä. Voi tulla mielenkiintoisia tilanteita...
No mutta eihän nytkään kukaan (tai ainakaan kovin moni) luule, että kaikkiin tavarataloihin pääsee koiran kanssa, kun Stockallekin pääsee. Tai että kaikille uimarannoille pääsee, kun joillekin pääsee. Tai että kaikkiin hotelleihin pääsee. Jne... Eiköhän se koirakieltokyltti ole aika selvä merkki yleensä.

Pointti on vain, että ei ole LAITONTA päästää koiraa esim. tavarataloon tai uimarannalle, eikä se, että koirat PÄÄSISIVÄT sinne. Tietysti jos uutisointi on luokkaa "Nyt koirien kanssa pääsee ravintoloihinkin!! Mihin tämä maailma on menossa??" niin helpostihan siinä väärinkäsityksiä tulee.

Beep

Osaat itsekin laskea, että niitä on määrällisesti huomattavasti vähemmän kuin jos lain salliessa ja ravintoloiden päättäessä ottaa asiakkaikseen myös koiria.

"luppis"
http://www.yle.fi/alueet/turku/2011/08/haluatko_lounaalle_koiran_tai_kissan_kera_2832498.html

Tavallisessa arjessa en näe välttämätömtä tarvetta päästä koiran kanssa ravintolaa tai kahvilaan. Mutta kyllä sellaisiakin tilanteita on, joissa se halpottaisi huomattavaasti arkea.
Esim koiranäyttelyissä joutuu koirat jättämään boksiin jos haluaa itse syödä ruokailualueella tai hakea sieltä ruokaa.
Talvella kovalla pakkasella, jos on ajettu pitkää reissua, on jouduttu miettimään tarkkaan mihin ja kuinka kauaksi aikaa ollaan voitu pysähtyä syömään ja lepäämään. Koska koiran jättäminen kylmenevään autoon ei ole kovin hyvä juttu.

"susax"
Kaksipiippuinen juttu. Sinänsä hyvin käyttäytyvä koira ei ravintolassa käyntiäni häiritse mutta epäilempä, että juuri ne räksyttävät ja kouluttamattomat otukset ravintoloihin mukaan roudataan. Silloin kun se koira sieltä pöydänjuuresta singahtaa remminsä kanssa kohti naapuripöydän juuressa nököttävää koiraa ja tarjoilijaparka väistelee koiria ja remmejä niin voi naurattaa vähemmän. Koiran kannalta taas en ymmärrä lainkaan miksi se pitäisi raahata ravintolaan mukaan. Mitä ihmettä se siitä sitten saa? Tuskin itse kävisin kuitenkaan ravintolassa johon sessen saa ottaa mukaan.

Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25360654:
Voisin kuvitella, että lakiuudistuksen myötä syntyy ravintoloita, jotka ovat profiloituneet juuri koiriensa kanssa kulkeviin asiakkaisiin. Mutta tuskin kaikki ravintolat tulevat niin tekemään, koska asiakasmäärä pienenee.
Ehkä ja toivottavasti nämä sallivat ravintolat keskittyy johinkin autopaikkoihin, eli vaikka reissussa pääsisi mukaan, ettei tarvitsisi jättää kesällä kuumaan autoon tjsp.

Keittiönoita
Ehkä ja toivottavasti nämä sallivat ravintolat keskittyy johinkin autopaikkoihin, eli vaikka reissussa pääsisi mukaan, ettei tarvitsisi jättää kesällä kuumaan autoon tjsp.
Mä vähän luulen, että tässä käy kuten aikoinaan topless-baareissakin: ensin niitä syntyi kuin sieniä sateella ja sen jälkeen yksi toisensa jälkeen alkoi mennä konkkaan, kun asiakkaita ei riittänytkään.

Yhteistyössä