[QUOTE="a p";25357627]Joo siis jos ollaan meillä otan ohjat käsiin ja teen asiat niin et ne sujuu varsinkin kun porukkaa paljon (n 20 yht tässä tapauksessa) . Mutta voin sanoa et tuollaisen viikonlopun jälkeen olen poikki.
Mun luonteella ei vaan ole kovin helppoa mennä toisen kotiin ja ottaa siellä niitä ohjia käsiin. Vaikka näköjään olis pitäny.
Tiedän et äiti ollu pitkään väsynyt. Meillä vaan välimatkaa monta sataa km ja en tiedä miten voisin auttaa. Kun ei se nyt varmaan paljoa auta jos jätetään ne vähätkin vierailut väliin. Ja olen sanonut suoraan et pyytää apua vaan ei (siis ei nyt ollu puhetta tälläsista vaan joskus aikasemmin) .
Yks juttu jäi vielä ihmetyttämään. Vietiin karkkia, sipsiä ym naposteltavaa. Ne laitettiin kuppeihin ja jokainen sai ottaa kerran kaks kupista ja sit ne nostettiin keittiöön ylähyllyyn.
Talon lapset kiipeili jatkuvasti hakemaan sieltä kourallisia. Sit vieraille tarjottiin joskus myöhemmin toinen kierros ja siihen jäi. Kupit kuitenkin tyhjeni talon väen toimesta illan mittaan.
Lapse oli aika harmissaan tästä kun jäivät aikalailla ilman. Varsinkin nuo isommat kun eivät olleet jatkuvasti siinä missä muut.[/QUOTE]
Ei siinä auta muu kuin avata suu ja sanoa, ehdottaa, että laitetaanko sipsit kippoon, että kaikki saavat ottaa ja pitää omiensa puolta. Mun on vaikea kuvitella tuollaisia tilanteita, kun mulla ei ole ketään vastaavasti käyttäytyvää ystävää tai edes tuttua...aina toimitaan tasapuolisesti ja tarjottavat jaetaan kaikille. Mä olisin varmaan itse laittanut ne sipsit kippoon jos emäntä ei olisi hoksannut. Mutta kaikenkaikkiaan kuulostaa tosi 'unelma'vierailulta.:|
*muoksmuoks, nehän siis laitettiin kippoon
Noh, tarjolle sitten sen jälkeen.*