Tragus-lävistys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis mun kaveri on ottanu paikas mis se ammuttii... Ja mäki oon kauan jo halunnu traguksen, mut ku mul o aika matala kipukynnys ni en uskalla mennä ottaa, ku kuulen kaikilt kokoajan et se sattuu hirveesti.. Ja mulle on kans sanottu et se ei satu yhtä paljon jos ampuu sen, ku että tekee neulalla ni siks haluaisin et se ammuttais.

Itse kävin ottamassa traguksen eilen ja voin sanoa että ei tuntunut missään! : D Ainoa minkä tunsin oli pihdit joilla lävistäjä otti kiinni korvasta =) Verta ei tullut yhtään ja voin suositella, että otatte mielummin neulalla sen lävistyksen, ettekä ampumalla, meinaan vaikka ajatus neulasta kauhistuttaa, niin ampuminen sattuu paljon enemmän, koska siinä vain ammutaan tylppä korvakorun pää siihen korvaan hirmuisella voimalla. Ei ole tuo lävistys vielä ollenkaan kipeä eikä mitään ongelmia sen kanssa toistaiseksi. =) Suosittelen sen ottoa, mitään rusahdukstakaan en kuullut vaikka lävistäjä vähän varoitteli x)

Itse kävin ottamassa traguksen eilen ja voin sanoa että ei tuntunut missään! : D Ainoa minkä tunsin oli pihdit joilla lävistäjä otti kiinni korvasta =) Verta ei tullut yhtään ja voin suositella, että otatte mielummin neulalla sen lävistyksen, ettekä ampumalla, meinaan vaikka ajatus neulasta kauhistuttaa, niin ampuminen sattuu paljon enemmän, koska siinä vain ammutaan tylppä korvakorun pää siihen korvaan hirmuisella voimalla. Ei ole tuo lävistys vielä ollenkaan kipeä eikä mitään ongelmia sen kanssa toistaiseksi. =) Suosittelen sen ottoa, mitään rusahdukstakaan en kuullut vaikka lävistäjä vähän varoitteli x)

Oo onnellinen ettet kuullu, se rusahdus siinä just se kamalin homman on :x

Mä kävin eilen ottaa traguksen oikeestaan aika extempore. Olin kyllä miettinyt että joskus vielä otan ja halusin sen palavasti ja eilen sitten kävin ottamassa :)) Oli mukava ja hyvä lävistäjä ja koruinenn maksoi 20e eli ei tosiaan paha! Sattu kyllä ihan kiitettävästi, mutta kyllä sen kesti, en ole herkimmästä päästä nimittäin. Ja mä ootin sitä rusahusta ku kuuta nousevaa mut en tainnu kuulla kyl mitään, tunsin kyllä :D Vähän se on kipee mut ei ollenkaa turvonnu eikä punanen. Näyttää siltä kun olis ollu jo pidemmänki aikaa. Toivotaan, että pysyy hyvänä. Nukkuminenkaan ei sattunu, mitä ihmettelen kovasti :) kannatan

mua aluksi jännitti ihan hirveesti ku mentiin ottamaan tragus mutta kun se pistettiin en tuntenut paljon mitään :) . olisin ajatellut että se sattuu paljon enemmän! sen jälkeen ei ainakaan mulla oo ollu mitään kipuja tai muuta.

Kävin ottamassa kymmenisen vuotta sitten ja itsekin olin lukenut netistä silmät kiiluen läpi kaikki pelotteluketjut, joissa kerrottiin että se on yksi kivuliaimmista lävistyksistä. No tosiaankin ne olivat vain pelottelua, koska itsekään en ehtinyt oikeastaan edes tajuta missä vaiheessa se sitten loppujen lopuksi läpi pistettiin.

Paranemisessa kesti aika kauan, mutta toisaalta taisin kyllä teininä olla aika laiska sitä hoitamaan.. Rustoa ei tuohon ole ylimääräistä ympärille kerääntynyt. Umpeutumisesta en tiedä, kun en ole kertaakaan tainnut ottaa pois.

Ainut miinuspuoli, että itsellä ei meinaa kestää soittimien kuulokenapit korvassa, pitäisi kai ostaa jotkut paremmat..

moi, oon koht 12 ja mä haluaisin traguksen ja tietääks joku et onks misää korsossa tai ees vantaal mitää lävistys liikettä mis sen traguksen vois ottaa. onks siin ikärajaa jos menee vanhempienkaa ja paljon se maksaa?????

hihaa itse kanssa huomenna menossa ottamaan. jännä kun kavei sano että menee ottaa toisen lävärin huuleen ja sit heitin puol läpällä et pitäskö ottaa toho toi tragus, oon joskus miettiny et se ois tosi kiva ja noh, innostuin sittä sitte niin että huomenna tässä sitä kai ois tragus korvassa.. :D

moi, oon koht 12 ja mä haluaisin traguksen ja tietääks joku et onks misää korsossa tai ees vantaal mitää lävistys liikettä mis sen traguksen vois ottaa. onks siin ikärajaa jos menee vanhempienkaa ja paljon se maksaa?????

Paikassa jossa ite otan tragus on 20 euroo, mutta en osaa sanoo miten muissa sitte. Sulla pitää olla aikuinen mukana tai joku lupahomma, mutta ihanku ois 13 vuotta joku ikäraja, että alle 13 vuotiaalle ei tehdä, en oo varma, mutta kannattaa tiedustella.

Alkuperäinen kirjoittaja miä vua;23901729:
Paikassa jossa ite otan tragus on 20 euroo, mutta en osaa sanoo miten muissa sitte. Sulla pitää olla aikuinen mukana tai joku lupahomma, mutta ihanku ois 13 vuotta joku ikäraja, että alle 13 vuotiaalle ei tehdä, en oo varma, mutta kannattaa tiedustella.
ok, kiitti.

Itsellä tragus ollut nyt 5kk ja KOKO AJAN vuotanut kudosnestettä ja tehnyt pattia sekä korvan sisäpuolelle että ulkopuolelle..kivulias ja kosketusherkkä. Näytetty lävistäjälle, käskenyt desinfioida mutta ei ole tarvinnut hänen mielestään antibioottia koska ei mädi. Nyt kokeilin työkaverilta FUCICORTIA joka on antibiootti-kortisonisalva, käytetään märkäruven hoitoon kuivattamaan rupi.. 4 päivää ja korva oli terve! Turvotus laski, patit hävisi ja kipu loppui. Tänään menen onnellisena viimein vaihtamaan lyhyemmän tapin korvaani :) melkoinen työvoitto mutta kannatti!

Fucicort on reseptilääke, ja tosiaan voide. Pyörittele korun sisälle, molemmille korvan pinnoille 2-3 krt päivässä. Mulle riitti 4vrk :)

Niin, ja yöt pystyn viimein huoletta nukkumaan traguksen puolella kyljellään :)

Mulla ollut tragus toisessa korvassa 8v ja toisessa 6v eilkä mitään ongelmia ollut koskaan. Edelleen samalla kohdalla, ei tulehduksia, ei mitään.. Ihanat timantit molemmissa korvissa :)
Suosittelen kuitenkin - jos tapin haluaa - että tapin toinen pää on sileä eikä irtoa. Jos korvan sisäpuolelle tuleva osa on pallo, minulla ainakin lähti pyörimään itestään ja irtosi. Eikä minun nakkisormet mahdu tuonne korvan sisään sitä kiristämään :) Tarkoitan siis tällaista:

http://www.google.fi/imgres?q=tragus+koru&um=1&hl=fi&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:fi:official&biw=1366&bih=639&tbm=isch&tbnid=H8jR7lCkJ5G4EM:&imgrefurl=http://www.savanni.com/traguskoru-crystal-12x6x3mm-p-3706.html&docid=FtO1reOhRHgFpM&w=300&h=409&ei=GbNpToqrBcb5sga35ozkBA&zoom=1&iact=rc&dur=591&page=1&tbnh=138&tbnw=101&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:9,s:0&tx=29&ty=57

itse käyn ottamassa huomenna ton traguksen.
Ja otan sen mielummin ampumalla kuin neulalla :D

ÄLKÄÄ ottako tragusta ampumalla. mun sisko otti toiseen korvaan, koko tragus turpos ja peitti korvakäytävän aukon, oli julmetun kipee ja punanen ja sisko joutui lääkäriin ja sai antibioottikuurin. onneks korva ajan myötä kuiteski parani. nyt pitkän harkinnan jälkeen päätti ottaa neulalla toiseen korvaan eikä mitään ongelmia. ku ampumalla se koko rustokudos tosiaan menee paskaks ja sillon voi käydä just näin..

itse otin 5kk sitten traguksen eikä oo mitään ongelmaa ollu. pelkäsin että sattuis tosi paljon mutta en tuntenut yhtään mitään ihan ihmettelin kun lävistäjä sanoi korun olevan paikoillaa. hieman tuli verta pari päivää mutta ei kästänyt kuin pari viikoa niin pystin jo nukkumaan korun päällä : )

joo o... aluks olin menoss iha luottavaisin mielin tota ottaa, mutt nyt pelottaa ja iha hemmetin paljon! otan silti, sattukoot mite paljo vua, mutta eipä olis joitaki noista kommenteista kannattanna lukkee:D:D

Itse kävin juuri tänään ottamassa toiseen korvaan myös tragus-lävistyksen, toisessa korvassa on semmoinen ollut jo sellaiset viimeiset 11 vuotta.

Siihen että sattuuko se, voisin sanoa että ei se kyllä minun mielestä sinänsä satu. Pihdithän siinä kirpaisee, mutta itsekin oikein ihmettelin taas kun rutinaäänestä vain kuulin että neula meni läpi, mutta en sitä edes tuntenutkaan. Itselläni tuo vuoti n. 10 minuuttia aika reippahasti etupuolelta, mutta rauhottui sitten. Hieman välillä tykyttelee, mutta lämpimällä vedellä kasteltu tops-puikko on hyvä kaveri puhdistukseen.

Tuossa 11 vuotta vanhassa minul on ollut joku viimonen 10 vuotta ihan normaali korvakoru siinä, eli ei välttämättä tarvitse hommaa mitään 'lävistyskorua'. Itse olen molemmilla kerroilla pistänyt korvikseen lävistettäessä renkaan, koska koen että sen kanssa on puhdistus erittäin helppoa.

Otin traguksen 5päivää sitte. En tuntenut ensimäisenä 3päivänä kipua lävistyksessä (paitsi koskiessa). Nyt 4 ja 5 päivä korvaa on tykyttäny koko ajan. Kuumotusta ei oikeastaa ole eikä se ole punainen. En ole mitenkää huolissaan, mutta aloin miettiä onko normaalia et kipu tulee muutaman päivän kuluttua vasta. Kiitos jos joku voi auttaa :)

Itse otin samalla kerralla molempiin korviin traguslävistykset. Rusahtelun kuulin kun neula meni lävitse ja aivan pienen lämmön tunteen. Ei sattunut ei niin yhtään. Turhaan pelkäätte. Tuskin on kukaan vielä kuollut toimenpiteeseen :D ja tuosta ampumisesta, ei missään nimessä... Rustopatit jotka ovat paranemisvaiheessa yleisiä häviävät aikanaan,lähes jokaiselta, teepuuöljy auttanee niidenkin kanssa. Ja niin, desinfiointiaineet ovat kuivattavia, ennemmin vain lämpimällä vedellä tai miedolla suolaliuoksella lävistyksen/korun puhdistus.

itekki otin traguksen tossa kuukausi sitte. ei se mun mielestä ees sillee sattunu.. vähä nippasi:D inhottavimmalta tosiaan tuntu ku laitto korun paikoilleen. ei oo vieläkää ollu yhtään kipee tuo, paitsi jos siihen koskee, mutta tosi tyytyväinen oon että otin, ei kaduta ei sitten yhtään!

Yhteistyössä