Silja Europalla lasten kanssa risteilleet; kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sh-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sh-äiti

Vieras
Siinäpä kysymys tulikin. Eka kertaa koko perheen voimalla Turku-Tukholma 23t risteily odottaa. Mukana vanhempien kanssa 8v, 6v ja 4v lapset. Kaikki vinkit ja kokemukset mielelläni lukisin täältä:)

Me oltiin just Turku-Riika jouluristeilyllä tuolla Silja Europalla, jos oikein muistan. Mun mielestä Silja Europa on vaan aika vanhanaikainen laiva.. Muumit oli kyllä kivoja lapsille! Oli muumidiscoa jne.

Yleensä olen matkustanut Helsingistä Tukholmaan ja mä tykkään niistä laivoista, joissa on se promenade-kävelykatu. Hyttikin on kiva saada niin, että hytin ikkunasta näkyy kävelykadulle.

Silja Europa on kyllä noista ruotsinristeilijöistä uusin. Eri mallinen kuin onko se Serenade vai Symphony. Mun mielestä lapsiperheille, mitä parhain nuo risteilyt. Järjestettyä ohjelmaa yleensä piisaa (riippuu varmaan lähdöstä) ja leikkihuoneet mukavia.

Me oltiin kesällä 5v ja 3v lasten kanssa Europalla ja hyvin viihdyttiin. Lapsille on paljon ohjelmaa ja leikkihuoneitakin ainakin tax free-käytävällä yksi ja sitten ihan ylimmässä kerroksessa vielä lisää. Tykättiin :)

[QUOTE="tiimarinvihko";25356661]Me oltiin just Turku-Riika jouluristeilyllä tuolla Silja Europalla, jos oikein muistan. Mun mielestä Silja Europa on vaan aika vanhanaikainen laiva.. Muumit oli kyllä kivoja lapsille! Oli muumidiscoa jne.

Yleensä olen matkustanut Helsingistä Tukholmaan ja mä tykkään niistä laivoista, joissa on se promenade-kävelykatu. Hyttikin on kiva saada niin, että hytin ikkunasta näkyy kävelykadulle.[/QUOTE]

Toihan on just se suurin ja paras silja. Löytyy kävelykatua jne...ilman muksua oon käyny ja näytti se ainakin olevan ok lapsiperheillekin.

[QUOTE="turkulainen";25356676]Silja Europa on kyllä noista ruotsinristeilijöistä uusin. Eri mallinen kuin onko se Serenade vai Symphony. Mun mielestä lapsiperheille, mitä parhain nuo risteilyt. Järjestettyä ohjelmaa yleensä piisaa (riippuu varmaan lähdöstä) ja leikkihuoneet mukavia.[/QUOTE]

Jaa, no ainakin mun mielestä se oli vaan niin kasari sisustukseltaan ja sisätiloja ei ole pahemmin uusittu. Luultavasti olen itse lapsena matkustanut kyseisellä paatilla, niin tutulta leikkihuonekin tuntui. Leikkihuoneessa oli joku onneton tv-huonekin, jossa oli vanha pieni kuvaputkitöllö, joka välkkyi aika villisti. Hytissä oli kyllä taulutelkkari.

Ollaan käyty monta kertaa ja tammikuun lopulla taas :) Meillä ollaan otettu perhehytti, jossa on kaksi hyttiä väliovella. Tilava, kaksi vessaa, parisänky+4 sänkyä, minijääkaappi ja voi vuokrata 10 e xboxin ja pelin. Uima-allas osasto ja sauna on hyvät. Buffet-ruokailussa on myös lasten buffet-pöytä. Paljon ohjelmaa lapsilla ja leikkihuone sekä playstationhuone. Ei mitään huonoa sanottavaa :) Me käymme usein risteilyllä ja juuri Silja Europalla tai Silja Symphonylla. Kannattaa liittyä Siljan sivuilla Club One- kanta-asiakaskerhoon jos alkaa enemmän risteillä. Sillä saa hyviä etuja ja alennuksia :)

[QUOTE="tiimarinvihko";25356694]Jaa, no ainakin mun mielestä se oli vaan niin kasari sisustukseltaan ja sisätiloja ei ole pahemmin uusittu. Luultavasti olen itse lapsena matkustanut kyseisellä paatilla, niin tutulta leikkihuonekin tuntui. Leikkihuoneessa oli joku onneton tv-huonekin, jossa oli vanha pieni kuvaputkitöllö, joka välkkyi aika villisti. Hytissä oli kyllä taulutelkkari.[/QUOTE]

Tai siis korjaan sen verran, että itse tv-huone oli kyllä aikas hieno, mutta ei sitä telkkua kyllä pystynyt katsomaan kun välkkyi niin.

Kiva kuulla kokemuksia! Kiitos! Kovasti meillä risteilyä odotetaan ja luulen että lapsilla menee leikkihuoneessa hyvin aika, vaikka harmi kyllä, muumit ei seikkaile tuolloin laivalla. Ihan täpinöissään lapset ovat, ja luulen että olisivat hurjan onnellisia vaikka olisi vaatimmatomampikin laiva millä seilataan, pääasia että pääsee eka kertaa laivaan:)

[QUOTE="Minea";25356695]Ollaan käyty monta kertaa ja tammikuun lopulla taas :) Meillä ollaan otettu perhehytti, jossa on kaksi hyttiä väliovella. Tilava, kaksi vessaa, parisänky+4 sänkyä, minijääkaappi ja voi vuokrata 10 e xboxin ja pelin. Uima-allas osasto ja sauna on hyvät. Buffet-ruokailussa on myös lasten buffet-pöytä. Paljon ohjelmaa lapsilla ja leikkihuone sekä playstationhuone. Ei mitään huonoa sanottavaa :) Me käymme usein risteilyllä ja juuri Silja Europalla tai Silja Symphonylla. Kannattaa liittyä Siljan sivuilla Club One- kanta-asiakaskerhoon jos alkaa enemmän risteillä. Sillä saa hyviä etuja ja alennuksia :)[/QUOTE]

Meillä myös tammikuun lopulla risteily, ja perhehytti otettiin mekin:)

Meillä myös tammikuun lopulla risteily, ja perhehytti otettiin mekin:)

Mä otettiin alussa tavallinen hytti kunnei tiedetty perhehytistä. Oli liian ahdas (kolme lasta meilläkin). Asiakaspalvelussa sanottiin, että monet vanhemmat laittavat kaksi sisarusta samaan alasänkyyn nukkumaan. Meillä ei ainakaan toiminut, koska toinen tipahti yöllä lattialle :( Siitä lähtien ollaankin varattu ainoastaan perhehyttejä :) Ihanaa matkaa teille :)

[QUOTE="turkulainen";25356676]Silja Europa on kyllä noista ruotsinristeilijöistä uusin. Eri mallinen kuin onko se Serenade vai Symphony. Mun mielestä lapsiperheille, mitä parhain nuo risteilyt. Järjestettyä ohjelmaa yleensä piisaa (riippuu varmaan lähdöstä) ja leikkihuoneet mukavia.[/QUOTE]

Silja Europa on vanha sillipurkki. Galaxy on koottu kasaan 2006.

Toihan on just se suurin ja paras silja. Löytyy kävelykatua jne...ilman muksua oon käyny ja näytti se ainakin olevan ok lapsiperheillekin.

Suurimmasta en tiedä, ehkä. Mutta paras se ei kyllä ole. Mun mielestä ehdottomasti tyylikkäin ja selkein noista paateista, joissa oon käynyt, on Silja Serenade. Mun mielestä matkustusmukavuuteen vaikuttaa selkeys ja tyylikkyys olennaisesti. Silja Europa on tosiaan aika sokkeloinen sillipurkki. Eikä Silja Europalla on promenade-katua. Mun mielestä promenade-hyttikin Serenadessa oli aiva loistava. Lapsetkin viihtyi hetkiä hytissä, kun sai katsella ikkunasta kävelykadun touhuja ja sitten kun lapset nukkui ja itse joutui viettämään aikaa hytissä, niin oli mukava vilkuilla välillä kävelykadulle. Mutta makuja on tietenkin monia.

[QUOTE="tiimarinvihko";25356875]Suurimmasta en tiedä, ehkä. Mutta paras se ei kyllä ole. Mun mielestä ehdottomasti tyylikkäin ja selkein noista paateista, joissa oon käynyt, on Silja Serenade. Mun mielestä matkustusmukavuuteen vaikuttaa selkeys ja tyylikkyys olennaisesti. Silja Europa on tosiaan aika sokkeloinen sillipurkki. Eikä Silja Europalla on promenade-katua. Mun mielestä promenade-hyttikin Serenadessa oli aiva loistava. Lapsetkin viihtyi hetkiä hytissä, kun sai katsella ikkunasta kävelykadun touhuja ja sitten kun lapset nukkui ja itse joutui viettämään aikaa hytissä, niin oli mukava vilkuilla välillä kävelykadulle. Mutta makuja on tietenkin monia.[/QUOTE]

Serenadessa ja Symphonyssa on hyvä kävelykatu. Siellä piti myös muistaa hissinnro millä pääsee oman hytin läheisyyteen. Joutui muuten kävelemään hyttiosastojen läpi :) Kaupat ja ostosmahdollisuudet olivat hyvät. Ruokapaikat oli mielestäni todella huonot jos ajattelee lapsia. Silja Europalla lasten buffet vie pisteet kotiin. Galaxylle olisi kiva mennä myös. Siellä ei olla oltu :)

Olimme ns ruotsinlaivalla useita kertoja viime vuonna. En muista mikä laiva oli kyseessä, mutta yhden laivan ovet avautuvat kannelle automaattisesti kun menee lähelle. Eli ottakaa ihmeessä selvää kun menette ettei niin ole Europalla! Meinasin saada sydärin kun meidän 2v oli rynnätä niistä ovista.

[QUOTE="Minea";25356936]Silja Europalla lasten buffet vie pisteet kotiin. [/QUOTE]

Silja Serenadella oli ainakin lasten buffet myös (en kyllä muista oliko tarjonta ranskalaiset, lihapullat ja nakit-tyylistä). Tosin en nähnyt Europan lasten buffetin tarjontaa kuin lasten lautasilta, kun laitoin miehen hakemaan niille ruuat :). Itse sitäpaitsi mielelläni maistatan lapsilla kaikenlaista ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25356971:
Olimme ns ruotsinlaivalla useita kertoja viime vuonna. En muista mikä laiva oli kyseessä, mutta yhden laivan ovet avautuvat kannelle automaattisesti kun menee lähelle. Eli ottakaa ihmeessä selvää kun menette ettei niin ole Europalla! Meinasin saada sydärin kun meidän 2v oli rynnätä niistä ovista.

Europalla ei avaudu itsestään. Ne on suljettu jollain paineilmalla tms. (vai meniköhän ihan metsään :D) joka tapauksessa niissä on sellainen isohko nappi, jota pitää painaa että ovi aukeaa. Mutta lapsia pitää kyllä silti vahtia tosi tarkkaan.. voihan ne livahtaa ovista silloin kun joku niistä kulkee!

[QUOTE="tiimarinvihko";25356974]Silja Serenadella oli ainakin lasten buffet myös (en kyllä muista oliko tarjonta ranskalaiset, lihapullat ja nakit-tyylistä). Tosin en nähnyt Europan lasten buffetin tarjontaa kuin lasten lautasilta, kun laitoin miehen hakemaan niille ruuat :). Itse sitäpaitsi mielelläni maistatan lapsilla kaikenlaista ruokaa.[/QUOTE]

Hyvä tietää :) Me ruokailtiin siellä viimeksi jossain ravintolassa, jossa oli huonot vaihtoehdot lapsille. Alkoi muussi ja lihapullat jo tökkiä :D Maistoivat kyllä pastaa ja jauhelihakastiketta. Oli vaan liian tulista lasten makuun. Kesällä mennään taas Helsingistä niin pitää varata buffetpöytä :)

Kolmen lapsen kanssa kannattaa ottaa perhehytti, missä on kahdet kerrossängyt toisessa hytissä ja toisessa on levitettävä parisänky, jonka saa päivällä sohvaksi. Molemmissa hyteissä on omat taulutelevisiot ja sohvallisessa hytissä on oma jääkaappikin. Hytit ovat yhteydessä toisiinsa, tosin siihen saa vedettyä liukuoven kiinni halutessaan.

Kannattaa ottaa laivalla lasten risteilyohjelma lehtinen ja katsoa, mitä ohjelmaa lapsille on järjestetty.

Yhteistyössä