Saatiin häätö..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cheer115-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="uppis";25352412]Jonkun pitäs varmaan vielä maksaa niiden vuokrakin parilta menneeltä ja parilta tulevalta kuukaudelta.[/QUOTE]

ja ei tarvii lahjottaa ulos päin rahaa! (kuinka moni älyää)

Okei, ollaan sössitty raha asiamme ihan täysin, ja raha-asiamme ja rahan käyttömme on ollut päin v***** viimeiset 2kk, mutta sille asialle ei ole enää mitään
tehtävissä, ja thats it.

Ollaan otettu opiksemme ja hoidetaan vuokrat jatkossa ajallaan, mutta ensin
on hommattava uusi asunto!

Mitä te nyt sitten ootte oppineet? Kuinka ajattelitte jatkossa hoitaa raha-asianne?

"zzz"..tätä minähin ihmettelen - eikö kumppani ole voinut auttaa jos Ap ei itse sairautensa vuoksi ole jaksanut ja kyennyt???

...mutta..toivon lämpimästi Ap:lle parempaa ja Onnekkaampaa tätä v. 2012!:wave:

[QUOTE="vieras";25352414]ollaanko eri mieltä vai riidellelläänkö?[/QUOTE]

No kerroppa niitä päteviä syitä menettää luottotiedot ilman että itse omilla teoillaan siihen vaikuttaa?

Kaikki luottotiedottomat kun ei ole sairastunut vakavasti ja menettänyt työtään...julkuillekin tuntuu verot olevan mystinen juttu. Tiettävästi Suomen valtion veroprosentti ei kenelekään ole 100%

jos etsin kämpää, siihen kuittasin eise ihan niin mä tarvitaan kotivakutuus(soskusta saa). ai saa en tiennyt? Siis aina kannattaa kysyä ja selittää tilanne aina on niitä jotka kuuntelee! jos ei kuuntele valitus!

Edelleen, on turha jauhaa siitä kuinka paljon rahaa meillä on tai on ollut, vaan nyt haluan vastauksia siihen MISTÄ ja MITEN saamme uuden asunnon ALLE KAHDESSA VIIKOSSA.

Tilanne ei muutu mihinkään sillä että ihmiset haukkuu ja arvostelee tilannetta, jolle ei vain yksinkertaisuudessaan enää mahda yhtään mitään.

Okei, ollaan sössitty raha asiamme ihan täysin, ja raha-asiamme ja rahan käyttömme on ollut päin v***** viimeiset 2kk, mutta sille asialle ei ole enää mitään
tehtävissä, ja thats it.

Ollaan otettu opiksemme ja hoidetaan vuokrat jatkossa ajallaan, mutta ensin
on hommattava uusi asunto!

Tuo luottotiedottomuus molemmilta ja häätö maksamattomista vuokrista on se kaikista pahin mahdollinen yhdistelmä,eikä ilmeisesti edes sossulla ole mitään velvoitetta järjestää asuntoa jos/kun kerran ei lapsiakaan ole (korjatkaa,jos olen väärässä)
Ja sitten:asumistukea ei myönnetä,jos hakemuksessa ei ole liitteenä ensimmäisen vuokran maksukuittia.Ja siihen ei käy takuuvuokran kuitti.Jos sitä tukea myönnetään,niin Kelahan maksaa sitten takautuvasti,mutta ennen sitä päätöstä sen vuokran joutuu maksamaan IHAN ITSE.Kelan sivuilla on laskureita,millä voi myöskin ihan itse laskea että onko sitä tukea ylipäätänsä saamassa ja paljonko.

[QUOTE="piu";25352477]No kerroppa niitä päteviä syitä menettää luottotiedot ilman että itse omilla teoillaan siihen vaikuttaa?

Kaikki luottotiedottomat kun ei ole sairastunut vakavasti ja menettänyt työtään...julkuillekin tuntuu verot olevan mystinen juttu. Tiettävästi Suomen valtion veroprosentti ei kenelekään ole 100%[/QUOTE]

eikös tuo riitä!

Siis ei ole todellista!!!!!!
Ap valittaa,kun saa häädön (jota en ihmettele).
Ja väittää,ettei netistä löydy asuntoja..
Kummasti joku muu löytää..ei tainnut ap edes katsoa..
Odottelee et joku muu etsis asunnon,hoitas sopparit,pakkais kamat ja tekis muuton..
Sit vois taas elellä kk huolettomasti ja parin kk päästä huomata saavansa häädön?!!
Vaikea ymmärtää miksi et ilmoittanut vuokranantajalle ettet pysty maksamaan ja kysynyt suoraan saatko hoitaa erissä tms..
Vaikea ymmärtää,miksi ap ei miehensä kanssa ole laskenut laskurilla paljon suunnilleen tulisi saamaan as.tukea ja maksanut edes sen verran mitä sen mukaan jäisi itselle maksettavaa..Ja kertonut vuokranantajalle,että as.tuki tulee sitten takautuvasti hälle tms...
Tai maksanut yksinkertaisesti miehen kanssa koko hemmetin vuokran aina ajallaan...Sitten as.tuki olisi tullut teille takautuvasti.
Vai oliko sitä as.tukea edes koskaan haettu?
Ilmeisesti monet muut asiat ainakin jäivät hakematta ja hoitamatta.

Ja moni kyseli mikä sairaus sulla on,kun et yksin pärjää kotona...
Ymmärtäisin jos teillä olisi lapsi siellä,et sen hoidossa mies auttaisi sun sairaana ollessa,mutta kummalta kuulostaa ettet omin avuin miehen työaikaa pärjää..
Varsinkin,kun tiedossa ollut,ettei rahaa liialti liene ole..ja jokainen euro olisi tarpeen.

No mä en kyllä suoraan sanoen yhtään ihmettele, että jo valmiiksi luottotiedottomat ihmiset saavat häädön kun ovat maksaneet ainoastaan ekan vuokran ja muut maksamatta.

Täällä on varmaan jo kerrottu miten saatte uutta asuntoa hommattua, mutta asunnottomaksi voi todellakin jäädä.
Itse olin monta kuukautta asunnoton, VAIKKA mulla oli vastasyntynyt vauva ja luottotiedot kunnossa. Sossu ei ainakaan mulle voinut asuntoa hommata, takuuvuokrassa voivat auttaa.
Pienemmällä paikkakunnalla varmaan kyllä saa paremmin asunnon.

Tuo luottotiedottomuus molemmilta ja häätö maksamattomista vuokrista on se kaikista pahin mahdollinen yhdistelmä,eikä ilmeisesti edes sossulla ole mitään velvoitetta järjestää asuntoa jos/kun kerran ei lapsiakaan ole (korjatkaa,jos olen väärässä)
Ja sitten:asumistukea ei myönnetä,jos hakemuksessa ei ole liitteenä ensimmäisen vuokran maksukuittia.Ja siihen ei käy takuuvuokran kuitti.Jos sitä tukea myönnetään,niin Kelahan maksaa sitten takautuvasti,mutta ennen sitä päätöstä sen vuokran joutuu maksamaan IHAN ITSE.Kelan sivuilla on laskureita,millä voi myöskin ihan itse laskea että onko sitä tukea ylipäätänsä saamassa ja paljonko.

paitsi että asumistuen liitteeksi ei tarvita maksukuittia.

[QUOTE="vieras";25352486]eikös tuo riitä![/QUOTE]

Onko suurin osa suomen luottotiedottomista niin saakelin sairaita että ei ole voinnut hoitaa raha-asioita? veikkaampa että terveydelliset syyt on taustalla ehkä10%:lla luottotiedottomista. Ihan maksimissaan 20%:lla.

Ja ap nyt ei oikein kuulu näihin - hän myönsi että rahaa oli ja se meni. mutta ei vuokran maksuun.

Jos vuokra on VAIN 430e kuussa (jos nyt muistan oikein mitä kirjotit aiemmin) niin kyllä se on niin vähän että sen kykenee maksamaan jos toinen on töissä. Siis sehän on TODELLA edúllinen vuokra!!
Onko nyt siis niin että jätitte tahallaan maksamatta vuokran kun halusitte vähän juhlia tai tehdä muita "typeriä" juttuja?
Miksi ette muuta miehesi isän luokse? Jos hänellä on oma firma niin hän on varmaan hyvin toimeentuleva? Tai lainata häneltä rahaa?

Jos vuokra on VAIN 430e kuussa (jos nyt muistan oikein mitä kirjotit aiemmin) niin kyllä se on niin vähän että sen kykenee maksamaan jos toinen on töissä. Siis sehän on TODELLA edúllinen vuokra!!
Onko nyt siis niin että jätitte tahallaan maksamatta vuokran kun halusitte vähän juhlia tai tehdä muita "typeriä" juttuja?
Miksi ette muuta miehesi isän luokse? Jos hänellä on oma firma niin hän on varmaan hyvin toimeentuleva? Tai lainata häneltä rahaa?

Ja myös melko vähän, jotta juurikaan saisitte asumistukea vaikka tulot olisi miten alhaiset... Jos vaikka koko perheen tulot olisi 1500e /kk olisi tuki noin 100e, se tuskin olisi rahavajettanne ratkaissut.
Asiasta kukkaruukkuun, kun katsoin noita vuokrakämppiä, olipa Kaarinassa halvat vuokrat, Helsingissä halvin kaksio, alle 50 neliöö oli lähes 700e.. Mutta tämä ei tietty ap:n kannalta ola oleellista, kunhan huomasin.

[QUOTE="vieras";25352486]eikös tuo riitä![/QUOTE]

Eikös takaus ole "oma teko", ei pidä tosiaan mennä takailemaan lainoja, ellei ole oikeasti valmiutta maksaa takauksen kaaduttua omaan niskaan...

No huhhuh, mä taidan poistua tästä keskustelusta kokonaan,
kun näyttää ihmiset päättelevän meidän elämästä asioita,
joista eivät ole edes kysyneet.

Kysyin NEUVOA, en pyytänyt ketään tekemään mun puolesta!
Ja tiedoksi, olen katsonut netistä, mutta nuo kaikki 27 asuntoa
jotka kaarinasta löytyvät ovat kaikki joko liian suuria, liian kalliita,
tai ihan liian pieniä!

Ja yksityiseltä saadaan ainoastaan asuntoja, ja yksityisten ilmoituksia
en kaarinasta löytänyt yhtäkään! KAIKKI nuo vuokranvälitys yhtiöt
tarkastavat luottotiedot.

Jos ihmiset osaa olla näin naurettavia, että rupeavat arvostelamaan ilman
faktoja, ja tekevät omia johtopäätöksiä, niin antaa olla,
anteeksi kun kysyin neuvoa. :)

tai ihan liian pieniä!

No sitten ei voi mitään, kun:
-neuvot, asunnot, kysymykset yms. eivät kelpaa
-naurettavaa on se, ettet edes viitsi kiittää

tai ihan liian pieniä!

Kaksi ihmistä ei kovin isoa kämppää tarvitse. Jos kamaa on liikaa sitä pitää karsia.

• Tykkää
Reactions: Katylina ja rops
[QUOTE="piu";25352580]Onko suurin osa suomen luottotiedottomista niin saakelin sairaita että ei ole voinnut hoitaa raha-asioita? veikkaampa että terveydelliset syyt on taustalla ehkä10%:lla luottotiedottomista. Ihan maksimissaan 20%:lla.

Ja ap nyt ei oikein kuulu näihin - hän myönsi että rahaa oli ja se meni. mutta ei vuokran maksuun.[/QUOTE]

en itkenyt? Lupasin toiselle nimen ja poltti! Kait mitä se tarkotaa?

tai ihan liian pieniä!

Kai tiesit, että nykyisin hyvin monet yksityisetkin vuokranantajat tarkistavat luottotiedot?

Toistan vielä, ettei voi mitään.
Ja miksei voi mitään?

-asunnot ei kelpaa
-ette saa tavaraa kenellekään säilöön
-ette voi muuttaa väliaikaisesti tuttaville
-et hae tukia, mihin oikeus ja mitkä suorastaan pitää hakea, jotta saisit sossusta apua
-kaikki muut, kuin kelpaamattomien asuntojen vuokranantajat, tarkistavat luottotiedot ja teillä niitä ei ole
-teillä ei ole varaa ns. liian isoon asuntoon
-ette saa koiraanne hoitoon
-edunvalvoja, sossu, kela ym. eivät kelpaa/riitä/voi mitään

Sitten ei voi mitään. Jäätte ilman asuntoa, taivaan alle.

Yhteistyössä