[QUOTE="vieras";25359348]Tämän ajatuksen olen kuullut lähiaikoina monestakin suusta: jep, lapseni menee hoitoon ja itse töihin, koska MINÄ kaipasin vaihtelua. Kyse ei siis useinkaan ole siitä, että rahallisesti olisi pakko mennä, koska suurimmalla osalla on varaa venyttää penniä (vaikkeivat sitä myönnä) ainakin siihen asti kunnes lapsi on 2-v.(jättää ne matkat ja suurimmat hankinnat myöhempään) Mutta ei, äidit eivät enää ajattele lapsen parasta ja sitä, että 1-v lapsi joutuu hoitoon , kunhan vain MINULLA on virikkeitä ja aktiviteettia toisin kuin kotona lapsen kanssa. Ei ymmärrä ei:/[/QUOTE]
Mä ymmärrän, ja hyvin. Katsos, kun sen lapsen saa, kaikki muuttuu. Eniten mun äitinä ottaa päähän nää ihmiset, jotka sanoo että, "Olisit miettinyt ennen kuin sen lapsen teit." Ööö. Ja mistähän sitä voi tietää miten konkreettisesti kaikki muuttuu ja miten vaikeaa voi oikeasti olla sen lapsen kanssa?
Meillä pelastuksena oli mun työ, jonne palasin lapsen ollessa kahdeksankuinen. Mies jäi vielä kesäksi kotiin lapsen kanssa, koska päivähoitopaikkoja jaellaan vasta syksyn alussa. Ja niin tyttö meni tarhaan 11-kuisena. Koska en ole kotiäitimateriaalia. Ja koska oli kiva mennä töihin. En siitä todellakaan huonoa omatuntoa suostu tuntemaan, enkä ole myöskään itsekäs ihminen. Olen minä; äiti, vaimo ja ihan OMA itsenikin.