Minkäikäisen vauvan kanssa kauppaan?

  • Viestiketjun aloittaja Nomee
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Yrittäjä";25330080]oletteko kuulleet lapsivuodesjasta? Älkää naurako lääkärien suosituksille![/QUOTE]

Hyvin äkkiä lapsivuodeajasta muuttuu ikuinen lepoaika, kaikki kun ei lasta saa onnellisesti keskelle ydinperhettä..
Ihan järjen mukaan taas voi mennä :)
 
"mööö"
[QUOTE="vieras";25328587]Meille suositeltiin viime keväänä, ettei pahemmin liikuttais ulkona pariin viikkoon ja pyrittäis pysymään ihmismassojen ulkopuolella pari ensimmäistä kuukautta. Ei kyllä tehnyt meille edes tiukkaa, haluttiin minimoida sairastumis riski parin ensimmäisen elin kuukauden aikana.[/QUOTE]

Ei tuollainen elämäntapa edistä terveyttä, vaan enemmänkin sairautta. Liika varominen ja hygieenisyys on pahasta.
 
"huokaus"
[QUOTE="Yrittäjä";25330080]oletteko kuulleet lapsivuodesjasta? Älkää naurako lääkärien suosituksille![/QUOTE]

sitten ihmetellään kun mammalla alkaa pääkopasta ruuvit lentelemään ja vintti pimenemään kun pitää oikein telkeytyä ties kuinka kauaksi aikaa kotiin neljän seinän sisälle lukkojen taakse ja verhotkin eteen vedettynä
 
"vieras"
Meille ei kyllä kukaan sanonut mitään, ei neuvola, ei lääkärit, ei sairaala eikä kummitäti joka on lastenneuvolan terveydenhoitaja. Parin päivän ikäinen oli kun käytiin kaupassa ja sen jälkeen liikuttiin ihan normaalisti. Vauva oli tosin vaunuissa aika suojatusti, eikä mihinkään isoimpaan massaan menty.
 
"Yrittäjä"
[QUOTE="huokaus";25330131]sitten ihmetellään kun mammalla alkaa pääkopasta ruuvit lentelemään ja vintti pimenemään kun pitää oikein telkeytyä ties kuinka kauaksi aikaa kotiin neljän seinän sisälle lukkojen taakse ja verhotkin eteen vedettynä[/QUOTE]

ei vaan rauhoittua ja palautua synnytyksestä ja nauttia ja tutustua uuteen vauvaan.
 
Tuotanoin
[QUOTE="vieras";25328937]Joo, ei ne pöpöt sinne koppaan hyppää, mutta kummasti vaan ne taudit leviää ja pienet imeväiset sitten lastenosastoilla ja -teho-osastoilla työllistävät kun saavat rs-viruksen juurikin, kun shoppailevat jo hyvinkin pieninä.[/QUOTE]

Minun lapseni ei onneksi pikkuvauvana mitään pöpöä saanut. Mutta eniten pelotti, kun viikon vanhana jouduin viemään lapsosen sairaalaan bilirubiinikontrolliin. Paljon mieluummin olisin vienyt vastasyntyneen vaikka harsolla suojattuna sinne kauppakeskukseen shoppailemaan, mutta ikävä kyllä ei ollut valinnanvaraa.
 
"vieras"
[QUOTE="mööö";25330099]Ei tuollainen elämäntapa edistä terveyttä, vaan enemmänkin sairautta. Liika varominen ja hygieenisyys on pahasta.[/QUOTE]

Siis mikä elämäntapa? Jos pariin kuukauteen ei vastasyntyneen kanssa mene ihmismassoihin, niin mikä elämäntapa se on? Ai niin pakko sanoa, ettei meille saanut tulla kyläänkään, jos oli flunssassa.
 
khjv
Kyllä kai yhden lapsen kanssa voi olla vaikka kolme kuukautta sisällä, jos oma pää kestää, mutta mä olen kyllä lähtenyt aina silloin liikenteeseen, kun oma vointi on riittänyt. Vauvat on tarkoitus elättää ihan tavallisessa maailmassa.
 
"hoplaa"
Taisi pikkuinen olla viisi vuorokautta, kun ensimmäisen kerran kävimme kaupassa. Kuulostaa nämä "pidä vauvaa 3kk sisätiloissa" samalta kuin "pidä koiranpentu kotona kunnes saanut rokotukset".
 
Yx mutsi
[QUOTE="huokaus";25330131]sitten ihmetellään kun mammalla alkaa pääkopasta ruuvit lentelemään ja vintti pimenemään kun pitää oikein telkeytyä ties kuinka kauaksi aikaa kotiin neljän seinän sisälle lukkojen taakse ja verhotkin eteen vedettynä[/QUOTE]

Niin just. Ihan selvästi säkin oot kokenu sen tunteen, kun ei pääse shoppaileen.
 
"hipsu"
Oli 3vrk ollut kotona kun kaupoille lähdettiin, syntyi vielä 4vkoa etuajassa... Oli siis 10 päivää osastolla. Eli kauppaan mentiin kun vauva oli 13vrk, ja ihan terve 5kk ikäinen on.:)
 
"Alkup"
Ohhoh, kylläpä on kuumentanut tunteita tämä aloitukseni :D

Noh, muutama kommentti oli musta todella hassu, koska vaikka nyt ei olla kaupoilla vielä käyty, niin ei se silti tarkoita että oltaisiin sisällä oltu neljän seinän sisällä tää 6 viikkoa.. ollaan käyty vaunulenkeillä ulkona ja puistoilemassa ja kyläilemässä isovanhemmilla, kavereilla jne.

Enkä mä nyt ajatellut vauvalla kaupan lattiaa pyyhkiä, mutta monessa kommentissa oli tuo että vauva on vaunuissa suojassa eikä pöpöt sinne hyppää... niin sitä vaan, että kyllä me autolla mennään kauppaan, jos isommat ruoka-ostokset tarkoitus tehdä, eli vauva olisi sitten joko liinassa tai todennäköisesti niissä vauvakärryissä..

Mutta joops, en mä ketään tosiaan tuomitsemassa ollut, mutta itseäkin kyllä se lastenlääkärin suositus hieman ihmetyttija ihan tosissaan se siinä oli vaikka joku epäili... :)
 
"KooKoo"
Helmikuussa 2011 syntyneen kuopuksen kanssa mentiin kauppaan ekan kerran, kun tyttö oli 3 päivää vanha. Ja vasta pari viikkoa myöhemmin tajusin miten vastuuttomalta olen näyttänyt, kun edes sitä parin päivän ikäistä vauvaani en ole vienyt kauppaan vaunuissa tai kaukalossa, kuten jotkut näkyivät tekevän... Vaan ihan siihen saastaseen kärrykaukaloon olen vastasyntyneeni laittanut =)
Noh, vahinko kun oli jo tapahtunut niin en niitä vaunuja tai kaukaloita raahannut kauppaan myöhemminkään. Ja terveenä tuo on pysynyt, oli ensimmäisen kerran kipeäkin vasta 9kk iässä, mutta ehkä ne kauppapöpöt olivat vaanineet tyttöä sen 9kk ja sitten iskivät joukolla :D
 
"joopa"
[QUOTE="Yrittäjä";25330080]oletteko kuulleet lapsivuodesjasta? Älkää naurako lääkärien suosituksille![/QUOTE]

No mulla on kaksi lasta (joista nuorempi 6 kk) enkä ole koskaan ikinä saanut lääkäriltä tuommoista suositusta kuin tässä ketjussa puhutaan (siis tyyliin 3 kk neljän seinän sisällä).
 

Yhteistyössä